سایت خبری
famaserver
  • صفحه اصلی
سایت خبری

سرتیتر خبرها

انتشار نسخه ویژه نابینایان «آمارکورد» با صدای صالح میرزاآقایی

5 ماه پیش

دیدار با تهیه‌کننده پیشکسوت در خانه سینما با ذکر چند خاطره

5 ماه پیش

گرافیست مشهور ایرانی به دنیای بازیگری قدم گذاشت

6 ماه پیش

جایزه‌ای تخصصی برای پاسداری از زبان فارسی در رسانه ملی

6 ماه پیش

رادیو مقاومت افتتاح شد/ رادیو مقاومت؛ روایت استقامت در دفاع مقدس ۱۲ روزه 

6 ماه پیش

وقتی اندیشه روی صحنه می‌آید/ ۵۱ چکیده مقاله به مرحله نهایی داوری جشنواره تئاتر فجر راه یافت

6 ماه پیش

کارگردان مشهور علیه بازیگر مشهور: نقش تو بی‌اثر بود!

6 ماه پیش

اگر می‌خواهید کلیشه‌ای نشوید، جنسیت‌تان را عوض کنید/ راز کارگردان مردی که فیلم‌هایش تم زنانه دارند

6 ماه پیش

زنی در آستانه فروپاشی روانی/ نگاهی به «کلسیم»

7 ماه پیش

کرملین: طرح صلح ۱۹ ماده‌ای درباره اوکراین را دریافت نکرده‌ایم

7 ماه پیش

مصرف یک هات داگ ۳۶ دقیقه از عمر انسان می‌کاهد

زمان انتشار: 7 اکتبر 2021 ساعت 18:08

دسته بندی: اخبار

شناسه خبر: 50323

زمان مطالعه: 5 دقیقه

مصرف یک هات داگ ۳۶ دقیقه از عمر انسان می‌کاهد

به گزارش روز پنجشنبه گروه دانشگاه و آموزش ایرنا از پایگاه اینترنتی zme science، این مطالعه همچنین نشان داد که غذاهای تازه مانند میوه ها، آجیل، حبوبات و سبزیجات بدون نشاسته با هر لقمه لحظات ارزشمندی به طول عمر انسان می افزایند.

محققان بهداشت و تغذیه در دانشگاه میشیگان در این مطالعه، پنج هزار و ۸۵۳ غذای موجود در رژیم غذایی آمریکایی ها را تجزیه و تحلیل کردند و میزان سالم یا ناسالم بودن آنها را با یک اندزه گیری استاندارد (مقدار زمانی که به طول عمر اضافه می کند یا از آن کم می کند) مقایسه کردند.

آنها به منظور فهرست بندی بارهای مفید و مضر سلامتی هر ماده غذایی از جدیدترین متون علمی تغذیه ای برای برآورد بیماری های مربوط به دسته خاصی از غذاها استفاده کردند، به عنوان مثال، نویسندگان مطالعه فرض کردند که ۴۵ صدم دقیقه به ازای مصرف هر گرم گوشت فرآوری شده از عمر کاسته می شود. برعکس  به ازای مصرف هر گرم میوه یک دهم دقیقه به طول عمر اضافه می شود.

تعداد دقایق سالم زندگی به دست آمده یا از دست رفته در هر وعده غذا با شاخص تغذیه سلامت (HENI) که محققان آن را به ادبیات علمی معرفی کرده اند، اندازه گیری می شود.

شاخص تغذیه سلامت، ۱۵ عامل رژیم غذایی از مطالعه «بار جهانی بیماری» که بار ناتوانی و مرگ را به دلایل مختلف بررسی می کند، در نظر می گیرد.

اینها مزایای سلامتی مرتبط با غذای حاوی شیر، آجیل و دانه ها، میوه ها، کلسیم، اسیدهای چرب امگا ۳ از غذاهای دریایی، فیبرها و اسیدهای چرب غیر اشباع (PUFAs) و آسیب های سلامتی مرتبط با غذای حاوی گوشت فرآوری شده، گوشت قرمز، اسیدهای چرب ترانس و نوشیدنی های شیرین شده با قند و سدیم را پوشش می دهند.

محققان برای هر یک از این عوامل رژیم غذایی، دقیقه های سالم زندگی را از دست داده یا بدست آمده را به ازای هر گرم غذای مصرف شده برآورد کردند.

آنها با استفاده از این تخمین ها  به عنوان مثال، محاسبه کردند که یک هات داگ معمولی گوشت گاو روی نان با توجه به محتوای بالای گوشت فرآوری شده، سدیم و اسیدهای چرب ترانس، ۳۶ دقیقه از زندگی انسان کوتاه می کند.

سایر غذاهای فرآوری شده که ممکن است عمر انسان را کوتاه کنند شامل بیکن (۶ دقیقه و ۳۰ ثانیه در هر وعده)، پیتزا (۷ دقیقه و ۸ ثانیه) و چیزبرگر دو نفره (۸ دقیقه و ۸ ثانیه) است. در طرف مقابل طیف، غذاهایی که به طول عمر انسان می افزایند عبارتند از: ماهی قزل آلا (۱۳ دقیقه و ۵ ثانیه در هر وعده)، موز (۱۳ دقیقه و ۳۰ ثانیه) و آووکادو (۲ دقیقه و ۸ ثانیه).

غذاهای دریایی از حدود ۱۰ دقیقه تا حدود ۷۰ دقیقه به عمر انسان می افزایند که علت آن دامنه وسیع محتوای اسیدهای چرب امگا ۳ سالم است که میزان آن در ماهی تا سخت پوستان به طور گسترده ای متفاوت است.

اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • بهترین مرکز فروش ورق ام دی اف در چهاردانگه
    بهترین مرکز فروش ورق ام دی اف در چهاردانگه 9 ماه پیش
  • ۱۰ نکته انتخاب دستگاه بسته‌بندی متناسب با تولید شما
    ۱۰ نکته انتخاب دستگاه بسته‌بندی متناسب با تولید شما 9 ماه پیش
  • تون کوین، اتریوم یا سولانا؟ راهنمای کامل برای انتخاب درست 10 ماه پیش
  • نکات کلیدی برای شروع معامله در صرافی های ارز دیجیتال
    نکات کلیدی برای شروع معامله در صرافی های ارز دیجیتال 12 ماه پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • آذربایجان شرقی 257
  • آذربایجان غربی 189
  • اجتماعی 8698
  • اخبار 24777
  • اخبار استانها 2901
  • اردبیل 354
  • اصفهان 506
  • اقتصادی 8298
  • البرز 475
  • بین المللی 8411
  • تکنولوژی 1046
  • تهران 22
  • چهارمحال و بختیاری 1216
  • خراسان رضوی 563
  • خوزستان 1688
  • زنجان 226
  • سبک زندگی 117
  • سلامت 76
  • سمنان 3016
  • سیاسی 10664
  • سیستان و بلوچستان 10
  • علمی فناوری 5086
  • فارس 338
  • فرهنگ و هنر 9376
  • فیلم 12771
  • قزوین 910
  • قم 63
  • کردستان 744
  • کرمان 1344
  • کرمانشاه 620
  • کهگیلویه و بویراحمد 85
  • گلستان 33
  • گیلان 698
  • لرستان 214
  • مازندران 207
  • مرکزی 5
  • موبایل 403
  • میزبانی وب 11
  • هرمزگان 264
  • همدان 459
  • ورزشی 20144
  • یزد 171

جدیدترین مقالات

  • ادارات، مدارس و دانشگاه‌های مشهد و خراسان رضوی فردا (چهارشنبه، ۱۰ دی ۱۴۰۴) تعطیل شد 4 ماه پیش
  • انتشار نسخه ویژه نابینایان «آمارکورد» با صدای صالح میرزاآقایی 5 ماه پیش
  • روشنی مدیر جدید پخش فرآورده های نفتی در البرز
    روشنی مدیر جدید پخش فرآورده های نفتی در البرز 5 ماه پیش
  • کرج باید به هویت تاریخی و فرهنگی خود ببالد
    کرج باید به هویت تاریخی و فرهنگی خود ببالد 5 ماه پیش
  • از اول دی‌ اعتبار مالیاتی فقط با فاکتور الکترونیکی محاسبه می‌شود 5 ماه پیش

لینکهای پیشنهادی

سرور مجازی |  هاست ویندوز | هاست لاراول | دانلود رایگان نرم افزار

میزبانی در هاست لینوکس فاماسرور