اجتماعی

مالک شرکت کروز در دادگاه: آمریکایی نیستم!/ تمامی اتهامات را رد می‌کنم

مالک شرکت کروز در دادگاه: آمریکایی نیستم!/ تمامی اتهامات را رد می‌کنم

هشتمین جلسه رسیدگی به متهمان پرونده “شرکت کروز” در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. در ابتدای جلسه قاضی صلواتی از متهم ردیف اول درخواست کرد تا برای دفاع از خود در جایگاه قرار گیرد.

“حمید کشاورز” مالک گروه کروز و بهمن در پاسخ به سؤال قاضی مبنی بر اینکه آیا تابعیت آمریکایی‌ هم دارد، گفت: خیر! فقط دارای تابعیت ایرانی هستم.

وی اظهار کرد: اساساً هیچکدام از اتهامات وارده را قبول ندارم و تمامی آنها را رد می‌کنم.

متهم در ابتدای دفاعیاتش، توضیحاتی درباره فعالیت‌های اقتصادی خود و شرکت کروز به دادگاه ارائه کرد و به اقدامات انجام شده از سوی شرکت کروز در تأمین قطعات خودرو در دوران تحریم‌ها نیز اشاره کرد.

متهم کشاورز در ادامه با بیان اینکه برخی از اطلاعاتی که در کیفرخواست آمده دارای اشتباهاتی است، گفت: هیچ جایی از پرونده ما مجهول نبوده است.

وی با اشاره به خرید سهام ایران خودرو اظهار کرد: سال ۸۷ به همراه شریک خود آقای “علیپور” سهام ایران خودرو را خریداری کردیم و تا سال ۹۰ این سهام به میزان ۱۴ درصد افزایش یافت و به دنبال آن به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره ایران خودرو انتخاب شدیم و تاکنون هم به عنوان یک عضو غیرموظف در ایران خودرو حضور داریم و هیچ نقشی در اداره این شرکت بر عهده ما نیست!

متهم کشاورز مدعی شد: طی سال‌های اخیر، اتهامات بسیاری علیه بنده مبنی بر اینکه به اطلاعات نهان شرکت ایران خودرو دسترسی دارم مطرح شده است اما در هیئت تجدیدنظر شورای رقابت از اتهامات مبرا شده‌ام.

وی با اشاره به اظهارات نماینده حقوقی شرکت ایران خودرو مبنی بر اینکه علیه گروه کروز شکایت کرده‌اند، گفت: به عنوان بزرگ‌ترین سهامدار ایران خودرو، توانایی مقابله با شکایت این شرکت علیه خود را ندارم!

متهم کشاورز درباره خرید گروه خودروسازی بهمن گفت: سال ۹۵ و زمانی که  گروه بهمن به مزایده گذاشته شد در قالب یک شرکت ثالث و با گرفتن شریک سومی گروه بهمن را خریداری کردیم.

وی ادامه داد: گروه بهمن با دارا بودن ۲۲۸ هزار سهامدار به عنوان تنها گروه خودروسازی سهامی عام فعالیت می‌کند.

متهم کشاورز با اشاره به وضعیت اقتصادی شرکت کروز گفت: هم‌اکنون شرکت کروز ریالی مطالبات معوقه به سیستم بانکی کشور ندارد و تمام تعهدات ارزی خود را تسویه می‌کند همچنین این شرکت هیچ بدهی مالیاتی و بیمه‌ای به هیچ ارگان و نهادی ندارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شرکت کروز از شرکت سایپا و ایران خودرو مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان طلبکار است.

متهم کشاورز با اشاره به ارتباطات شرکت خود با برخی از افراد سیاسی ادعا کرد: شرکت کروز هیچ ارتباطی با حسین فریدون و مسعود احمدی‌زاده ندارد؛ اما آنقدر عاقل هستیم که از دستگاه سیاسی کشور فاصله بگیریم زیرا سیاست با اقتصاد تفاوت‌های بسیاری دارد.

وی درباره قاچاق کالا گفت: برای ورود کالا به داخل دو مجاری وجود دارد؛ من قاچاقچی را فردی می‌دانم که با لنج و بدون پرداخت هیچ حقوق و عوارضی کالا را به داخل وارد می‌کند اما ما همواره از مجرای قانونی کالاها را به کشور وارد کردیم.

متهم کشاورز ادامه داد: صنعت خودروسازی هیچ ارز ارزانی را استفاده نکرده است؛ شرکت کروز کالاهای متعددی را از خارج از کشور خریداری و به داخل وارد می‌کند و این شرکت هیچگاه کم‌اظهاری یا بیش‌اظهاری نداشته است.

وی اظهار کرد: شرکت کروز مجبور بود تا کالاها را به‌صورت هوایی وارد کشور کند و برای همین هم مبلغ ۲ میلیون دلار هزینه حمل و نقل کالا به صورت هوایی را پرداخت می‌کنیم.

قاضی صلواتی ضمن ختم جلسه رسیدگی به پرونده ادامه رسیدگی را به فردا سیزدهم بهمن ماه موکول کرد.

۲۳۵۲۳۵

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا