اخبار ورزشی

قانونی بودن مجمع فدراسیون فوتبال زیر سوال رفت

قانونی بودن مجمع فدراسیون فوتبال زیر سوال رفت

مجمع عمومی فدراسیون فوتبال امروز(سه‌شنبه) با حضور اعضای این مجمع در هتل المپیک تهران در حال برگزاری است. در جریان برگزاری مجمع عمومی، زمانی که نوبت به بخش ارائه صورت‌های مالی فدراسیون فوتبال در سال گذشته به اعضای مجمع رسید، اتفاقی رخ داد که برگزاری مجمع را با مشکل مواجه کرد و حتی تا آستانه غیرقانونی اعلام شدن آن پیش رفت.
ماجرا از جایی شروع شد که بازرس و حسابدار مستقل فدراسیون فوتبال، زمانی که نوبت به ارائه صورت‌های مالی رسید، اعلام کرد که به دلیل نرسیدن گزارش‌های مالی فدراسیون فوتبال در زمان مقرر، گزارش‌ صورت‌های مالی را نتوانسته است آماده کند.
این در حالی است که یکی از مهم‌ترین بخش‌های مجمع فدراسیون فوتبال، بررسی صورت‌های مالی این فدراسیون است. به همین دلیل جهانگیر کی‌شمس، مدیرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان به آماده نشدن صورت‌های مالی اعتراض کرد و گفت: اساس هر مجمع، تعیین وضعیت صورت‌های مالی است. صورت‌های مالی یعنی تمام فعالیت یک شرکت یا تعاونی و یا یک فدراسیون. گزارشات مالی را که می‌خواندم نکات مهم زیادی بود. وقتی گزارش بازرسی و حسابرسی هم می‌گوید که هنوز به ما صورت‌ها را نداده‌اند، خواهشم این است که به راحتی از این مساله نگذرند. اگر می‌خواستند گزارش‌ها را داده بودند. پس قرار نیست صورت‌ها را بدهند. اگر این گزارش‌ها ارائه نشود، مجمع قانونی نیست. مهم‌ترین رکن مجامع، همین مورد است. نظر کارشناسی را می‌خواهم. زمانی که صورت‌های مالی یک موسسه مردود اعلام می‌شود، آیا مجمع مبنای قانونی دارد یا خیر؟
صحبت‌های کی‌شمس، تایید حسابرس فدراسیون فوتبال را به همراه داشت و او اعلام کرد که در این لحظه اعضای مجمع باید تکلیف قانونی یا غیرقانونی بودن جلسه را مشخص کنند اما در این لحظه، کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال تلاش کرد که اوضاع را آرام کند. کامرانی‌فر با بیان این که به دلیل امضا نشدن صورت‌های مالی توسط هیات رییسه قبلی، این مشکل به وجود آمده، به همین دلیل از اعضای مجمع درخواست کرد که به فدراسیون فوتبال و هیات رییسه فرصت بدهند تا بررسی بیش‌تری روی صورت‌های مالی انجام دهد. دبیرکل فدراسیون فوتبال هم‌چنین با اشاره به صحبت‌های اینفانتینو مبنی بر این که “تنها کشوری که در عرض دو سال، چهار رییس فدراسیون را تجربه کرد و مورد تایید فیفا هم نیست، ایران است.” با بحرانی نشان دادن اوضاع فوتبال ایران، سعی کرد تا اعضای مجمع را قانع به همکاری کند تا فدراسیون فوتبال صورت‌های مالی سال گذشته را در مجمع عمومی بعدی ارائه کنند.
کی‌شمس اما در پاسخ به صحبت‌های کامرانی‌فر اعلام کرد که نمی‌تواند به راحتی از این مسائل عبور کند. او در پاسخ به کامرانی‌فر گفت که پیشنهادش مبنای قانونی ندارد و ادامه داد: من هزار کیلومتر نیامده‌ام که این موارد را بشنوم.
بیشتر بخوانید:
حیرت خبرنگار عربستانی از شبی که استقلال قهرمان شد/عکس
زمان برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال مشخص شد
واکنش مدیرعامل پرسپولیس در مورد سرلک، سیدجلال و باقری
آجورلو:حالا وقت ستاره سوم است
در ادامه حسابرس قانونی فدراسیون فوتبال پیشنهاد کرد که هیات رییسه فعلی بدون مسئولیت، صورت‌های مالی را امضا کند. اظهارات او، واکنش خطیر، نماینده باشگاه تراکتور را به همراه داشت. خطیر اظهار کرد: وقتی رییس سازمان لیگ که خودش عضو هیات رییسه قبلی بوده، صورت‌های مالی را امضا نمی‌کند، چرا هیات رییسه فعلی صورت‌های مالی را امضا کند؟ چه انتظاری دارید؟ چطور خودتان که دستور و امضای هیات رییسه را نداشتید، نسبت به این مساله اقدام می کنید؟
حسابرس در پاسخ به خطیر عنوان کرد که مصوبه مجمع برای رسیدگی به صورت‌های مالی فدراسیون فوتبال را دارد. خطیر اما کوتاه نیامد و به بررسی نشدن صورت‌های مالی سازمان لیگ فوتبال ایراد گرفت. او بیان کرد: سازمان لیگ در سال‌های ۹۶ تا ۹۷ تابع فدراسیون فوتبال بوده اما چه اتفاقی رخ داده که سازمان لیگ جزو شرکت‌های تابعه فدراسیون فوتبال نیست؟ وضعیت سازمان لیگ به چه شرحی است؟ شما وظیفه داشتید که صورت‌های مالی سازمان لیگ را ارائه کنید. خودتان هم تخلف کردید. مجمع به شما این اجازه را داده یا فدراسیون؟ چرا صورت‌های مالی فدراسیون فوتبال در صورت‌های مالی ۹۹ و ۱۴۰۰ نیست؟ چرا در سال‌های ۹۷ وجود داشت؟
حسابرس فدراسیون فوتبال در پاسخ به صحبت‌های خطیر توضیح داد: ما کار اجرایی نمی‌کنیم که یک سازمان را وارد حساب‌ها کنیم یا نه. این وظیفه هیات رییسه فدراسیون فوتبال است که در گزارش ۹۹ و ۱۴۰۰، صورت‌های مالی سازمان لیگ تلفیق نشده و ما هم در گزارش پیش‌نویس این ایراد را وارد کردیم. متاسفانه سازمان لیگ هم مثل فدراسیون فوتبال صورت‌های مالی مصوب خود را جهت ارائه گزارش به ما نداده است.
در پایان این ماجرا، کامرانی‌فر دوباره درخواستش را مبنی بر بررسی صورت‌های مالی در مجمع عمومی پس از برگزاری مجمع انتخابی مطرح کرد که بالاخره با موافقت اعضای مجمع همراه شد.
256 251

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا