خوزستان

مالک اصلی ساختمان متروپل در محل حادثه فوت کرد/ رئیس جمعیت هلال احمر: شمار جانباختگان حادثه متروپل آبادان به ۱۱ نفر رسید

مالک اصلی ساختمان متروپل در محل حادثه فوت کرد/ رئیس جمعیت هلال احمر: شمار جانباختگان حادثه متروپل آبادان به ۱۱ نفر رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری recive از آبادان ، «صادق جعفری چگنی» دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان درمورد جزییات ریزش ساختمان ۱۰ طبقه اداری -تجاری متروپل آبادان اظهار کرد : بازداشت شدگان این حادثه ۱۰ نفر شامل شهردار فعلی آبادان و دو شهردار سابق و نیز تعدادی از کارکنان شهرداری و ناظران این پروژه هستند و در جهت برخورد با سایر متخلفان، دستور بازداشت تعداد دیگری نیز صادر شده است.

وی افزود: مالک و پیمانکار اصلی ساختمان که از متهمان بوده و دستور بازداشت وی نیز صادر شده بود و در جریان ریزش ساختمان در محل حضور داشت در جریان این حادثه جان خود را از دست داد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان بیان کرد: همه اجساد جهت تعیین هویت، به پزشکی قانونی منتقل شده‌اند.

جعفری چگنی تصریح کرد: با دستور دادستان کل کشور مبنی بر نظارت مستقیم بر موضوع، بلافاصله در محل حاضر و اکنون به همراه دادستان شهرستان آبادان در محل حاضر هستیم.

وی افزود: عملیات آواربرداری از ساختمان ادامه دارد و امنیت عمومی جهت حفاظت از اموال مردم در محل و فروشگاه‌های اطراف تامین شده است.

در ادامه دکتر پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار کرد: متاسفانه حجم آوار پایدار نیست و این وضعیت شرایط را برای امدادگران دشوار کرده است.
رئیس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه ساختمان مجاور متروپل تخلیه شده است افزود: با توجه به شرایط موجود امدادرسانی از چند جبهه در حال انجام است.
وی تصریح کرد: با تقسیم کار صورت گرفته اکنون امدادرسانی به افراد احتمالی گرفتار زیرآوار روند بهتری گرفته است.
کولیوند با اشاره به اینکه تعداد زیادی از نیروهای جمعیت هلال احمر خوزستان در محل حادثه حاضر هستند تصریح کرد: هدف نخست ما برداشتن آوار است تا به زیرزمین دسترسی پیدا کنیم تا اگر فردی زیر آوار مانده بیرون کشیده شود.

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا