سیاسی

ماجرای شکدم ، پرده‌ای که کنار رفت…

ماجرای شکدم ، پرده‌ای که کنار رفت…

بعد از جنجال‌های فراوانی که از سوی برخی جریات در خارج و داخل کشور درباره ماجرای ساختگی و دروغ نفوذ «کاترین پرز شکدم» در برخی نهادهای انقلابی و ارتباط وی با برخی مقامات صورت گرفت و بعد اظهارات «شکدم» که کذب بودن ادعاهای مطرح شده را ثابت کرد، چند روزی می گذرد اما مسئله مهم این است که درس‌های این ماجرا فراموش نشود و به درستی برای مردم تبیین شود، درسی که به وضوح نشان داد معاندین و پادوهای دشمن برای ضربه زدن به انقلاب و مسئولان نظام به چه طراحی‌های پیچیده‌ای دست می زنند و چگونه با مخلوط کردن راست و دروغ و با سواستفاده از فضای بی در و پیکر مجازی برای با تولید و انتشار محتواهای دروغ و کذب علیه انقلاب و کشور فعالیت می‌کنند.
نکته مهم دیگر این ماجرا که نباید فراموش شود این است که چگونه یک روایت اشتباه با شگردهای خاصی که به کار گرفته می‌شود، می‌تواند افکار عمومی را فریب دهد تا جایی که حتی برخی از نیروهای انقلابی را هم دچار تردید کند.
اگرچه پرداختن به ماجرای یادداشت « شکدوم» بعد از مدتها آن هم توسط برخی جرایانات انحرافی قابل تامل است، اما بسیاری از چهره های سیاسی معتقدند پیگیری ماجرا و پر و بال دادن به آن از سوی برخی افراد و گروه ها، با اهداف خاصی همچون تخریب چهره مقامات نظام و تخریب انقلاب پیگیری شد که قطعا اگر خود شکدم پاسخ این دروغ‌پردازی‌ها را نمی‌داد، در روزهای گذشته و آینده این جریانات با قدرت بیشتری اهداف خود را پیگیری می کردند.

بیشتر بخوانید:
چرا بی بی سی ناگهان نزد دلواپسان خوب شد؟

کیهان: علیه کاترین شکدم هیچ سندی وجود ندارد، خودش هم می گوید جاسوس نیستم؛ پس تمام

* ماهی گیری جریانات غربگرا از یک داستان ساختگی
از زمانی که ادعای نفوذ « شکدم» در برخی نهادهای انقلابی و ارتباط وی با برخی مقامات مطرح شد برخی جریانات غربگرا به هر صورتی که می‌توانستند تلاش کردند تا ماهی خود را از آب گل آلود بگیرند، اما با شفاف شدن آب و مشخص شدن واقعیت، این جریانات و افراد نه تنها عذرخواهی نکردند بلکه سعی داشتند با پاک کردن صورت مسئله، اذهان عمومی را از دروغ‌هایی که گفتند و ادعاهایی که داشتند، منحرف کنند.

* پرده‌ای که کنار رفت…
با روشن شدن سناریوپردازی‌هایی که با رمز «شکدوم» صورت گرفت، چهره پلید طراحان این سناریو که برای تخریب انقلاب اسلامی از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنند، مشخص شد و قطعا این دشمنی با بازیگران و سناریوی جدید تکرار خواهد شد و آنچه مهم است این است که در مقابل چنین جریاناتی چگونه باید رفتار کنیم.
اقدامات و توطئه های اخیر معاندین و دشمنان انقلاب نشان می دهد آنها به شدت به دنبال ناامید کردن مردم و ایجاد فاصله میان مسئولان انقلاب و مردم هستند و برای این هدف دست به هر کاری می زنند و در این مسیر هم از تمام توان پادوهای خود در داخل کشور استفاده می کنند. در چنین زمانی باید در مقابل شایعاتی که مطرح می شود با بینش، بصیرت و شناخت عمل کرد.
مصاحبه اخیر شکدم نشان داد که نباید به هر ادعایی در فضای مجازی مطرح می‌شود، اعتماد کرد و از سویی هم مشخص شد برخی اخبار و روایت های دروغ می تواند ظاهری بسیار واقعی داشته باشند و دشمن آنها را بگونه ای طراحی می کند که برای مردم باورپذیر باشد، لذا نباید فریب این بازی ها را خورد.
ادعاها و دورغ‌پردازی‌ها درباره «شکدم» تا حدی عجیب بود که خود « شکدوم» هم در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی اذعان کرد که از شایعات و مطالب کذبی که درباره ‌اش در فضای مجازی مطرح شده، بسیار تعجب کرده است.
نکته قابل توجه دیگر این است که شاید برای برخی از جریانات معاند و غربگرا با مصاحبه «شکدوم» و مشخص شدن واقعیت، این ماجرا تمام شده باشد ولی رسانه ها و جریان انقلابی نباید به سادگی از این ماجرا عبور کنند و نیاز است این ماجرا را برای مردم به درستی تبیین کنند تا در آینده برخی نتوانند با داستان‌های ساختگی خود اذهان عمومی را فریب دهند.

۲۱۲۱۹

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا