سایت خبری
famaserver
  • صفحه اصلی
سایت خبری

سرتیتر خبرها

انتشار نسخه ویژه نابینایان «آمارکورد» با صدای صالح میرزاآقایی

5 ماه پیش

دیدار با تهیه‌کننده پیشکسوت در خانه سینما با ذکر چند خاطره

5 ماه پیش

گرافیست مشهور ایرانی به دنیای بازیگری قدم گذاشت

6 ماه پیش

جایزه‌ای تخصصی برای پاسداری از زبان فارسی در رسانه ملی

6 ماه پیش

رادیو مقاومت افتتاح شد/ رادیو مقاومت؛ روایت استقامت در دفاع مقدس ۱۲ روزه 

6 ماه پیش

وقتی اندیشه روی صحنه می‌آید/ ۵۱ چکیده مقاله به مرحله نهایی داوری جشنواره تئاتر فجر راه یافت

6 ماه پیش

کارگردان مشهور علیه بازیگر مشهور: نقش تو بی‌اثر بود!

6 ماه پیش

اگر می‌خواهید کلیشه‌ای نشوید، جنسیت‌تان را عوض کنید/ راز کارگردان مردی که فیلم‌هایش تم زنانه دارند

6 ماه پیش

زنی در آستانه فروپاشی روانی/ نگاهی به «کلسیم»

7 ماه پیش

کرملین: طرح صلح ۱۹ ماده‌ای درباره اوکراین را دریافت نکرده‌ایم

7 ماه پیش

مصرف کدام ویتامین‌ها ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد؟

زمان انتشار: 15 مارس 2022 ساعت 9:29

دسته بندی: اجتماعی

شناسه خبر: 351629

زمان مطالعه: 4 دقیقه

مصرف کدام ویتامین‌ها ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد؟

مصرف کدام ویتامین‌ها ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد؟

به نقل از سایکولوژی نیوز، نتایج تحقیقی نشان داده است که مکمل سلنیوم و ویتامین E ممکن است خطر ابتلا به سرطان پروستات (PCa) را در مردان افزایش دهد.

مردانی که کمبود سلنیوم یا ویتامین E ندارند باید از مصرف این مکمل‌ها خودداری کنند زیرا دوزهای بالاتر از میزان توصیه شده در رژیم غذایی می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد.

موسسه ملی سرطان ایالات‌متحده آزمایشی برای پیشگیری از سرطان با دو مکمل سلنیوم و ویتامین E را بررسی کرد. هدف این بود که آیا سلنیوم، ویتامین E یا هر دو می‌توانند سرطان پروستات را در بیش از ۳۵هزار مرد کاهش دهند یا خیر.

آنان روزانه ۲۰۰ میکروگرم سلنیوم را به تنهایی یا در ترکیب با ۴۰۰ واحد بین‌المللی ویتامین E دریافت کردند اما مصرف مکمل متوقف شد زیرا آنالیزهای موقت، سه سال قبل از تاریخ پایان کارآزمایی سود بسیار کمی را نشان داد همچنین ارتباط ویتامین E با افزایش خطر سرطان پروستات مطرح شد.

دکتر آلن کریستال و همکاران وی با استفاده از داده‌های این کارآزمایی تاثیر مکمل‌های سلنیوم و ویتامین E  را بر خطر سرطان پروستات بررسی کردند. آنان سطح سلنیوم و ویتامین E را از غلظت سلنیوم ناخن پا و نمونه خون مورد ارزیابی قرار دادند.

محققان مشاهده کردند، در صورتی که شرکت‌کنندگان این مکمل‌ها را دریافت نمی‌کردند، خطر ابتلا به سرطان افزایش نمی‌یافت.

نتایج نشان داد، مکمل ویتامین E احتمال ابتلا به بیماری را در میان افرادی که سلنیوم کمی داشتند تا ۶۳ درصد افزایش داد. مصرف مکمل سلنیوم با یا بدون ویتامین E نیز خطر ابتلا به سرطان پروستات وخیم را تا ۹۱ درصد در میان مردان با وضعیت سلنیوم بالاتر افزایش می‌دهد.

محققان دریافتند، مکمل سلنیوم برای مردان با وضعیت سلنیوم پایین سودی نداشت اما خطر ابتلا به سرطان پروستات وخیم را در مردان با وضعیت سلنیوم بالا و ویتامین E خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان با وضعیت سلنیوم پایین را افزایش می‌دهد.

مردان باید از مصرف مکمل سلنیوم یا ویتامین E در دوزهای بیش از میزان توصیه شده در رژیم غذایی خودداری کنند.

نتایج این تحقیق در نشریه موسسه ملی سرطان منتشر شده است.

بیشتر بخوانید:

 این هشت علامت یعنی شما کمبود ویتامین دارید

کد۴٧۴٧

مجله خبری recive.ir

اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • آتش‌سوزی در خیابان انقلاب تهران 8 ماه پیش
  • دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی: قانون منع فعالیت ایرانیان دو تابعیتی تحمیل انگلیس است! 8 ماه پیش
  • تمام مدارس این شهر فردا (۲۶ مهر) تعطیل شد 8 ماه پیش
  • عذرخواهی این زن برای تجاوز و قتل دختر ۱۲ ساله 8 ماه پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • آذربایجان شرقی 257
  • آذربایجان غربی 189
  • اجتماعی 8698
  • اخبار 24777
  • اخبار استانها 2901
  • اردبیل 354
  • اصفهان 506
  • اقتصادی 8298
  • البرز 475
  • بین المللی 8411
  • تکنولوژی 1046
  • تهران 22
  • چهارمحال و بختیاری 1216
  • خراسان رضوی 563
  • خوزستان 1688
  • زنجان 226
  • سبک زندگی 117
  • سلامت 76
  • سمنان 3016
  • سیاسی 10664
  • سیستان و بلوچستان 10
  • علمی فناوری 5086
  • فارس 338
  • فرهنگ و هنر 9376
  • فیلم 12771
  • قزوین 910
  • قم 63
  • کردستان 744
  • کرمان 1344
  • کرمانشاه 620
  • کهگیلویه و بویراحمد 85
  • گلستان 33
  • گیلان 698
  • لرستان 214
  • مازندران 207
  • مرکزی 5
  • موبایل 403
  • میزبانی وب 11
  • هرمزگان 264
  • همدان 459
  • ورزشی 20144
  • یزد 171

جدیدترین مقالات

  • ادارات، مدارس و دانشگاه‌های مشهد و خراسان رضوی فردا (چهارشنبه، ۱۰ دی ۱۴۰۴) تعطیل شد 4 ماه پیش
  • انتشار نسخه ویژه نابینایان «آمارکورد» با صدای صالح میرزاآقایی 5 ماه پیش
  • روشنی مدیر جدید پخش فرآورده های نفتی در البرز
    روشنی مدیر جدید پخش فرآورده های نفتی در البرز 5 ماه پیش
  • کرج باید به هویت تاریخی و فرهنگی خود ببالد
    کرج باید به هویت تاریخی و فرهنگی خود ببالد 5 ماه پیش
  • از اول دی‌ اعتبار مالیاتی فقط با فاکتور الکترونیکی محاسبه می‌شود 5 ماه پیش

لینکهای پیشنهادی

سرور مجازی |  هاست ویندوز | هاست لاراول | دانلود رایگان نرم افزار

میزبانی در هاست لینوکس فاماسرور