کهگیلویه و بویراحمد

مشکل زمین در شهر یاسوج رفع شود/ ثبت‌نام ۲۵ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، کیامرث حاجی‌زاده در نشست شورای مسکن به مدیرانی که در نشست حضور نداشتند تذکر داد و گفت: نهضت ملی مسکن اولویت نظام و رئیس جمهور است و استاندار تاکید مکرری در این زمینه دارد لذا مدیران اهمیت دهند و در جلسات شورای مسکن حاضر شوند.

معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در این شرایط بارندگی که ستاد مدیریت بحران در آماده‌باش است مدیران از استان خارج نشدند پس در جلسه حضور پیدا کنند، مدیرکل راه و شهرسازی و نماینده استانداری در طرح نهضت ملی مسکن دلیل غیبت مدیران را پیگیری کند.

وی سخنان خود را با گلایه از روند نهضت ملی مسکن در استان ادامه داد و گفت: علی‌رغم این همه جلسه و مصوبه هنوز کار در استان شروع نشده، برخی شهرستان‌ها مثل گچساران کار آغاز شده است.

حاجی‌زاده با بیان اینکه دفتر امور روستایی روند ساخت و ساز در روستاها و دفتر امور شهری ساخت و ساز در شهرها را پیگیری کنند بر رفع موانع صدور پروانه تاکید کرد و گفت: کمیته امور شهری ظرف ۱۰ روز آینده وضعیت زمین در مرکز کهگیلویه و بویراحمد را طبق قانون سر و سامان دهد،ضمن اینکه اقدام جدی در دنا صورت گیرد.

این مسئول با بیان اینکه نهضت ملی مسکن دستور رئیس جمهور است و جزیره‌ای و منطقه‌ای نیست، گفت: نشست شورای مسکن برای تعیین تکلیف مسکن طلاب تشکیل شود.

حاجی‌زاده با بیان اینکه زمین‌های ادارات یاسوج سریعا تعیین تکلیف شود، گفت: از ظرفیت بسیج سازندگی و سازمان همیاری شهرداری در نهضت ملی مسکن استفاده شود.

معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیگیری شود چرا موقوفه ۷۰ هکتاری اوقاف و امور خیریه که در نشست گذشته شورای مسکن  رد شده دوباره بارگزاری شده است، زمین مختار مناسب طرح نهضت ملی مسکن نیست و قرار است تحت عنوان میدان گازی مختار عملیاتی شود.

وی با تاکید بر اینکه سایت جهاد و ارم تعیین تکلیف شود، گفت: در ادارات مربوطه دفتر مربوط به نهضت ملی مسکن تشکیل شود، استانداری هم چنین دفتری راه‌اندازی و به صورت هفتگی گزارش ارائه دهند.

وی بیان کرد: در طول ۴ سال دولت سیزدهم ۴۰ هزار مسکن در طرح نهضت ملی مسکن در استان کهگیلویه و بویراحمد احداث می‌شود که ادارات خدمات‌رسان پای کار باشند.

معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اشکالاتی که در مسکن مهر وجود داشت در طرح نهضت ملی مسکن شاهد نباشیم و از تجربیات مسکن مهر استفاده شود.

پیش از سخنان معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، پژمان نیک‌اقبال مدیرکل راه و شهرسازی گفت: ۲۵ هزار و ۴۱۸ نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند.
انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا