اخبار ورزشی

ماجرای یک بازگشت بزرگ/ نقش کریم و درخشش ستاره پرجرأت

خبرورزشی –

بلژیک و فرانسه در نیمه نهایی لیگ ملت‌های اروپا یک دیدار جذاب را رقم زدند. دیداری که در آن بلژیک ابتدا با دو گل از حریف پیش افتاد اما ناگهان فرانسوی های به بازی برگشتند و با درخشش کیلیان امباپه برد ۳-۲ را رقم زدند. فرانسه با این برد برای نخستین مرتبه راهی فینال لیگ ملت‌های اروپا شد و در این دیدار باید یک‌شنبه شب به مصاف اسپانیا برود.

همکاری خوب امباپه ستاره پاری‌سن‌ژرمن با کریم بنزما در خط حمله آبی‌ها، باعث شد سرنوشت بازی به طور کامل به نفع خروس‌ها عوض شود.

لوئیس انریکه سرمربی اسپانیا دیگر فینالیست لیگ ملت‌های اروپا به طور قطع این بازی را به دقت تماشا کرده و احتمالا از همین حالا به دنبال راهی برلی مهار امباپه، ستاره ۲۲ ساله تیم ملی فرانسه در بازی فینال است.

یک مدافع، یک قهرمان

تئو ارناندس تبدیل شد به یک قهرمان برای فوتبال فرانسه. او با گلی که در دقایق پایانی بازی به ثمر رساند هم برد فرانسه را در این بازی قطعی کرد و هم جایگاه خود را در تیم فرانسه تثبیت کرد. مدافع سابق رئال‌مادرید و اتلتیکومادرید، حالا در میلان به دوران خوب خود برگشته و همین موضوع به نفع دیدیه دشان سرمربی تیم ملی فرانسه نیز شده است چرا که این بازیکن را در اوج آمادگی در پست دفاع چپ در اختیار دارد.

فرصتی برای پاسخگویی

در همان ابتدای بازی، کوین دبروینه هافبک بلژیک صاحب موقعیتی شد که با درخشش هوگو لوریس دروازه بان تیم ملی فرانسه این موقعیت از دست رفت. لوریس با این واکنش توانست جواب انتقاداتی که اخیرا از او هم در سطح باشگاهی و هم درسطح ملی شده است را بدهد.

احیای بزرگ

با رفتن یانیک کاراسکو به فوتبال چین، خیلی‌ها فکر می‌کردند فوتبال این وینگر بلژیکی تمام می‌شود. اما او با بازگشت به اتلتیکومادرید دوباره در سطح اول فوتبال جهان، احیا شد. یانیک گل اول بلژیک را به فرانسه زد و در جریان بازی نیز یک تهدید دائم برای خط دفاعی آبی‌ها بود.

مهاجمی در کلاس جهانی

مهارت و تکنیک روملو لوکاکو روی گل دوم بلژیک ستودنی بود. او اجازه داد توپ از بین پاهایش رد شود و سپس با سرعتی خیره‌کننده از لوکس ارناندس رد شد و توپ را از هوگو لوریس هم رد کرد تا نتیجه کار را ۲-۰ کند. لوکاکو بار دیگر کلاس بالای فوتبال خود را در این مسابقه به عنوان یک مهاجم به رخ کشید.

شادی گل لوکاکو؛ بلژیک - فرانسه

نقش کریم

کریم بنزما با وجود این که برجسته‌ترین بازیکن فرانسه نبود اما در نبرد مقابل بلژیک کاملاً تاثیرگذار نشان داد. او گل اول خروس‌ها را به ثمر رساند و در بازگرداندن نتیجه بازی نیز به این تیم کمک زیادی کرد.

ریسک پذیر مثل کیلیان

کیلیان امباپه در جریان رقابت‌های جام ملت‌های اروپا با از دست دادن پنالتی مهم در ضربات پنالتی بازی مقابل سوئیس یکی از عوامل حذف فرانسه بود. او بابت از دست دادن آن پنالتی با انتقادات بسیار تندی مواجه شد. اما در جریان بازی با بلژیک وقتی آنتوان گریزمن توانست یک پنالتی برای فرانسه بگیرد، امباپه به سمت بنزما رفت که توپ را در اختیار داشت و آماده زدن پنالتی می‌شد. کیلیان از بنزما خواست توپ را به او بدهد. او ضربه را گل کرد تا نشان دهد همه انتقادات سنگینی که بعد از حذف فرانسه از او شد هم نتوانسته تاثیری روی او بگذارد و اینکه او همچنان مسئولیت های بزرگ را در بازیهای بزرگ بر عهده خواهد گرفت و یک بازیکن پرجرات و ریسک‌پذیر است.

شادی گل امباپه؛ بلژیک - فرانسه

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا