کهگیلویه و بویراحمد

مراجعه 6 هزار معتاد به کمپ های ترک اعتیاد کهگیلویه و بویراحمد/آموزش رایگان مهارت  300 ره جو

 

سید ناصر رضایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گچساران اظهار کرد: طبق انعقاد تفاهم نامه با فنی و حرفه ای در راستای امید به آینده پس از بهبود معتادان، و زندانیان آموزش های حرفه های مختلف به صورت رایگان به ره جویان ارائه می شود.

وی بیان کرد: خانواده ره جویان نیز می توانند با هماهنگی مراکز بهزیستی از این آموزش های رایگان بهره مند شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امسال تا کنون حدود 300 نفر ره جو به صورت رایگان این آموزش ها را فرا گرفتند و تا پایان سال نیز این اقدام ادامه خواهد داشت.

رضایی عنوان کرد: بخشی از این ره جویان از سوی کمیته امداد و بخشی دیگر نیز از طرف بهزیستی برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی پس از این آموزش ها به بانک ها معرفی شدند تا بتوانند یک کسب و کار حلال را برای خود راه اندازی کنند.

وی با اشاره به اینکه 35 الی 50 نفر معتاد متجاهر دراستان برآورد شده، گفت: تا کنون 2 میلیارد ریال برای ساماندهی معتادین متجاهر در کهگیلویه و بویراحمد هزینه شده و این ساماندهی تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: افزون بر 12 هزار معتاد معتاد در این استان وجود دارد که 5 درصد از این آمار معادل 600 نفر از معتادان خانم هستند.

رضایی بیان کرد: 21 کمپ ترک اعتیاد در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که با 8 کمپ قرار داد داریم، تنها 1 کمپ متعلق به بانوان در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که در گچساران مستقر می باشد.

وی افزود: بیشتر رده سنی معتادین کهگیلویه و بویراحمد بین 25 الی 40 سال بوده ولی این به این معنی نیست که زیر این سنین عنوان شده معتاد وجود ندارد بلکه کاهش سن اعتیاد یکی از دغدغه ها دنیا و کشوراست.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در استان مصرف مواد مخدر از نوع تریاک و مشتقات رتبه اول و میل به سمت هروئین، شیشه و ماری جوانا وجود دارد.

رضایی اضافه کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون افزون 6 هزار نفر معتاد به کمپ های ترک اعتیاد کهگیلویه و بویراحمد مراجعه کردند.

وی گفت: باید در راستای آموزش مضرات و پیشگیری ازمصرف مواد مخدر آموزش هایی برگزار شود تا خانواده ها از آسیب های این بلای خانمانسوز آگاه تر شوند.

انتهی پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا