اجتماعی

مرزهای غربی کشور به روی زائران بسته است/ مردم مراجعه نکنند

مرزهای غربی کشور به روی زائران بسته است/ مردم مراجعه نکنند

«مرادعلی تاتار» روز جمعه افزود: از مردم تقاضا داریم به هیچ عنوان به این مرز رسمی مراجعه نکنند زیرا در شرایط کنونی امکان حضور زائران از طریق زمینی در این مرز در عراق مهیا نیست.

وی اظهار داشت: در رابطه با تردد مسافر و زائر از مرز رسمی خسروی هنوز دولت هیچ ابلاغی صادر نکرده و منتظر ابلاغ و اعلام دولت و طرف عراقی نیز هستیم.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: همچنین تردد مسافر نیز از مرز رسمی خسروی به عراق ممنوع است و هیچ گونه ترددی نیز از این مرز صورت نمی گیرد.

تاتار افزود: هم اکنون تردد مسافر از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق با رعایت شیوه نامه های بهداشتی انجام می شود.

او گفت: روزانه بیش از ۷۰۰ دستگاه کامیون کالا از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و بیش از ۳۰۰ دستگاه کامیون محموله صادراتی از مرز رسمی خسروی به حوزه حکومت مرکزی این کشور صادر می‌شود.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه مرز مسافری شلمچه همچنان بسته است گفت: تنها گروه هفتگانه اجازه تردد از مرز شلمچه به عراق را دارند.

نادر عمیدزاده روز جمعه بیان کرد: بنا به تصمیم ستاد ملی کرونا تردد افراد از مرز زمینی شلمچه امکان‌پذیر نیست و مجوزی برای زیارت عتبات عالیات در نیمه شعبان صادر نشده است.

وی با بیان اینکه تردد مسافران ایرانی از مرز شلمچه مجاز نیست و تنها گروه هفتگانه می‌توانند از این مرز عبور کنند افزود: تنها گروه‌های هفتگانه از جمله بیماران اتباع خارجی،  دانشجویان، گروه خدمات فنی و مهندسی کشور عراق، تجار و بازرگانان، مقامات سیاسی و افراد غیر زائر مجاز به تردد از این مرز هستند.

فرماندار خرمشهر گفت: مرز مسافری شلمچه از سمت عراق نیز بسته است و این کشور اجازه ورود مسافر از این گذرگاه مرزی را نمی دهد.

بیشتر بخوانید:

عراق مرز زمینی را بسته‌ است/ بلاتکلیفی زائران عتبات

وضع آبادان و خرمشهر با شرایط مطلوب فاصله دارد

47231

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا