اخبار بورس

قیمت گوشت گوسفندی امروز ۲۷ دی / چرا گوشت گران شد؟

قیمت گوشت گوسفندی امروز ۲۷ دی / چرا گوشت گران شد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت گوشت گران شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد علی رغم کاهش میزان تقاضا، قیمت گوشت با ۱۰ هزار تومان افزایش به قیمت ۱۴۰ هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی با اشاره به وضعیت بازار گفت: در اواخر ماه تقاضا برای خرید گوشت کاهش پیدا می‌کند. امروز ۲۷ دی ماه قیمت گوشت گوسفندی نسبت به یک ماه گذشته ۱۰ هزار تومان بیشتر شده است. اکنون قیمت هر کیلو گوشت بدون دنبه ۱۴۰ هزار تومان و ران گوشت هم با قیمت کیلویی ۱۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

علت افزایش قیمت گوشت چیست؟ علی اصغر ملکی به تجارت‌نیوز توضیح داد: در یک هفته اخیر به دلیل بارش‌های برف و باران در جاده‌ها عرضه گوشت به تهران کمتر شده است. با بارش باران برخی راننده‌ها قیمت کرایه حمل را بالاتر برده‌اند. همچنین صادرات دام هم عرضه گوسفند زنده را به تهران کمتر کرده است که همین مسائل قیمت گوشت را در بازار تهران بالا برده است.

کمبود خوراک باعث صادرات دام شد

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت اظهار کرد: به دلیل کمبود خوراک دام وزارت جهاد کشاورزی دستور صادرات دام را داده است. از این‌رو برخی دامداران دام‌های خود را به کشورهای اطراف صادر کردند.

ملکی گفت: کرایه حمل و نقل به دلیل بارش باران و برف گران شده است. البته این بارندگی‌ها باعث انگیزه دامداران می‌شود که دام خودشان را در مدت بیشتری نگهدارند.

او بیان کرد: هفته آینده به دلیل دریافت حقوق کارمندان پیش‌بینی می‌شود تقاضا برای خرید بیشتر شود.

براساس این گزارش و به نقل از باشگاه خبرنگاران قیمت گوشت آبگوشتی ۱۱۰ هزار تومان است. نیم کیلو گوشت قیمه‌ای ممتاز هم ۱۱۱ هزار و ۳۴۰ تومان قیمت دارد. قیمت قلوه‌گاه گوسفندی نیز ۱۱۴ هزار و ۲۴۰ تومان فروخته شده است.

قیمت گوشت مخلوط گوسفندی بدون دنبه هم امروز ۲۷ دی ماه به کیلویی ۱۵۴ هزار تومان رسید. قیمت ماهیچه گوسفندی ۲۱۳ هزار تومان است.

برای مطالعه بیشتر خبر گوشت قرمز را قاچاق گران کرد را بخوانید.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا