کرمان

مسأله «آب» از مهم‌ترین چالش‌های شهرستان است/فرماندار رفسنجان معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری صبح امروز در آیین تکریم مجید فصیحی‌هرندی و معارفه علی‌اکبر پورمحمدی فرماندار رفسنجان در تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج) اظهار کرد: برای رسیدن به رضایت خداوند تحصیل رضایت مررم معبری مطمئن خواهد بود.

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه مسؤولیت‌ها در فرهنگ دینی ما حق نیستند، بلکه امانت هستند و بار سنگینی هستند که بر دوش ما نهاده شدند، به نامه پنجم امام علی (ع) در نهج‌البلاغه اشاره و تصریح کرد: آن حضرت فرمودند« این مسؤولیت طعمه نیست بلکه امانتی بر گردن‌ تو است».

عسکری با اشاره به اینکه از فصیحی‌هرندی جز صداقت، حلم و امانتداری سراغ ندارم، افزود: ممکن است انسان‌ها اندیشه و گرایش سیاسی داشته باشند اما هرگز نتوانستم مصداقی پیدا کنم که وی جناحی و سیاسی با موضوعی برخورد کند.

وی با قدردانی از صعه صدر، صداقت و پاکدستی فصیحی‌هرندی به عنوان یک آزاده سربلند که از افتخارات علمی شهرستان بوده و بعد از این به کار خود در دانشگاه ادامه خواهد داد، برای پورمحمدی آرزوی توفیق کرد و ابراز امیدواری کرد اصالتی که از خانواده به ارث برده‌ است در راه مسؤولیتش اثرگذار باشد.

مجید فصیحی‌هرندی فرماندار سابق رفسنجان هم اظهار داشت: یکی از اساسی‌ترین و پرچالش‌ترین مسائل رفسنجان آب است؛ هم در شرب، هم صنعتی و کشاورزی و دو مشکل اساسی در زمینه کشاورزی خرده‌مالکیت‌ها و کمبود اعتبارهاست که تاکنون کمتر از ۲۵ درصد از باغ‌های شهرستان به آبیاری زیرسطحی و تحت فشار مجهز شده است که کافی نیست.

وی با بیان اینکه در تأمین آب شرب و بهداشتی در برخی مناطق شهرستان با کمبود و تنش آبی مواجه‌ایم و نگرانی وجود دارد، افزود:  کمبود منابع آبی، فرسودگی شبکه ها و از طرفی توسعه روستاها و شهرستان وضعیت را نگران‌کننده کرده است.

فرماندار سابق رفسنجان ابراز امیدواری کرد: در نهضت آبرسانی که به همت سپاه، دولت و خیران  انجام می‌شود این مهم در صدر توجه قرار داشته باشد و حل شود.

وی یکی دیگر از از چالش‌های شهرستان رفسنجان را راه‌های مواصلاتی روستایی و اصلی دانست و بیان کرد: متأسفانه رفسنجان سال‌ها روی کاغذ عنوان برخورداربودن را دارد، اما سال‌های سال راه‌ها فرسوده شده‌اند و بودجه‌ای در این مورد اختصاص نمی‌یابد، کمربندی شرقی از ضرورت‌های این شهرستان است که نبود آن موجب شده روزانه ده‌ها تانکر حمل سوخت از مرکز شهر عبور کنند که خطرات جانی و مالی دارند.

فصیحی‌هرندی مشکلات جاده ترانزیتی رفسنجان زرند و رفسنجان نوق را ذکر کرد و ابراز کرد: اگر به شرکت‌های دانش‌بنیان نگاه اصولی شود در آینده اتفاقات خوبی در شهرستان خواهد افتاد.

حجت‌الاسلام حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس هم با قدردانی از تلاش‌های فصیحی‌هرندی فرماندار سابق رفسنجان اظهار داشت: وی در هر کاری که برای مردم بود هرگز نه نگفت و هر ساعت از شبانه‌روز که او را می‌خواستیم پا به کار بود.

رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با تبریک میلا حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار کرد: فصیحی‌هرندی شخصیت متین، فرهیخته و جهادی و فارغ از هرگونه نگاه سیاسی بود و در شهرستان تعامل خوبی ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: پورمحمدی از خانواده مبارز انقلابی و شخصیتی مدیر و مدبر است و امیداورم عملیاتی شدن گفتمانی که رئیس جمهور اعلام کرد در رفسنجان رقم بخورد.

جلالی تصریح کرد: به برکت وجود رئیس جمهور پنجره مدیریت جدیدی در کشور گشوده شده و رأیی که مردم دادند به یک گفتمان بود؛  گفتمان عزت و اقتدار در سیاست خارجی بود که بخشی از آن در شانگهای مشاهده کردیم، گفتمان تلاش شبانه‌روزی و بی‌وقفه، اتفاقاتی که در روزهای تعطیل حتی اعضای کابینه دولت در حال رقم‌زدن هستند، گفتمان اعتقاد به شایسته‌سالاری و تکیه بر توان داخلی برای حل مشکلات کشور و گفتمانی که شخص آقای رئیسی دارد سرباز امام خامنه‌ای بودن است  و در یک کلام گفتمان ناب انقلاب و امامین انقلاب است.

وی خاطرنشان کرد: خط و مشی  و رویکردهای جدید که قرار است رقم بخورد  حتما استفاده از ظرفیت بدنه انقلابی و جوانان انقلابی‌ست و رویکردهای جدید را بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب آغاز خواهیم کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان ادامه داد: در راستای عملیاتی کردن محورهای هفت‌گانه بیانیه گام دوم قدم برمی‌داریم  و فرماندار و همه مسؤولان اعم از بخشداران و روسای ادارات این گفتمان در دستور کارشان باشد؛ ابتدا گفتمان امامین انقلاب، دوم گفتمان حاج‌قاسم به‌عنوان مکتب سلیمانی و گفتمان دولت آیت‌الله رئیسی ذیل این سه گفتمان که همه منبعث شده از گفتمان راه اسلام راستین است.

وی عنوان کرد: در چهار حوزه برنامه‌ها پیگیری خواهد شد و از فرماندار رفسنجان هم درخواست کردم  مردم گزارش ۱۰۰ روزه حوزه فرمانداری را بشنوند که چه اتفاقاتی ذیل این گفتمان‌ها در رفسنجان رقم می‌خورد.

جلالی ابراز کرد: سه برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در دستور کار خواهد بود و بعضی پروژه‌ها وبرنامه‌ها نیاز به کار اورژانسی دارد که اولویت‌بندی شود، حوزه دوم مدیران و نیروی انسانی است با شعار با مردم برای مردم و با استفاده از ظرفیت جوانان نخبه انقلابی حتما خواهید دید چهره مدیریت استان به تبع آن شهرستان تغییر خواهد کرد.

وی اظهار داشت: اصل اول ما شایسته‌سالاری است و بر مبنای آن هر کس می‌تواند خدمت بی‌منت به مردم کند در دولت رئیسی می‌تواند کار کند.

جلالی افزود: رفسنجان با ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد، حتما باید با استفاده از مراکز صنعتی و طلای سبز  شهری در خور شأن رفسنجان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه وحدت و همدلی مسؤولان رفسنجان زبان‌زد است، گفت: در خدمت‌گزاری باید خودمان را به سردار دل‌ها نزدیک کنیم و مردم با حضوری که فرماندار در بین‌شان خواهد داشت، گفتمان آیت‌الله را رئیسی را احساس کنند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب

 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا