اخبار ورزشی

فغانی نمی‌تواند در مجمع شرکت کند

فغانی نمی‌تواند در مجمع شرکت کند

به گزارش خبرگزاری recive؛ موعود بنیادی‌فر پس از برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجمع خیلی خوبی بود و همه اعضا مجمع، اعضای هیات رئیسه و دست اندرکاران برگزاری خسته نباشید می‌گویم. خدا را شکر اتفاقات خیلی خوبی در مجمع افتاد و امیدوارم بابی شود تا فوتبال هرچه سریع‌تر به ثبات برسد تا تیم ملی در جام جهانی موفق شود.
وی در مورد اظهارات عبدالکاظم طالقانی رئیس هیات فوتبال خوزستان مبنی بر اینکه باید علیرضا فغانی در مجمع حاضر می‌شد، گفت: دوستان باید مقداری اطلاعات خود را کامل‌تر کنند. در اساسنامه آمده داور ساکن ایران باید در مجمع شرکت کند. فغانی بزرگ ما و داور ایرانی حاضر در جام جهانی است. به او تبریک می‌گویم اما با توجه به اینکه در ایران حضور ندارد، طبق بند اساسنامه نمی‌تواند در مجمع شرکت کند. من به عنوان نفر دوم لیست بین‌المللی باید در مجمع حاضر شوم.
داور فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: دوستان موارد دیگری را مطرح می‌کردند اما پیشنهاد می‌کنم حتما به متن انگلیسی اساسنامه مراجعه کنید. در آن متن فقط نوشته شده داور، نه کمک داور ( Assistant referee). شاید در ترجمه نوشته باشند داور، اما ملاک نیست. هر وقت کمک داور، حق با طالقانی است. اما وقتی در اساسنامه خودمان عنوان شده REFREE، نباید کمک‌داور در مجمع شرکت کند. سومین مجمعی بودم که در آن شرکت کردم، بهتر است دوستان اطلاعات خود را کامل‌تر کنند و سپس حرف بزنند.
بنیادی‌فر در خصوص وضعیت داوری در لیگ بیست و یکم توضیح داد: بارها گفته‌ام و باز هم فریاد می‌زنم سیستم VAR را به فوتبال ایران بیاورید. نامه نوشتیم و درخواست کردیم این سیستم را به کشورمان بیاورید. باز هم می‌گویم اهالی رسانه و دست اندرکاران و… کمک کنیم VAR وارد فوتبال ایران شود. مطمئن باشید زمانی که داوران با این امکانات قضاوت می‌کنند امکان اشتباه وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: همین الان می‌گویم همه ما از بهترین داوران دنیا تا ما مرتکب اشتباه می‌شویم، اما وقتی فرصتی داده شود تا بتوانیم اشتباه خود را نگاه کنیم شب با وجدان راحت می‌خوابیم و می‌گوییم دست‌کم عدالت رعایت شد.
داور فوتبال کشورمان در مورد اینکه جزو معدود داورانی است که سیستم VAR را آموزش دیده و تصور می‌کند چه زمانی این سیستم به کشورمان بیاید، پاسخ داد: خوشبختانه فدراسیون فوتبال و حسن کامرانی‌فر پیگیر هستند. من چندین دوره در کلاس‌های VAR شرکت کرده‌ام، همه داوران به آموزش VAR نیاز دارند. در مسابقات زیر 23 سال آسیا به این دلیل که آموزش ندیده‌ایم، نماینده‌ای از داوران کشورمان حضور ندارند. ما مدرک نداریم، در کلاس‌هایی که هم من خودم شرکت کردم منجر به کسب مدرک نشده است، نه تنها من بلکه سایر داورهای بین‌المللی هم این مشکل را دارند. حتی اگر VAR به ایران نمی‌آید دست‌کم داوران آموزش ببینند تا داوران بین‌المللی بتوانند از اعتبار فوتبال کشورمان و آسیا دفاع کنند.
بنیادی‌فر اضافه کرد: فقط با حضور در دو بازی به عنوان داور و همچنین داور VAR می‌توانم مدرک بگیرم، اما من فقط تنها نیستم، همه داوران بین المللی ما نیاز به کسب مدرک دارند. به همین دلیل خواهش می‌کنم حداقل شرایط فراهم شود تا بتوانیم مدرک بگیریم و مثل علیرضا فغانی بتوانیم از اعتبار داوری کشورمان در آسیا و دنیا دفاع کنیم.
وی در مورد مشکل سیستم رادیویی داوران و البسه آنها توضیح داد: به هر حال مشکلاتی وجود دارد، امروز داوران لیگ برتری خوشبختانه دریافتی داشتند. چند پیامک آمد و بخشی از حق‌الزحمه خود را دریافت کردند. اما چرا فقط باید داوران لیگ برتری دستمزدشان را بگیرند؟ چرا فقط برای داوران لیگ برتری حقوق‌شان افزایش یافته، تکلیف لیگ بانوان و فوتبال ساحلی، دسته دوم و دسته سوم چه می‌شود؟ دستمزد داوران در لیگ دو هزینه ایاب و ذهاب هم نمی شود. خواهش می کنم در سازمان لیگ و هیات رییسه بازنگری کنند. نباید داور لیگ دسته دوم ۲۰۰ هزار تومان و داوران لیگ برتری ۵ میلیون تومان بگیرند. این چه وضعیتی است مصوبه هیات رییسه این بوده که حق الرحمه تمام داوران ۴۰۰ درصد افزایش پیدا کند. همه باید حقوق شان به این شکل زیاد شود.

258 258

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا