کرمان

مصوبات ستاد بحران کرمان در هیأت دولت مطرح می‌شود/ مخبر: از صبوری مردم سیل‌زده خجالت کشیدیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور امشب در ستاد مدیریت بحران استان کرمان اظهار کرد: وضعیتی که در خانه‌ها و منازل و زیرساخت‌ها هست، باید به‌سرعت حل شود.

وی با بیان اینکه حتما وام‌ها را استمهال خواهیم کرد و کمک‌های بلاعوضی را سامان خواهیم داد و ساخت منازل هم به‌سرعت با کمک بنیاد مسکن ان‌شاءالله شروع به کار خواهد کرد، افزود: بحث آبی که در چند صد روستا بود هم با مشارکت بین ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفین، وزارت نیرو و استانداری به‌سرعت دنبال خواهد شد و حتما باید طی هفته آینده تفاهم‌نامه انجام شود.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: در ارتباط با اثاثیه منازل هم با فوریت تهیه و در اختیار مردم قرار گیرد. دام سبک هم یک‌هزار رأس ستاد اجرایی تهیه و در اختیار خسارت‌دیدگان قرار دهد.

وی اضافه کرد: موضوع سیل‌بند هم از طریق وزارت جهاد کشاورزی و … پیگیری می‌شود؛ چرا که کار بسیار لازمی‌ست؛ هم هوایی و هم روی نقشه دیدیم این ۱۰۰ کیلومتر اگر سیل‌بند تعبیه شود همه این شهرهای پایین‌دست از این وضعیت در امان می‌مانند و حتما باید شکل بگیرد و ۲۰ میلیارد تومان هم برای سازمان بودجه باید مستند شود.

مخبر با اشاره به اینکه رودخانه‌ها هم باید کمک شود با کمک وزارت نیرو لایروبی انجام شود، افزود: در بحث آبخیزداری و آبخوان‌داری نیز برنامه‌ای باید تنظیم شود و به دولت بیاید؛ چرا که فراموش شده و ما از آن مرتب آسیب می‌بینیم و در خیلی از استان‌ها این وضع را داریم و این سوءمدیریت در حد اعلای خودش در سطح کلان است.

وی خاطرنشان کرد: استمهال وام کشاورزان حتما حداقل دو سال توسط استاندار درخواست شود تا در دولت انجام شود، با استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه بنیاد برکت یک‌هزار طرح اشتغالزایی کوچک در این مناطق که دارای استعدادهای خیلی خوبی است اجرا شود و بستر خیلی خوبی است برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی با حداقل ۵۰ میلیارد تومان بنیاد برکت که عملیاتی شود.

معاون اول رئیس جمهور یادآور شد: محل نگهداری دام اکثرا از بین رفته و باید نهادها و دولت کمک کنند تا ساماندهی شود.

مخبر در جمع خبرنگاران در خصوص تصمیمات دولت نیز گفت: از اقدامات مسؤولان و از صبوری مردم سیل‌زده تشکر می‌کنیم، بازدید هوایی از شهرهایی که نتوانستیم و همچنین بازدید میدانی انجام شد و در برخی شهرها حضور پیدا کردیم.

وی ادامه داد: مردم آسیب‌های زیادی دیدند، منازل، دام و کشاورزی مردم و روزهای سختی را می‌گذرانند و ما موظف هستیم به‌سرعت به این وضعیت رسیدگی کنیم؛ خصوصاً برخی منازل با تعمیرات جدی امکان سکونت دارند که باید فوری انجام شود.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: تصمیمات خوبی در بحث بازسازی قنوات، لایروبی رودخانه‌ها، استمهال وام‌ها اعطای وام‌های بلاعوض، تعمیر مسکن و… گرفته شد و امیدواریم به‌سرعت در جمع‌بندی مناسبی به مردم کمک کنیم.

وی تصریح کرد: از صبوری مردم خجالت کشیدیم در کنار خساراتی که دیده بودند، اما با یک حوصله و شرح‌صدری مسائل خود را عنوان کردند.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب/ر


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا