اجتماعی

قاضی‌زاده‌هاشمی: ۱۰ هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد استخدام می‌شوند

قاضی‌زاده‌هاشمی: ۱۰ هزار نفر از فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد استخدام می‌شوند

 امیرحسین قاضی زاده هاشمی در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در سالن جلسات استانداری اظهار داشت: لرستانی ها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مردمی ولایتمدار بوده اند و تعدد قبور امامزادگان در لرستان نشان می دهد که لرستانی ها پناهگاه فرزندان حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) بوده اند و حریت و شجاعت آنها با توحید پیوند خورده است.

وی افزود: تنها قومیتی که یکپارچگی آن در سرزمین ایران حفظ شده قوم لرها است و تمام اقوام دیگر یک بخش از سرزمینشان بریده شده است اما لرستان یکپارچگیش حفظ شده و یکپارچگی ایران را نیز حفظ کرده است.

قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: در قبل از انقلاب هرجا حکومت مرکزی دچار اشکال شده، لرستان به داد حکومت مرکزی رسیده و پایه های سست شده را تقویت کرده است و در جریان انقلاب و بعد از انقلاب نیز نقش مهمی داشته است.

وی ادامه داد: در بیانات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری درخصوص آینده انقلاب اسلامی تداوم آن را در پیوند با حفظ فرهنگ ایثار و شهادت می دانند و تعبیر مقام معظم رهبری این است که حفظ حیات انقلاب اسلامی وابسته به حفظ فرهنگ ایثار و شهادت است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه به گفته مقام معظم رهبری دستگاه بنیاد شهید و امور ایثارگران دستگاه حفظ عصمت و طهارت است، عنوان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران دستگاه حفظ، احیاء، ترویج، معرفی و بقای انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید:

فراخوان ثبت نام قریب به ۳۵ هزار معلم؛ بزودی

وی افزود: کار اصلی شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت حفظ پیوستگی سرزمین ایران است و زمینه پیوست فکری، گفتمانی و فرهنگی جامعه دینی ما را فراهم می کند.

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه راه حفظ فرهنگ، مرجعیت بخشی است، گفت: پیامبر اکرم(ص) وقتی می خواستند اسلام را معرفی کنند به وسیله خودشان این کار را انجام می دادند و خودشان الگوی تامه دین بودند، معصومین هم همینطور بودند، وقتی می خواهیم فرهنگی را حفظ کنیم واجدان و صاحبان آن فرهنگ باید مرجع و الگو شوند به همین خاطر امام می فرمایند که منزلت و کرامت شهدا را حفظ کنید.

وی با تاکید بر لزوم رسیدگی به معیشت جامعه ایثارگران، تصریح کرد: ایثارگران الگو هستند و شرایطشان با بقیه افراد جامعه باید متفاوت باشد و در این راه نیاز به کار فرهنگی و تربیتی داریم.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: رفتار ما در رسیدگی به امور جامعه ایثارگران صرفا در حد یک سازمان خدماتی شده و این جهت گیری غلط تبدیل به یک اصل شده در حالی که این فرع بوده و خودش مسیری برای هدف بزرگتری بوده و لازمه آن این است که شخصیت ها و الگوهای برجسته این حوزه را باید برجسته کرده و به جامعه نشان دهیم.

معاون رئیس جمهور افزود: برخی فکر می کنند ایثارگری مربوط به دوره ای بوده و اکنون به اتمام رسیده و اکنون وقت مطالبه گری است، باید آن تصویری را از خانواده شهدا و جانبازان نشان دهیم که همچنان پیوسته در حال ایثار هستند و این نیاز به برنامه ریزی دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، خاطرنشان کرد: برخی از ایثارگران هستند که واجد شرایط واگذاری زمین هستند، در برخی استان ها این پوشش ۱۰۰ درصدی بوده اما در استان لرستان تعداد اندکی واگذار شده  در حالی که در لرستان ۳۰۰۰ نفر واجد شرایط واگذاری هستند.

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه باید پنج درصد سهمیه جهش ملی مسکن به ایثارگران اختصاص پیدا کند، گفت: با آمدن دولت سیزدهم و وجود چهره های انقلابی امیدواریم سرعتی در حوزه های مسکن و اشتغال ایجاد شود.

وی با اشاره به مطلوب بودن شرایط در همه ابعاد نسبت به سالهای ابتدایی جنگ، افزود: چه فضایی بر آن زمان حاکم بود که اکنون نیست، آیا داشته ها و آورده های اقتصادی ما کاهش پیدا کرده؟ یقینا نه و روحیه ها تغییر پیدا کرده است و اگر همان روحیه ها را داشته باشیم یقینا شرایط متفاوت خواهد بود.

قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: ایثارگران مطالبات قانونی بسیاری دارند که پاسخ داده نشده و اگر بخواهیم تمامی قوانین موجود را برای ایثارگران پیاده کنیم رقمی در حدود ۱۲۶ هزار میلیارد تومان نیاز داریم در حالی که کل بودجه ما ۳۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به ماجرای پاداش پایان خدمت جانبازان ماده ۳۸ و ۳۹ تصریح کرد: اجرای این امر ۴۰ هزار میلیارد تومان بار مالی دارد که به اندازه بودجه یکسال ماست.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: از زمانی که دولت سیزدهم روی کار آمده بعضی از معوقات را پرداخت کرده ایم و بخشی از آن هم در لایحه بودجه سال آینده لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین رشد را در لایحه ایثار و شهادت داشته ایم، اظهار داشت: بازهم نسبت به نیازمان کم است و در منطقه باید با کمک مسئولان و مردم حل شود و همت نیاز دارد.

وی افزود: در حوزه اشتغال برنامه ویژه ای برای فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد به بالا داریم که سازمان اداری استخدامی کشور به ما ۱۷ هزار پست سازمانی داده اند و ۳۳ هزار نفر فرزند شهید و جانباز ۷۰ درصد بیکار داریم، آزمون اول گرفته شده و ۷ هزار نفر عبور کرده و استخدام شده اند و تا پایان سال برای ۱۰ هزار نفر دیگر هم آزمون برگزار می شود.

وی تصریح کرد: تعدادی از این مجموع ممکن است به هر دلیل شرایط جذب در دستگاه های دولتی را نداشته باشند که باید با کمک بنگاه های اقتصادی و توانمندسازی برای آنها ایجاد اشتغال کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر ورود جدی به مسئله تبدیل وضعیت ها در  لرستان، خاطرنشان کرد: متاسفانه این مسئله در استان لرستان شرایط خوبی ندارد و لازم است که استاندار به این مسئله ورود جدی داشته باشند.

وی با اشاره به اجرای خوب طرح سپاس و سرکشی از خانواده های شهدا و جانبازان در لرستان، افزود: این برنامه خوبی است که امیدواریم تداوم داشته باشد، ممکن است نتوانیم در خدمت برخی والدین شهدا باشیم چرا که میانگین سن برخی از آنها ۸۰ سال است و لازم است که صدا و سیمای استان به کمک بنیاد بیاید و خاطرات این عزیزان را ثبت و ضبط کند.

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه والدین شهدا فرهنگ شفاهی این انقلاب هستند، اظهار داشت: نامگذاری معابر و خیابان ها به نام مقدس شهدا باید اجرا شود چرا که شهدا افتخار محله ها هستند.

وی افزود: مشاورین بنیاد شهید و امور ایثارگران در دستگاه ها خودشان را متولی ایثارگران آن دستگاه ندانند بلکه متولی امور کل جامعه ایثارگران بدانند ودر این راستا کسانی به این کار گمارده شوند که دردآشنا و از این مجموعه باشند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که قرن جدید قرن برنامه ریزی های درازمدت برای انقلاب است، بیان کرد: باید به آثار و پیامدهای اقداماتمان فکر کنیم و ذیل یک برنامه ریزی درازمدت که به تشکیل یک جامعه اسلامی ختم می شود اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از پیشنهاداتی که به همه استان ها شده در راستای برجسته سازی و مرجعیت بخشی برای هر استان یک چهره ویژه آن استان را شناسایی کنیم تا برای هر قومی یک قهرمانی در بین خودشان داشته باشیم و امیدواریم با کمک دستگاه های سپاه، استانداری و شهرداری بتوانیم سالی یک فیلم و سریال در رابطه با پدیده ایثار و شهادت داشته باشیم اما فاخر و عظیم باشد.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: بخشی از هزینه این کار را بنیاد شهید تامین می کند و بخش های دیگر را هم سایر دستگاه ها تقبل کنند تا سالی چند چهره برجسته را عمیق و نافذ و اثرگذار و حرفه ای معرفی کنیم.

معاون رئیس جمهور افزود: باید با انجام چنین کارهایی قهرمانان واقعی خود را به دنیا معرفی کنیم و به جنگ قهرمان های پوشالی سریال های کره ای و ترکیه ای برویم و این کم کاری ما بوده است که تاکنون نتوانسته ایم به این مسئله بپردازیم.

۴۷۲۳۳

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا