تهران

محسنی‌بند پی: تهران پایین ترین سرانه درمانی و بهداشتی را دارد/ بیش از 11 میلیون دُز واکسن کرونا در پایتخت تزریق شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، انوشیروان محسنی بندپی استاندار سابق تهران در آئین تکریم و معارفه استاندار تهران با بیان اینکه یکی از اساسی‌ترین بسترهای سرمایه‌گذاری، موضوع امنیت است، گفت: رتبه تهران در حوزه ناهنجاری‌ها در کشور ۲۹ بود که در طول ۴ ساله تصدی سردار رحیمی به ۱۹ تقلیل پیدا کرد.

وی افزود: در استان تهران با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، شورای معاونین و نخبگان چند راهبرد به عنوان راهبرد اصلی در راهبری اقدامات اساسی برگزیده شد که اول تدوین سند توسعه استان تهران بر اساس سند آمایش سرزمینی بود.

استاندار سابق تهران با بیان اینکه برای  تصحیح نگرش سیاستگذاران تلاش کردیم، تأکید کرد: متاسفانه وقتی واقعیت‌های استان را به سیاستگذاران اعلام کردیم آن را باور نمی‌کردند مثلا میانگین حضور سرانه دانش آموز در کلاس در استان تهران ۳۲ نفر است که این میزان در کشور ۲۴ نفر است.

محسنی بندپی ادامه داد: پس از سیستان و بلوچستان، استانی هستیم که بیشترین مشکل را در حوزه آب شرب داریم و پایین ترین سرانه درمانی و بهداشتی را استان تهران داراست.

وی افزود: بازیابی اقتدار و تسکین سنگرهای هویت‌بخشی در جایگاه استانداری تهران سومین راهبرد ما بود و راهبرد بعدی تکیه بر نیروی انسانی لایق، شایسته و توانمند در بدنه اجرایی استان بوده است و تمام فرمانداران بر اساس سوابق، عملکرد و تکیه بر نیروهای استان تهران انتخاب شدند که فشار زیادی بر من در این حوزه وارد شد.

استاندار سابق تهران خاطرنشان کرد: در شفافیت، برگزاری سالم انتخابات و رعایت قانون عملکرد مطلوبی داشتیم و صدور مجوزهای تشکیل ثمن‌ها در استان تهران به کمتر از یک ماه رسید.

محسنی بندپی گفت: در حوزه امنیتی، از ظرفیت بالای شورای تامین استفاده شد و ناجا با اقتدار به صورت شبانه‌روزی امنیت را تامین کرد و هر مسئله‌ای در کشور اتفاق می‌افتاد تجمعات آن را در تهران شاهد بودیم.

وی ادامه داد: تمام هدف دشمنان بر هم زدن انتخابات در استان تهران بود که به خوبی تامین امنیت را برقرار کردیم و در حوزه عمرانی نیز قفل و بست‌های توسعه را باز کردیم.

استاندار سابق تهران با اشاره انتقال مالکیت پیمانکار مترو اسلامشهر به شهرداری اسلامشهر، تصریح کرد: برای مترو پرند ۳ سال تلاش کردیم تا تفاهمنامه‌ای برای احداث مترو منعقد شد و مترو پرند تا میانه سال ۱۴۰۱ راه‌اندازی شود که از آقای زاکانی در این خصوص تقاضای حمایت داریم.

محسنی بندپی گفت: یکی از وظایف استاندار جدید تهران را توجه به مسائل زیست محیطی و آلودگی هوای تهران را رئیس جمهور مشخص کردند و در حوزه اقتصادی حمایت از تولید و مانع‌زدایی راهبرد ما بود.

وی ادامه داد: حدود ۴۳ هزار واحد صنعتی و تولیدی در استان تهران داریم که بیش از ۱۰۰۰ واحد راکد بود و در طول ۳ سال گذشته هیچ واحد تولیدی در استان تهران تعطیل نشد و حدود ۴۰۰ واحد احیا شد و نرخ بیکاری استان تهران در تابستان ۱۴۰۰، بر اساس اطلاعات سازمان آمار ۶.۶ درصد بود.

استاندار سابق تهران اضافه کرد: شهرک صنعتی پوشاک استان تهران با ظرفیت ۲۰ هزار نفر اشتغال، ۱۶ سال راکد بود که آن را با کار ۲ ساله احیا کردیم و ۳۱۲ هزار واحد مسکن مهر طی چند سال گذشته تحویل شد.

محسنی بندپی گفت: تمامی بیمارستان‌های شهر تهران قدمت بالای ۵۰ سال دارند و ۱۸۰ میلیارد تومان در اسفند ۹۸، در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی برای تجهیزات درمان کرونا قرار داده شد.

وی در پایان اظهار کرد: تا به امروز بیش از ۱۱ میلیون دوز واکسن در سطح استان تزریق شده که ۸ میلیون آن دوز اول است و در شهرستان‌های استان تهران ۸۴ درصد و در شهر تهران ۵۴ درصد دانش آموزان بالای ۱۲ سال واکسینه شدند.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا