خوزستان

مشکلات واحدهای صنعتی در منطقه آزاد اروند به عدم التزام سایر دستگاه‌ها به حکمرانی متمرکز در مناطق آزاد باز می‌گردد

مشکلات واحدهای صنعتی در منطقه آزاد اروند به عدم التزام سایر دستگاه‌ها به حکمرانی متمرکز در مناطق آزاد باز می‌گردد

به گزارش recive از آبادان، سعید محمد امروز (۲۴ اسفندماه) در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی آبادان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مشکلات واحدهای صنعتی در اروند به نبود حکمرانی متمرکز در آبادان و خرمشهر بازمی گردد، قوانین خاص دستگاه های اجرایی در منطقه سبب چالش و ناهماهنگی بین مسئولان و تولیدکنندگان شده است.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، با اشاره به کم کاری دستگاه های اجرایی و نارضایتی مردم منطقه از شرایط کنونی افزود: زیرساخت های اروند دچار مشکلات اساسی است و بار کم کاری آنان بر دوش منطقه آزاد است.

وی تصریح کرد: موضوع حاکمیت دوگانه در منطقه آزاد اروند به رییس‌جمهور گزارش شده است و وی  دستور برخورد قاطع و قانونی با قانون شکنان را صادر کرده است.

محمد در بخش دیگری از سخنانش گفت: ایجاد زیرساخت‌ها در هفت منطقه آزاد جدید در لایحه بودجه سال 1401 قرار گرفته است.

وی افزود: البته راه اندازی هفت منطقه جدید باید زمانی تصویب می شد که هشت منطقه موجود به شاخصه های مورد نظر برسند، ولی با توجه به تصویب آن مجبور به اجرای این قانون هستیم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی خاطر نشان کرد: در بودجه ۱۴۰۱ مبلغی بعنوان تهاتر نفت لحاظ شده تا از این محل زیرساخت های در هفت منطقه جدید آزاد در «مهران» در استان ایلام، «سیستان» در استان سیستان و بلوچستان، «بانه ـ مریوان» در استان کردستان، «بوشهر» در استان بوشهر، «اردبیل» در استان اردبیل، «اینچه برون» در استان گلستان و «قصر شیرین» در استان کرمانشاه، اجرایی شوند.
محمد همچنین گفت : با دریافت مجوز های از سوی بانک مرکزی راه اندازی بانک آفشور در مناطق آزاد در دستور کار قرار گرفت.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در پایان گفت : با توجه به اینکه بانک های آفشور از جمله بانک های ارزی هستند و مستقل از بانک مرکزی عمل می کنند می توانند فعالیت های خوبی در حوزه فعالیت های ارزی برای فعالان اقتصادی فراهم کنند.

48

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا