اصفهان

فعال شدن 70 صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی توسط بسیج در مبارکه

به گزارش خبرگزاری فارس از مبارکه، علی‌اصغر عطایی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مبارکه ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، عنوان کرد: امام خمینی (ره) در ۵ آذر ۱۳۵۸ سنگ بنای این شجره طیبه الهی را گذاشتند و متناسب با آموزه‌های قرآنی بنیان‌گذاری این نهاد صورت گرفت.

وی گفت: اگر بخواهیم از دیدگاه امامین انقلاب به مهم‌ترین شاخصه‌های تفکر و فرهنگ بسیجی اشاره‌کنیم، می‌توانیم بحث ولایت باوری و ولایت محوری، آگاهی و بصیرت، مردمی بودن بسیج و تبدیل تهدید به فرصت در تمامی عرصه‌ها را بیان کنیم.

عطایی گفت: امام خمینی (ره) متناسب با آموزه‌های قرآنی بنیان‌گذاری بسیج آغاز کردند و از دیدگاه امامین انقلاب، یکی دیگر از مهم‌ترین شاخصه‌های تفکر و فرهنگ بسیجی بحث ایثار و شهادت است که از ۵ آذر تاکنون در گام اول انقلاب قرار داشتیم و نهاد مقدس بسیج در شکل‌گیری و تثبیت و در تداوم و استمرار انقلاب نقش مؤثری داشته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مبارکه با اشاره تقسیم‌بندی رسالت بسیج در چهار دهه انقلاب، گفت: رسالت بسیج در دهه‌ی شصت بسیج مأموریت نظامی و قدرت مردمی بود که برای مقابله با دشمنان انقلاب اسلامی که جنگ هشت‌ساله را تحمیل کردند با تفکر و فرهنگ بسیجی به پیروزی رسیدند.

 فرمانده بسیج ناحیه مبارکه ادامه داد: در دهه هفتاد مأموریت بسیج، سازندگی و پیشرفت آبادانی و محرومیت‌زدایی در کل کشور ایران بود و در کنار آن برنامه بسیج، بسیج فرهنگی و مبارزه با جنگ نرم دشمن در حوزه‌ی تهاجم فرهنگی برنامه‌ریزی‌شده دشمنان بود.

وی گفت: دهه‌ی هشتاد بسیج علمی و پژوهشی عملکرد زیادی داشت به‌طوری‌که به دستاوردهای بزرگ علمی، پزشکی، فناوری هسته‌ای، کشاورزی و دارویی رسیدیم و در بسیج مبارزه با تهدیدات نیمه سخت در قالب فتنه‌هایی مثل فتنه سال ۱۳۸۸ که با هدف فروپاشی نظام بود مواجه شد که مقام معظم رهبری در آن زمان فرمودند تنها نهادی که در فتنه منحرف نشد و در مقابل آن ایستاد و مقاومت کرد بسیج بود.

عطایی در ادامه گفت: در دهه نود، بسیج به دنبال جهاد تبیین و بصیرت افزایی در مقابل شگردهای غیرنظامی دشمنان بود که برنامه‌ریزی دشمن این بود که بتواند از طریق پروژه برجام تمامی مؤلفه‌های اقتدار نظام را از ما بگیرد.

۷۰ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی در شهرستان مبارکه فعال شده است

فرمانده بسیج ناحیه مبارکه، با اشاره به اقدامات بسیج طی یک سال گذشته در شهرستان مبارکه، گفت: در حوزه بسیج سازندگی، راه‌اندازی ۷۰ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی در کل شهرستان و راه‌اندازی ۷۵ گروه جهادی فعال و پویا از بسیجیان که در عرصه محرومیت‌زدایی، اقتصادی، زلزله و حوادث غیرمترقبه ازجمله برنامه‌های بسیج بود.

وی ادامه داد: بازسازی ۲۲ منزل مسکونی خانواده‌های نیازمند، کمک به آزادی زندانیان غیر عمد شهرستان و استان از ابتدای کرونا تاکنون، ظرفیت‌سازی برای تهیه بسته‌های معیشتی و بهداشتی، تهیه وام و تسهیلات اقتصاد مقاومتی و معیشتی برای خانواده‌های نیازمند و تهیه ۱۰۰ فقره جهیزیه با کمک خیرین برای نوعروسان نیازمند از جمله برنامه‌های بسیج سازندگی است.

عطایی با اشاره به اهم اقدامات بسیج شهرستان مبارکه در حوزه معاونت فرهنگی، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی گروه‌های سرود پاتوقی در محلات، برپایی برنامه‌های مناسبتی در محلات برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در ۷۰ عنوان مناسبت ملی، مذهبی و سیاسی که معاونت فرهنگی ازجمله برنامه‌های بسیج فرهنگی است.

فرمانده بسیج ناحیه مبارکه، ادامه داد: راه‌اندازی جهاد تبیین و بصیرت افزایی در مساجد و محلات که شامل دو بخش ترویج فرهنگ سبک زندگی ایرانی و اسلامی و مبارزه با آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی و بخش روشنگری در خصوص آخرین وضعیت سیاسی نظام مقدس در داخل کشور، منطقه و نظام بین‌الملل از اقدامات مؤثر بسیج فرهنگی در مبارکه است.

رتبه دوم مبارکه در استان اصفهان در عملکرد و اشراف در فضای مجازی

وی با اشاره به فعالیت بسیج مبارکه در حوزه فضای مجازی، افزود: فعالیت دو گردان سایبری خواهر، برادر و محلات را در حوزه فضای مجازی داریم که اجرای مأموریت‌ها و عملیات فضای مجازی با توجه به رویدادهای داخلی و خارجی و پاسخ کوبنده به دشمنان و یاوه‌گویی‌هایی که در فضای مجازی به دنبال تضعیف نظام و ایجاد چالش برای نظام مقدس ازجمله اقدامات حوزه فضای مجازی است.

عطایی در ادامه افزود: اقدامات گردان‌ها در حوزه رصد و تولید محتوا و انتشار محتواهای انقلابی در راستای مقابله با رفتارهای خصمانه دشمنان داخلی و خارجی است و فعال‌سازی قرارگاه ثامن و دسته‌های سایبری پایگاه‌های بسیج در حوزه نهضت روشنگری و بصیرت افزایی در زمان‌های مختلف رزمایش‌های انجام می‌گیرد.

فرمانده بسیج ناحیه مبارکه با اشاره به اهم اقدامات بسیج شهرستان مبارکه در حوزه‌ی دفاع زیستی و مبارزه با ویروس کرونا، عنوان کرد: در سطح شهرستان مبارکه بحث شرکت در طرح‌های غربالگری توسط پایگاه‌های بسیج و حوزه‌های مقاومت و اجرای طرح‌های بهداشتی در سه مرحله توسط شبکه بهداشت از ابتدای کرونا تاکنون صورت گرفت که در همین راستا اجرای طرح شهید سلیمانی با آموزش و توانمندسازی مردم برای مقابله با ویروس کرونا، تفکیک و غربالگری بیماران شناسایی‌شده، ارائه بسته‌های بهداشتی و درمانی و کمک‌ معیشتی به خانواده‌های نیازمند توانست قدم خوبی بردارد.

وی با اشاره به جزئیات نمایشگاه اقتصاد مقاومتی که در حسینیه مرکزی شهر مبارکه در روزهای آینده افتتاح می‌شود، گفت: در خصوص نمایشگاه اقتصاد مقاومتی یک‌بخشی از محصولات گروه‌های جهادی، محصولات فولاد مبارکه و صنایع و یک‌بخشی از دستاورد دستگاه‌های اجرایی شهرستان را به نمایش می‌گذارند.

انتهای پیام/۶۳۱۱۰/ج/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا