اجتماعی

مصلی کرج پناهگاه افراد بی‌خانمان شد

مصلی کرج پناهگاه افراد بی‌خانمان شد

کلانشهر کرج که با توجه به مهاجرپذیر بودن در معرض آسیب‌های اجتماعی متعددی است تنها ۲ گرمخانه آقا و خانم دارد؛ متاسفانه این تعداد گرمخانه برای تعداد بالای افراد بی‌سرپناه کوچه و خیابان کافی نیست و در فصل سرما این نیاز تشدید می‌شود.

با توجه به این مهم و نیاز کرج، آیت‌الله محمدی حسینی همدانی، در خطبه‌های اخیر نماز جمعه کرج گفت: با توجه به فصل سرما و گرفتاری‌هایی که سرما در بین مردم ایجاد میکند در جامعه که بعضی از افراد توان ندارند و گرمخانه هایی هم که در سطح شهر وجود دارد شاید کفاف ندهد، آن قسمتی که در مصلی برای کرونا در نظر گرفته شده بود و الان قسمت بانوان هست برای نماز، در روزهای دیگر از دوستان مصلی و کسانی که در مصلی مشغول کار هستند تقاضا می‌کنیم که ان‌شاءالله آنجا را فراهم کنند و به صورت گرمخانه درآورند. در طول شبانه روز آن مقداری که مقدور هست را فراهم کنند و آخر هفته هم که نماز است در اختیار نماز باشد تا فصل سرما تمام شود.

درپی اعلام امام جمعه کرج و نماینده ولی فقیه در خصوص مهیا شدن بخشی از مصلی کرج برای افرادی که سرپناه ندارند ظرف ۳_۴ روز یکی از شبستان‌های مصلی کرج به این امر اختصاص یافت؛ این وعده امام جمعه خیلی زود محقق شد و بخشی از مصلی به گرمخانه تغییر شکل یافت.

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه در حاشیه راه‌اندازی و افتتاح این گرمخانه،‌ گفت: مسئله مساجد نباید یک بعدی باشد، یکی از مسائل مهمی که باید در دستورکار قرار بدهند ارائه خدمات اجتماعی است.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه دستگاه‌های دیگر نیز در این خصوص کار می‌کنند و فعالیت دارند، یادآور شد: بحث مواسات و همدلی بخشی از اقدامات اجتماعی در مساجد است، یکی دیگر از نکات آسیب‌های اجتماعی است که باید مدنظر قرار بگیرد، برای مثال استفاده از این فضا برای ایجاد گرمخانه است.

گفتنی است؛ این گرمخانه که پیش از این برای درمان و بستری بیماران کرونایی در زمان اوج کرونا درنظر گرفته شده بود از ساعت ۲۰ هر شب تا هشت صبح روز بعد در اختیار افراد بی‌سرپناه است.

این فضا به مساحت ۶۰۰ متر مربع تجهیز شده و علاوه بر تامین غذای گرم برای مراجعین لباس مناسب نیز برای افراد تهیه می‌شود؛ همچنین در روزهای بارانی به صورت ۲۴ ساعت در اختیار بی‌سرپناهان قرار می‌گیرد.

شایان ذکر است در این راستا گروه پزشکان جهادی هم پای کار آمدند و به مراجعین خدمات درمانی و بهداشتی ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

صحبت‌های دردناک و تلخ معتادهای کارتن خواب؛ نوشابه خانواده داره ما نداریم!

اتوبوس‌خوابی پدیده غریبی نیست؛ می‌توانیم از ظرفیت مساجد برای اسکان بی‌خانمان‌ها استفاده کنیم

47231

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا