گلستان

قاضی‌زاده‌هاشمی: فرهنگ ایثار راه برون‌رفت از مشکلات کشور است/ مشکل ما این است که کشور بر پایه ایثار اداره نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری recive از گرگان، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی عصر امروز در گردهمایی تجلیل از نخبگان شاهد و ایثارگر، ممتازین قرآنی و مدال‌آوران ورزشی در حوزه بین‌المللی اظهار کرد: ایثارگر چیزی را عرضه می‌کند که مردم عادی حاضر به عرضه آن نیستند.

وی تصریح کرد: ایثارگر مشکلات و مصیبت‌ها را می‌بیند اما از کنار آنها عبور نمی‌کند، اهل اقدام و عمل است و هر آنچه از دستش بر بیاید انجام می‌دهد، یعنی هر آنچه دارد در عرصه عرضه می‌کند.

معاون رئیس جمهور گفت: در این دنیا چیزی ارزشمندتر از زنده ماندن نیست و انسان از تمام لذایذ دنیا می‌گذرد تا زنده بماند اما ایثارگران اینگونه نیستند.

قاضی‌زاده‌هاشمی گفت: نکته‌ای که در اکثر وصیت نامه شهدا می‌بینیم این است که توصیه به پیروی از امام دارند.

وی با بیان اینکه راه برون‌رفت از مشکلات کشور فرهنگ ایثار است، افزود: مشکل کشور ما ثروت نیست، مشکل ما این است که کشورمان برپایه ایثار اداره نمی‌شود.

*  برای نهادینه شدن فرهنگ ایثار در جامعه نیاز به انقلاب مردمی است
معاون رئیس جمهور گفت: برای توسعه نهضت ایثار در جامعه باید موفقین جامعه ایثارگری موضوعات را‌به رهبران اجتماعی تبیین کنند.

قاضی‌زاده‌هاشمی اظهار کرد: فرهنگ ایثار و ایثارگری مخصوص زمان خاصی نیست و ایثار هیچگاه در تاریخ محصور نمانده و نخواهد ماند و فرهنگ ایثار و ایثارگری با سخنرانی و کارهای هنری انجام نمی شود بلکه باید این فرهنگ در عمل نشان داده شود.

وی  با اشاره به اعتقاد همه مسلمانان مبنی بر ظهور امام زمان (عج) تصریح کرد: برای ظهور امام زمان (عج) نیاز است جامعه به سمت مهدویت پیش رود و هرگاه جامعه ما مهدوی شد این امام غایب ظهور خواهد کرد، جامعه مهدویت با ایثار و نهادینه شدن فرهنگ ایثار در بین مردمان تشکیل می‌شود.

رئیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اوج نقطه ایثار زمانی است که فرد از مال و جان خود می‌گذرد تا بتواند آمال و دردهای همنوع خود را برطرف کند و در این بین حتی جان خود را فدا می‌کند.

قاضی‌زاده‌هاشمی گفت: برای نهادینه شدن فرهنگ ایثار باید سیاست‌گذاری‌ها، نقطه‌گذاری‌های ارزشی و راهگشایی‌ها توسط دولت انجام شود اما مهمترین بخش نهادینه شدن این فرهنگ، انقلاب مردمی بوده که باید مردم این فرهنگ را پیاده‌سازی کنند.

* شهید حاج قاسم سلیمانی یک ایثارگر به تمام معنا بود

وی بیان کرد: شما نخبگان،‌کارآفرینان و قهرمانان به عنوان پیشتازان ایثارگری در جامعه بوده و موفقین جامعه ایثارگری باید برای توسعه نهضت ایثار آن را به رهبران اجتماعی تبیین کنند.

معاون رئیس جمهور گفت: اگر همه ما نسبت به یکدیگر احساس مسوولیت کنیم مشکلات حل شده و خود به خود فرهنگ ایثار در جامعه نهادینه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی یک ایثارگر به تمام معنا بوده و حتی نسبت به پیرزن بی پناه شمال عراق احساس مسوولیت کرده  و از رنج او رنج می برد.

انتهای پیام/۲۳۰۷/ ق


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا