اصفهان

مردم در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، سید مصطفی علوی مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در جلسه بررسی مشکلات موجود در زمینه گازرسانی به شرق استان اظهار داشت: مصرف گاز در این استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته و اگر همه مشترکان اعم از صنعتی، خانگی و عمومی به ویژه مشترکان شرق استان، گاز را بصورت بهینه مصرف کنند، می‌توانیم زمستان امسال را به راحتی و بدون قطعی گاز  پشت سر بگذاریم.

وی افزود: با توجه به افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و صنایع، احتمال کسری گاز، در زمان پیک مصرف وجود دارد و از مردم استان اصفهان تقاضا داریم مصرف منطقی و بهینه را بطور جدی مدنظر قرار دهند.

علوی در بیان مهمترین مشکلات گازرسانی به شرق استان گفت: محدودیت در تأمین فشار ورودی ایستگاه مادر در فصول سرد سال به دلیل افت فشار خطوط انتقال سراسری گاز، عدم صدور مجوز تردد شبانه برای حرکت تریلرهای حمل گاز سی.ان.جی، مشکلات تردد تریلرها در فصول مختلف به دلیل شرایط آب و هوایی از جمله لغزندگی به دلیل بارش‌ها، طوفان شن و غیره، نامناسب و طولانی بودن جاده‌های ارتباطی بین ایستگاه مادر تا ایستگاه‌های دختر، از سرویس خارج شدن ایستگاه مادر و ایستگاه‌های دختر به دلیل قطعی برق که منجر به قطعی گاز می‌شود از مهمترین مشکلات گازرسانی است.

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه گاز شرق استان باید فشرده و طی کیلومترها مسافت به این منطقه حمل شود،گفت: تأمین گاز پایدار شرق استان  یک دغدغه مهم برای این شرکت است و از مردم عزیز استان بویژه شرق استان تقاضا داریم هوشمندانه در مصرف گاز صرفه‌جویی داشته باشند.

وی گفت: در منازل مسکونی که چند اتاق وجود دارد، گرم کردن اتاق بدون استفاده نوعی اسراف است، آیا منطقی است که در شرایط محدودیت تامین گاز، سیستم گرمایشی اتاق‌های بدون استفاده را روشن نگه داریم؟ هر چه قدر مردم در بخش خانگی و صنعتی گاز را بهینه مصرف کنند، محدودیت مصرف برای صنایع اعمال نمی‌شود.

علوی با اشاره به مصرف سالیانه ۷ میلیارد متر مکعب گاز در نیروگاه های سطح استان ابراز کرد: در بخش نیروگاهی، ۶ نیروگاه در سطح استان مشغول فعالیت هستند که سالانه ۵ هزار مگاوات برق تولید می‌کنند.

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه دمای رفاه منزل بین ۱۸-۲۱ درجه سانتی‌گراد است، خاطرنشان ساخت: اگر همه مردم به خصوص مشترکان شرق استان، دمای رفاه را رعایت کرده و سیستم گرمایش اتاق‌های بی‌استفاده را از سرویس خارج کنند، می‌توانیم زمستان امسال را به راحتی و بدون قطعی گاز  پشت سر بگذاریم.

به گزارش فارس، در حال حاضر یک میلیون و ۹۴۰ هزار مشترک در سطح استان وجود دارد که از این میزان بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک خانگی و بقیه مشترکان صنعتی و عمومی تلقی می‌شوند همچنین گازرسانی به  ۱۶ هزار واحد صنعتی،گلخانه و دامداری، ۶۲ شهرک صنعتی، با نصب بیش از یک میلیون و۱۱۰ هزار انشعاب انجام شده است.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ج/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا