اجتماعی

قدرت اعجاب‌آور سرایت اومیکرون در چند ثانیه!

قدرت اعجاب‌آور سرایت اومیکرون در چند ثانیه!

دکتر علیرضا جانبخش در خصوص قدرت سرایت سویه “اُمیکرون” گفت: این سویه نسبت به سویه های قبلی قدرت سرایت بالایی دارد و می تواند ظرف مدت کوتاهی منتقل شود.

وی افزود: اگر دو فرد که هر دو ماسک نداشته باشند، تنها یک تماس چهره به چهره چند ثانیه ای داشته باشند و یکی از دو طرف مبتلا به سویه “اُمیکرون” باشد، به راحتی این بیماری ظرف تنها چند ثانیه به نفر مقابل منتقل می شود.

جانبخش گفت: زمانی که فاصله افراد بیشتر باشد، اما هر دو طرف ماسک نداشته باشند، با سه تا پنج دقیقه صحبت با فرد مبتلا این بیماری به راحتی منتقل می شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در فواصل بالای دو متر به تبع مدت زمان بیشتری برای انتقال بیماری لازم است و افراد اگر در یک اتاق بزرگتر باشند و بیش از دو متر فاصله داشته باشند، حدود 15 تا 20 دقیقه زمان می برد که بیماری از فرد آلوده به دیگران منتقل شود.

جانبخش گفت: این زمان کم در قدرت سرایت بیماری درحالی است که اگر افراد ماسک معمولی(سه لایه جراحی) داشته باشند خطر انتقال حدود 70 تا 75 درصد کاهش می یابد.

این متخصص بیماری های عفونی گفت: اگر هر دو طرف (فرد بیمار و سایر افراد) از ماسک های N95 استفاده کنند، احتمال انتقال حتی تا 95 درصد کاهش می یابد.

جانبخش گفت: با توجه به این موارد توصیه اکید این است که افراد حتما از ماسک استفاده کرده و حتما رعایت فاصله اجتماعی بیش از دو متر را با دیگران در محیط های اجتماعی داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

خط قرمز دید و بازدیدهای نوروزی

چگونه حساسیت بهاره را از کرونا تشخیص دهیم؟

47231

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا