اجتماعی

فوت چند شهروند عراقی در اثر گرد و غبار

فوت چند شهروند عراقی در اثر گرد و غبار

شیروان عبدالرحیم مدیر بیمارستان طوخوزماتو در استان صلاح الدین عراق امروز(جمعه) از جان باختن چند نفر براثر طوفان گرد و غبار در این شهر خبر داد.

وی گفت: پنج نفر براثر گرد و غبار در طورخوزماتو جان باختند و ۱۶ تن دیگر نیز از تنگی نفس رنج می برند و در حال مداوا هستند.

وی تصریح کرد: تا قبل از ظهر امروز جمعه بر اثر طوفان گرد و خاک، ۲۱ نفر به بیمارستان منتقل شدند که ۵ نفر فوت کردند.

طوفان گرد و غبار در دو روز گذشته بسیاری از استان های عراق و اقلیم کردستان را در نوردید.

دو روز قبل ، عیسی الفیاض مدیرکل معاونت فنی وزارت محیط زیست عراق گفت: تغییرات آب و هوایی عامل اصلی افزایش موج گردوغبار در کشور است و براساس آمارهای ثبت شده از سوی اداره کل هواشناسی، طی دو دهه، تعداد روزهای گردو غباری از ۲۴۳ روز به ۲۷۲ روز افزایش یافته و انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۵۰ این تعداد روزها به ۳۰۰ روز در سال برسد.

عیسی الفیاض اعلام کرد: تغییرات آب و هوایی عامل اصلی افزایش موج گرد و غبار در عراق است و براساس آمارهای ثبت شده از سوی هواشناسی، تعداد روزهای گردو غباری رو به افزایش است.

وی ادامه داد: نزدیک به ۷۰ درصد از زمین‌های زراعی عراق به دلیل تغییرات آب و هوایی تخریب شده و یا در معرض تخریب قرار دارد که به دنبال آن فقدان پوشش گیاهی که عامل اصلی تثبیت خاک است، وجود دارد.

این مقام عراقی علت تأخیر در اجرای طرح کمربند سبز اطراف شهرها را کمبود منابع مالی و نیز کمبود منابع آبی در این کشور دانست.

بیشتر بخوانید:

شاخص آلودگی بالای ۴۰۰ یعنی چه؟/ چه باید کرد؟

مدارس تعطیل شود؛ درخواست وزارت بهداشت به خاطر آلودگی هوا

47231

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا