کرمان

مدیر شبکه تلویزیون قدس ترکیه: پرچم حاج‌قاسم را از امروز بالاتر می‌بریم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علیرضا منظری‌توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان امروز در همایش ملی تربیت سیاسی، راهکارها و چالش‌های الگوی ایرانی _اسلامی مکتب شهید سلیمانی اظهار داشت :حضرت فاطمه (س) نمونه کامل یک انسان مسؤل در خانواده و جامعه بود و باید مکتب حضرت فاطمه (س) الگوی ما قرار گیرد.

وی گفت: یکی از شاگردان مکتب حضرت فاطمه (س)  حاج‌قاسم سلیمانی بود و شهید حاج‌قاسم سلیمانی همواره در مسیر ولایت و رهبری بود.

محمد محمدزاده امام جمعه شهرستان بافت نیز با اشاره به احادیث و روایات، ویژگی حاج‌قاسم را صداقت و اخلاص او دانست که موجب موفقیتش شد.

شهید سلیمانی حرکتی جریان‌ساز داشت

صمدالله محمدی نماینده شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس نیز اظهار کرد: حرکت شهید سلیمانی متفاوت بود؛ چون در امتداد حرکت ائمه بود و ائمه و اولیا خدا برای نجات بشریت و انسانیت جریان‌سازی کردند و او همچون ائمه و اولیا جریان‌سازی داشت و شهید سلیمانی برای نجات بشریت و مبارزه با داعش جریان‌سازی انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی بداند که نور الهی را نمی‌تواند خاموش کند؛ همان‌گونه که نور امام حسین (ع)  فروزان است، نور حاج‌قاسم  سیدالشهداء مقاومت هم فروزان خواهد بود.

نماینده شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه عنوان کرد: مهم‌ترین تصمیم ما باید این باشد که هم‌عهد با سردار سلیمانی باشیم و به توصیه حاج‌قاسم که گفت «وحدت داشته و ولایت‌مدار باشید»، عمل کنیم.

شناخت و تشریح مکتب سلیمانی ضروری است

یاسر سلیمانی برادرزداه شهید قاسم سلیمانی و نماینده خانواده شهید سلیمانی نیز در این همایش با بیان اینکه کارهای پژوهشی در بعد شهدا کار بزرگی است، ابراز کرد: شهید سلیمانی یک شخصیت کامل در تمام زوایای زندگی است‌ و شهید سلیمانی دقت می‌کرد که وظایف زندگی خود از جمله  فرزندی، پدری، سربازی و… به‌نحو کامل انجام دهد.

وی با بیان فرموده رهبری که شهید سلیمانی قهرمان ملت ایران و جهان اسلام است، گفت: دشمنان را در زمان حیات خود مستأصل کرده بود و امروز کسانی که دستور ترور حاج‌قاسم را داده‌اند، محدود‌تر می‌شوند و مکتب شهید حاج‌قاسم جهانی‌تر شده است و ثمره خون حاج‌قاسم وضعیت آمریکا در منطقه را به این شکل در آورده است و رژیم صهیونیستی به چه وضعیتی افتاده است.

سلیمانی ادامه داد: رژیم صهیونیستی قبلا شعار نیل تا فرات را سر می‌داد ولی اکنون به وضعیتی رسیده که بزرگترین خواسته‌اش این است که  به ۴۰ کیلومتری مرزهایش کسی نزدیک نشود و این نتیجه مجاهدات و مبارزات در جبهه مقاومت و شهدای مدافع حرم است.

یاسر سلیمانی عنوان کرد :شهید سلیمانی انقلابی بود و انقلابی‌گری جزو معیارهایش بود و از  نگاه و بحث‌های سیاسی دوری می‌کرد و تنها معیارش انقلابی‌بودن، انقلابی‌گری و ولایت‌مداری بود و آرمان شهید سلیمانی آرمان اسلام و خدمت به مردم بود. شهید سلیمانی به  مسائل جناحی نگاه نمی‌کرد و همه افراد جامعه را فرزندان خود می‌دانست.

وی خاطر نشان کرد: بزرگترین عاملی که سبب شد شهید سلیمانی در امت اسلامی قهرمان شود، مجاهدت ۴۰ ساله‌ای بود که انجام داد که از این ۴۰ سال، ۳۰ سال  با ترکش و انواع ناراحتی جسمی بود، ولی هیچ‌جا عنوان نکرده بود که از کارهای خود اسم ببرد.

برادرزاده شهید سلیمانی بیان کرد: این مراسم‌ها و گرامیداشت‌ها مهم است، اما مهمترین مسئله عمل به آرمان‌های شهداست و شناختن  و تشریح مکتب شهید سلیمانی ارزشمند است و مکتب شهدا را باید بشناسیم و به آن عمل کنیم.

دانشگاه باید از شخصیت حاج‌قاسم نظریه استخراج کند

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی نیز بیان داشت: مکتب، منظومه‌ای از ۵ نظام است که شامل بینشی، دانشی، انگیزشی، منشی و کنشی می‌شود و بینشی مجموعی از باورها و اعتقادات است، مجموع دانشی علم و دانش نافعه است، نظام انگیزشی عوامل محرک فعالیت است، نظام منشی خلقیات است و نظام کنشی فعالیت‌ها است  و این نظام جمع می‌شود و مکتب را می‌سازد.

وی گفت : نظام بینشی، نظام باورها و اعتقادات است و شهید حاج‌قاسم سلیمانی باور به حق تعالی را حیات پس از مرگ می‌دانست، و از یک نظام توحیدی بینشی برخوردار بود و علائم رسوخ در جان آدم توحیدی؛ شجاعت، مقاومت و عبادت است و حاج‌قاسم اعتقاد به ولایت فقیه را باور داشت و مثل  بعضی‌ها نبود که از مقام معظم رهبری دم بزند ولی کنش و سیره اموی داشته باشد.

 خسروپناه شهید ابراز کرد: حاج‌قاسم، دانش مقاومت را طراحی کرد و کار دانشگاه این است از آن چه که حاج‌قاسم انجام داد، نظریه استخراج کند. باید از شخصیت شهید حاج‌قاسم سلیمانی نظریه‌های جامع شناختی و روانشناسی در بیاوریم.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین جنگ‌های نرم در زمان ما جنگ شناختی است و اولین کسی که هشدار داد یک جنگ جدیدی آمده است و اعتقادات و باورها و تصمیم‌ها را تغییر می‌دهد که جنگ شناختی است، حاج‌قاسم سلیمانی بود

این مسئول خاطرنشان کرد: حاج‌قاسم نظام دانشی داشت و دنبال علم نافعه بود و انس زیادی به قرآن، نهج‌البلاغ و صحیفه سجادیه داشت و نظام انگیزشی حاج‌قاسم شجاعت، مردانگی، شهادت‌طلبی و ولایت‌مداری بود و نظام منشی یعنی خلقیات و مکارم اخلاق امام سجاد (ع) در وجود حاج‌قاسم تعبیه شده بود و اقتدار نظامی را نشان داد.

بعد از شهادت قاسم سلیمانی هزار آمریکا و اسرائیل هم باشد، نابود می‌شوند

نورالدین شیرین مدیر شبکه تلویزیون قدس کشور ترکیه نیز در این همایش اظهار داشت: در راه شهید محبت خود را نشان داده و راه او را ادامه می‌دهیم. قاسم سلیمانی فقط ایرانی نبود بلکه برای کل کشورهای اسلامی‌ست و  قاسم سلیمانی در کل دل‌های امت، قهرمان است و ما به رهبری می‌گوییم همچون حاج‌قاسم سرباز کوچک شما هستیم.

وی گفت: شهید سلیمانی! هیچ‌موقع انتقام خون شما را زمین نمی گذاریم و بعد از شهادت حاج‌قاسم اگر هزار آمریکا و اسرائیل هم باشد، نابود می‌شوند و برادر و خواهران عزیز ما مسلمانان ترکیه خون خود را به خون حاج‌قاسم سلیمانی پیوند داده‌اند و پرچم حاج‌قاسم را از امروز بالاتر می‌بریم. ما روبه‌روی دشمن اسلامیت و انسانیت آمریکا خواهیم ایستاد و پرچم شهید حاج‌قاسم را به قدس خواهیم برد.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب/ر


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا