سیاسی

مصونیت آهنین عضو جبهه پایداری از «ردصلاحیت» انتخابات

مصونیت آهنین عضو جبهه پایداری از «ردصلاحیت» انتخابات

گروه سیاسی: این روزها با دیدن هر اظهارنظری از کریمی قدوسی باید به دیده تردید نگاه کرد و فرصت داد تا گفته او تکذیب یا تایید شود. چه آنکه تاکنون غالب نظرات او تکذیب شده است. این در حالی است که با وجود همه این ادعاهای کریمی‌قدوسی، او از شورای نگهبان برای چهار دوره حضور در مجلس تأیید صلاحیت گرفت و مشخص نیست چگونه یک نماینده مجلس می تواند با ادعاهای تکذیب شده در رسانه ها و با وجود حجمی از شکایات طرح شده، برای حضور در نهاد قانونگذاری کشور، تایید صلاحیت می‌شود. موضوعی که به‌نظر می رسد وابستگی او به جبهه پایداری، برای او در بین جریان های سیاسی ایجاد مصونیت کرده است.
مرور ادعاهای کریمی قدوسی نشان می دهد این نماینده مجلس دست کم تا سال۱۴۰۰، ۱۸ ادعای بزرگ در مصاحبه های جنجالی خود بیان کرده که هر کدام از آن‌ها با تکذیبیه ای مواجه شده است. ادعاهای کریمی قدوسی شامل اطلاعات سپاه هم شده و او وقتی مدعی «نشان دادن شنود تلفنی مکالمه یکی از مقامات عالی کشور با مامور MI۶ (سرویس امنیتی و اطلاعاتی انگلستان) به وی» شده بود، گفته هایش از سوی سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تکذیب شد.
کریمی قدوسی از نمایندگان وفادار به جبهه پایداری است، در دولت روحانی بیشتر با وصف ادعاهایی شناخته می شد که صحت آن را نهادهای رسمی تایید نمی کردند اما خوراک خوبی برای جنجال رسانه ها به شمار می رفت. او که برای انتخاب شدن ابراهیم رئیسی در انتخابات۱۴۰۰ سنگ تمام گذاشت، با گذشت یکسال از عمر دولت رئیسی منتقد دولت او شد. تا آنجا که روزه سکوت شکست و انتقادات به تیم اقتصادی او را علنی کرد.

جدیدترین ادعای او که بلافاصله تکذیب شد درباره بازداشت وزرای دولت روحانی بود که رئیس دفتر روحانی در دولت دوازدهم با تکذیب این ادعای او، گفت «اگر یکی از اعضای دولت و وزرا در زندان بودند قطعا من در جریان قرار می گرفتم اما هیچ کس در زندان نیست.»
حملات کریمی قدوسی به دولت روحانی ادامه داشت تا او مردادماه امسال و بعد از افزایش گرانی ها، تلاش کرد انتقاد کوچکی به تیم اقتصادی رئیسی و شخص محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور به عمل بیاورد. انتقادی که نه تنها تحمل نشد، بلکه کریمی قدوسی بعد از پاک کردن توئیت خود، توئیت دیگری در حمایت از محمدمخبر منتشر کرد.
او در توئیت اول خود نوشته بود «رییس جمهور محترم تاکید دارم بنابر مشاهدات عمومی جناب مخبر از توانایی لازم برای این جایگاه برخوردار نیست؛ ایشان برای حفظ فردایش هزینه ‘ میکند و از قدرت مدیریت راهبردی تهی دست است و توانایی اقناع جامعه را ندارد. ماندن ایشان برای یک’ ساعت هم ضرر است.»
او بلافاصله در توئیت دوم با رویکرد مثبت نوشت «معاون اول ریاست جمهوری جناب آقای مخبر؛ در آخرین جلسه هیئت دولت، رئیس جمهور به جنابعالی و وزراء محترم فرمودند به مردم گزارش بدهید و اقدامات موثر دولت را تشریح کنید.»
موضوعی که نشان می دهد هزینه های انتقاد در دولت روحانی به مراتب کمتر از هزینه های انتقاد به دولت رئیسی است و آقای کریمی قدوسی، کمتر از هر زمانی و حتی بعد از رسیدن دلار به ۴۵هزار تومان، اراده ای برای انتقاد به عملکرد دولت سیزدهم ندارند.
مشروح گزارش recive را اینجا بخوانید

بیشتربخوانید:

مولاوردی: کریمی قدوسی، دروغ گفتن را رسالت خود می‌داند
آقای کریمی قدوسی! خودتان خسته نشدید از این همه آسمان ریسمان به هم بافتن؟
درخواست اعدام روحانی تا آدرس غلط دادن درباره علت آتش سوزی زندان اوین

۲۱۳۲۱۶

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا