سیاسی

محسن رضایی گفته، سیدمحمد خاتمی خوب حرف می زند اما اهل عمل نیست /حدادعادل آمد و گزارش فراکسیون را داد /بازخوانی خاطرات‌ آیت الله هاشمی

محسن رضایی گفته، سیدمحمد خاتمی خوب حرف می زند اما اهل عمل نیست /حدادعادل آمد و گزارش فراکسیون را داد /بازخوانی خاطرات‌ آیت الله هاشمی

به گزارش خبرگزاری recive، مشروح خاطرات آیت الله هاشمی در ۸ اردیبهشت ۱۳۸۰ را بخوانید؛
در کمیسیون زیربنایی [مجمع تشخیص مصلحت نظام]، سیاست‌های‌ کلی شهرسازی را تکمیل‌ کردیم. عصر آقای [غلامرضا] فروزش، [وزیر سابق جهاد سازندگی] آمد؛ با ذکر مشکلاتی که برای مرغداران و دامداران و قالی‌بافان پیش‌ آمده و نیز مشکلاتی که از اذعام دو وزارتخانه کشاورزی و جهاد [سازندگی] بروز کرده و نیروهای جهاد کشاورزی را به جان هم انداخته و با عدم تجربه وزیر جدید، ضعف مدیریت دولت روشن شده است.
آقایان [غلامعلی] حدادعادل، [نماینده تهران] و [علاءالدین] بروجردی، [نماینده بروجرد] از نمایندگان مجلس آمدند. گزارشی از تنظیم فراکسیون جناح راست و برنامه‌های کاری دادند و نمونه‌هایی از سیاسی‌کاری‌های دوم خردادی‌ها را گفتند و پیشنهاد برنامه‌ریزی برای سازمان دادن نیروهای متعهد انقلابی داشتند و نمونه‌هایی از مشکلات اقتصادی کشور، من‌جمله رشد سطح بی‌کاری و ضربه‌خوردن صنایع و رواج روزافزون قاچاق نیز مطرح شد. آقای بروجردی که جزو برگزارکنندگان کنگره حمایت از انتفاضه [فلسطین] بوده گفت، در تنظیم بیانیه پایانی، اختلاف‌نظرها شدید بوده و پیش‌نویسی که دوم‌ خردادی‌ها تهیه کرده بودند، محافظه‌کارانه بوده؛ شاید به منظور جلوگیری از خشم غربی‌ها. نماینده حماس در جلسه بررسی گفته، تهیه‌کنندگان پیش‌نویس، نه فلسطین، نه انتفاضه و نه اسلام را شناخته‌اند که به مشارکتی‌ها برخورده و سپس با پیشنهادها، اصلاح شده است.
در داخل، کم‌کم تب انتخابات [ریاست‌جمهوری]، داغ و اظهارات مخالفان و موافقان نامزدشدن آقای [سیدمحمد] خاتمی، تندتر می‌شود. آقای محسن رضایی، صریحاً مدعی ضعف مدیریت آقای خاتمی شده و گفته، او خوب حرف می‌زند، ولی اهل عمل نیست که به دوم خردادی‌ها برخورده است.
در ژاپن، [آقای جونیچیرو کویزومی]، نخست‌وزیر جدید، صحبت از تجدید ارتش و قدرت نظامی ژاپن می‌کند. در اندونزی، [آقای عبدالرحمن وحید]، رئیس‌جمهور، با استیضاح مجلس، در معرض خطر سقوط است. در پاکستان، جمع زیادی از طرفداران فعال اعاده دموکراسی، بازداشت شده‌اند.

۲۷۲۱۹

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا