زنجان

مذاکره‌ در راستای عزت و اقتدار مردم ایران منعی ندارد/ زیان مردم به دلیل خوشبینی دولت قبل

حجت‌الاسلام مهدی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: طبق آیات قرآنی مسلمانان باید از موضع عزت و اقتدار در مواجهه با دیگران قرار داشته باشند و در مذاکره و امور دیگر نباید به هیچ وجه جامعه مسلمین در فشار و قیومیت استکبار قرار گیرند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لازم‌الاجرا بودن دستورات مقام معظم رهبری برای همه دولت‌ها افزود: در این راستا مذاکره با همه دنیا البته به شرط رعایت شأن مردم ایران هم باید انجام شود.

وی با بیان اینکه امریکا تا کنون هیچ وقت منافع ملت ایران را در نظر نگرفته و همواره در صدد استثمار بوده است، تصریح کرد: در مذاکرات آتی وین باید تامین منافع مردم ایران هم رعایت شود.

باقری با تاکید بر اینکه امریکا باید موضع‌گیری‌های قبلی خود را جبران کند، افزود: مذاکره‌ای که در راستای عزت و اقتدار مردم ایران باشد نه تنها منعی ندارد بلکه تشویق هم می‌شود و دولت موظف است در آن سمت حرکت کند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی به اعلام آمادگی طرف‌های مقابل ایران برای مذاکره با وجود واقف بودن به تغییر موضع دولت ایران اشاره و تصریح کرد: مواضع ایران در حال حاضر بر اساس عزت و اقتدار یعنی همان منویات مقام معظم است، پس با توجه به شرایط باید به مذاکرات پیشنهادی با حسن نیت نگاه شود.

وی تاکید کرد: دولت باید در مذاکرات پیش رو منافع ملت را در نظر گرفته و در این راستا گام بردارد ولی خوب طبیعی است که ایران در این دوره اقدامات متعهدانه انجام نخواهد داد و طرف مقابل هم باید ضمن اثبات حسن نیت خود، به تعهدات خود عمل کند.

باقری با تاکید بر کسب اطمینان از عدم شیطنت و عهدشکنی طرف مقابل در مذاکرات گفت: در این مورد با حفظ هوشیاری اعلام می‌کنیم که ابایی از مذاکرات نداریم و مسؤولان باید بدانند که همه کشورها به دنبال منافع خود هستند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شیطنت و عهدشکنی را یک امر معمول در مذاکرات دانست و تاکید کرد: آنچه باید مد نظر باشد عدم وفاداری طرف مقابل به تعهدات است که مسؤولان کشور ما باید در این مورد هوشیار باشند.

وی مذاکرات هسته‌ای را نوعی مواجهه و در واقع یک جنگ اعلام و تصریح کرد: در این جنگ که با نام مذاکرات انجام می‌شود، طرف مقابل در صدد سلب منافع ملت ایران خواهد بود پس نباید تصور کرد که این مذاکرات دوستانه خواهد بود.

باقری ادامه داد: در دولت قبل به دلیل خوشبینی مسؤولان، ملت ایران در مذاکرات ضرر کرد که باید مد نظر دیپلمات‌های ایرانی باشد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خدمت به مردم باید سیاست دیپلمات‌های ایرانی در مذاکرات آینده باشد، تصریح کرد: باید از فرصت‌های به وجود آمده برای خدمت به مردم که برای لحظه به لحظه آن خون ریخته شده و مردم سختی تحمل کردند، قدر دانسته شود و نباید کشور را معطل صحبت و یا همان مذاکره برای مذاکره کرد.

وی داشتن روحیه جهادی با توجه به روحیه شهیدان از جمله شهید سلیمانی را راهکار پیشنهادی خود به مذاکره کنندگان ایران اعلام و تصریح کرد: دیپلمات‌ها باید از هر فرصتی برای تحقق اهداف استفاده کنند.

انتهای پیام/73004/ق


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا