اخبار بورس

قاچاق نفت سهمیه روستا‌ها به تهران!

قاچاق نفت سهمیه روستا‌ها به تهران!

به گزارش تجارت‌نیوز، با دیدن دوره‌گردهای نفت فروش در تهران این سوال مطرح شد که بشکه‌های پُر از نفت چطور و از کجا به دست این فروشنده سیار رسیده است؟ آیا هنوز نفت سهمیه‌ای در تهران توزیع می‌شود؟

به نقل از اقتصاد ۲۴، از این روچگونگی تهیه طلای سیاه و دلیل فروش نفت در خیابان‌های پایتخت که تمام خانه‌های آن گازرسانی شده را از محمد عبادی فروشنده نفت دوره گرد سوال کردیم که در پاسخ گفت: مردم تهران برای ۲۰ لیتر نفت؛ ۱۲۰ هزار تومان هزینه می‌کنند. این روز‌ها به دلیل گرانی گاز مردم به استفاده از وسایل گرمایشی نفتی روی آورده‌اند.

به گفته محمد؛ تهرانی‌ها از خرید نفت لیتری ۶ هزار تومان استقبال می‌کنند. حالا برای پخت و پز در خانه‌ها و گرمایش ویلاهایشان یا شستشوی برخی قطعات چاپ خانه و سایر کارگاه‌های تولیدی!

این نفت فروش دوره‌گرد می گوید: نیسان‌های تانکر دار محل فروش نفت آزاد هستند. میدان اعدام (محمدیه) پاتوق این فروشندگان نفت آزاد است. این تانکرداران نفت آزاد را لیتری سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار و ۳۰۰ تومان به دوره گرد‌ها می‌فروشند. صاحبان این نیسان‌های تانکردار نفت سهمیه‌ای روستا‌های شمال کشور را به نفت فروش‌های چرخی می‌فروشند. سهمیه نفت روستا‌ها و شهر‌های کوچک مانند الموت، رستم آباد، روستا‌های اردبیل و رشت و ده‌ها روستا و شهر کوچک توسط صاحبان نیسان‌های تانکردار خریداری و به تهران وارد می‌شود.

به گفته محمد؛ هیچ ارگان و نیروی انتظامی جلوی قاچاق سوخت از شهر‌ها و روستا‌ها به تهران را نمی‌گیرد و این موضوع سال هاست که ادامه دارد.

این فروشنده نفت درپاسخ به این سوال که کدام بخش از شهر تهران نفت بیشتری خریداری می‌کند گفت: ساکنین بیشتر خیابان‌ها از مجیدیه، سید خندان، نیاوران و سعادت آباد گرفته تا نیروهوایی، اسکندری، افسریه وحتی بازار بزرگ تهران نفت خریداری می‌کنند. مصرف نفت در خانه، چاپ خانه‌ها و کارگاه‌های مختلف در شهر تهران رونق دارد و این روز‌ها مردم بیشتر از این سوخت استقبال می‌کنند.

عبادی در ادامه گفت: ویلاداران پایتخت نشین نیز از مشتریان پرو پا قرص نفت با قیمت آزاد هستند.

این نفت فروش دوره گر تأکید کرد؛ امسال علاوه بر مردم سایر شهرها، تهرانی‌ها نیز بیشتر از سال گذشته نفت می‌خرند.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا