کهگیلویه و بویراحمد

قطار انتقاد از شهرداری یاسوج به ایستگاه شورای وحدت رسید/گلایه از هدر رفت زمان در تغییر مدیران

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج نشست شورای وحدت اصولگرایان استان کهگیلویه و بویراحمد با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج در حالی برگزار شد که هر یک از اعضا در خصوص مسائل مختلف و مشکلات اظهار نظر کردند.

اکرامی یکی از اعضا در این نشست با اشاره به مشکلات دانشگاه‌ها در سطح استان گفت: دانشگاه آزاد یاسوج را با ۳۰ میلیارد تومان بدهکاری تحویل گرفتیم.

وی در ادامه با بیان اینکه پردیس دانشگاه آزاد در حال راه اندازی شدن است تصریح کرد: این دانشگاه متعلق به خود استان بوده و نیاز به خدمات دارد که باید مسئولان برای راه اندازی آن به دانشگاه آزاد کمک کنند.

در ادامه پیشوا یکی دیگر از اعضای شورای وحدت استان کهگیلویه و بویراحمد به مسائل مختلف اشاره کرد و گفت: دولت‌هایی با گفتمان‌های متفاوت را پشت سر گذاشتیم معیشت مردم خوب نیست سیستم اداری به خوبی کار نمی‌کند چرا باید وضعیت به جایی برسد که معلم برای حقوق و رتبه بندی و کشاورز اصفهانی برای آب تجمع کنند امیدواریم که در این دولت با هماهنگ بودن همه قوا وضعیت تغییر پیدا کند.

وی در خصوص تغییر مدیریت‌ها هم گفت: ایرادی ندارد از مدیران خوبی که در دولت قبل نیز بودند استفاده کنیم نباید دست استاندار را ببندیم چرا باید ۵۰۰ نفر برای پست ها معرفی شوند.

یکی از بانوان عضو شورای وحدت نیز با اشاره به از دست رفتن زمان در تغییر مدیریت‌ها گفت: خیلی زمان گذشته نباید اجازه دهیم بیشتر از این زمان بگذرد زیرا ضرر میکنیم نباید باید با تدبیر نیروهای انقلابی و جهادی گمارده شوند.

مقدسیان از فعالان دانشجویی عضو شورای وحدت نیز با اشاره به ابهام در ساخت سد تنگ سرخ و مشکلات نابسامانی‌های حوزه آب به خصوص در مرکز استان گفت: شاهد ترکیدگی‌های زیادی در شبکه های آب در سطح شهر یاسوج و دیگر شهرها هستیم در این وانفسای کمبود آب چرا باید آب و فاضلاب این چنین ضعیف عمل کند اینقدر کارها پشت گوش انداخته می‌شود که تبدیل به بحران و بن‌بست خواهد شد.

این فعال دانشجویی عضو شورای وحدت همچنین وضعیت به نامناسب مبلمان شهری اشاره کرد و با خطاب قرار دادن شورا و شهرداری گفت: نمره آنها قابل قبول نیست این شهر با این وضعیت با نام پایتخت طبیعت هیچ گونه مطابقتی ندارد در یاسوج شب می‌خوابید و روز که از خواب بیدار می شوید با چاله‌ای و مشکلی برخورد می‌کنیم.

وی در ادامه از مسئولان استانی به دلیل عدم حضور در نشست‌های دانشجویی هم انتقاد کرد و گفت: اما خوشبختانه دیدیم که نماینده ولی فقیه و رئیس کل دادگستری دعوت دانشجویان را اجابت کردند هر گاه با آنها مکاتبه کرده‌ایم جواب مثبت دادند.

***به گزارش فارس؛ آیت الله سید نصیر حسینی در نشست با شورای وحدت اصولگرایان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دغدغه مندی برای دین و کشور ارزشمند است اظهار کرد: از کلمه شورای وحدت مشخص است که مسئولیت بزرگی در برای وحدت در جامعه به دوش می‌کشید.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: از شما درخواست داریم که در این راستا عزم جدی داشته باشید و از فکر و اندیشه همه کسانی که به دنبال توسعه کشور و استان هستند استفاده کنید.

وی با تاکید بر این که ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف سیاسی؛ اجتماعی؛ اقتصادی داریم اما به دلیل عدم وحدت سرمایه های انسانی در حوزه های مختلف دچار ضربه شده‌اند گفت: به همین دلیل است که نمی‌توانیم در بحث مدیریت‌ها با سرعت تصمیم بگیریم.

این استاد حوزه های علمیه گفت: با اختلافات سلیقه‌ با مشکلاتی روبرو می شویم که خسارت بار بوده و فرصت ها را از دست ما می گیرد و موجب فرصت‌سوزی می‌شود اگر وحدت شکل بگیرد مشکلات کمتر خواهد شد.

وی گفت: جریاناتی که دغدغه توسعه استان را داشته و دلسوز نظام و انقلاب هستند باید همه وارد میدان شوند و مناصب را به دست بگیرند خسارت‌هایی که همواره دیده‌ایم از بابت انسانهای بی تعهد و بی تجربه بوده که دست کمی از خسارات وارد شده از سوی دشمن ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: نباید نیروهای انقلابی یکدیگر را تخریب کرده و دنبال خنثی‌سازی یکدیگر باشند نیروهایی که باید با وحدت و انسجام دنبال رفع مشکلات استان باشند درگیر هم نشوند لذا ناچار به این تذکر شدیم.

وی در ادامه این مبحث گفت: هزار و یک دلیل برای وحدت داریم اما هیچ دلیلی برای تفرقه وجود ندارد زمانی موفق خواهید شد که وحدت را سرلوحه کارهای خود قرار دهید اگر نظرات یکدیگر را تحمل کنید با مشکلات کنونی روبرو نخواهید شد.

حسینی گفت: ظرفیت های بسیار خوبی در استان داریم لذا باید کادرسازی؛ نیرو سازی و نخبه پروری در دستور کار قرار داده شود از جوانان بیشتر استفاده کنید باید شاخه های زیرمجموعه جوانان در تشکل ها راه اندازی شود.

وی به برخی از مشکلات در زمینه دخالت در عزل و نصب ها اشاره کرد و گفت: برای مثال یکی از وظایف مجلس و نمایندگان نظارت بر کار دستگاه‌هاست وقتی یک نماینده، مدیرکل و رئیس سازمان تعیین می‌کند در قبال خطاهای آنها هم مجبور به سکوت بوده که این نافی با امر نظارت است.

حسینی افزود: مهمترین وظیفه نماینده نظارت است و باید احزاب چنین موضوعاتی را تذکر بدهند این خطای بزرگی است که نمایندگان مجلس در امور عزل و نصب ها دخالت کنند و باید چنین روندی در کشور متوقف شود.

وی افزود: این استاندار است که باید تصمیم بگیرد چون که استاندار باید پاسخگوی مشکلات باشد هر چند فشار روی استاندار زیاد است.

حسینی در ادامه به موضوع مطالبه گری اشاره کرد و گفت: در دولت‌های گذشته مطالبه گری شد در این دولت هم باید مطالبه شود ممکن است در این دولت هم اشکالاتی باشد که نباید مطالبه‌گری را رها کنیم ما ائمه جمعه مطالباتی داریم البته هر چند مشورت می‌دهیم اما دخالتی در کار اجرا نمی‌کنیم همانگونه که قبلا مطالبه داشتیم اکنون نیز مطالبه خواهیم داشت.

وی در ادامه با درخواست از شورای وحدت و سایر احزاب برای تشکیل کمیسیون های تخصصی پیرامون آسیب های اجتماعی گفت باید در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه اجتماعی فرهنگی کمیسیون تشکیل دهید الان در موضوعات مختلف از جمله طلاق و پیری جمعیت موضوع نگران کننده شده است.

حسینی با بیان اینکه در مقابل مشکلات شهرهای خودمان هم باید به رسالت خود عمل کنیم گفت: اکنون در شهر مادوان با مشکل جدی فضاها روبرو هستیم فضاهای آموزشی مسجد فضای سبز این ها باید مورد مطالبه قرار گیرد اگر مطالبه بود چنین مشکلاتی به وجود نمی‌‌‌آمد.

وی در خصوص طایفه گری در استان هم گفت: باید کار زیرساختی در استان انجام شود مقابله و مبارزه با طایفه گری کنیم و با مطالبه گری می توان این مشکل را نیز برطرف کرد.

امام جمعه مرکز استان در ادامه با بیان اینکه یکی از راه های حل اختلاف پذیرش اصل اختلاف است گفت: اما وظیفه شما این است که اختلاف سلیقه به تعارض تبدیل نشود.

حسینی در خصوص استفاده از جوانان گفت: در بحث جوانان من نوعی هم بی‌تقصیر نیستم دستگاه‌های فرهنگی خوب کار نکردند به همین خاطر مورد هجمه و حمله دشمن قرار گرفته‌اند  و ارزش‌های دینی زیر سوال رفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه مسئولانی که به کار گمارده می‌شوند باید دغدغه دین و ملت داشته باشند گفت: کسی که به ظرفیت های کشور اعتقاد و باور ندارد نمی‌تواند مدیر باشد نیروی خائن و خنثی نباید در پست‌ها گمارده شوند و در این خصوص نباید سهل‌انگاری صورت گیرد ما نیز به وظیفه خود در این خصوص عمل می‌کنیم هر چند ذاتا آرام هستیم اما هرگز ساکت نیستیم این انقلاب با خون هزاران شهید به ثمر رسیده و اجازه نمی‌دهیم به راحتی لگدمال و له شود.

حسینی به مشکلات فرهنگی هم اشاره کرد و گفت: انقلاب در زمینه‌های مختلف خوب عمل کرده و کارهای خوبی در حوزه‌های مختلف صورت گرفته امام هم این کشور را از مشکلات فرهنگی نجات داد انقلاب انفجار نور بود و اکنون نیز وظیفه داریم که راه امام را ادامه داده و اجازه ندهیم که مشکلات فرهنگی برای انقلاب و نظام آسیب‌زا شوند.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا