سمنان

فروش بیش از 3 میلیارد تومانی صنایع‌دستی استان سمنان در نمایشگاه‌های نوروزی

فروش بیش از 3 میلیارد تومانی صنایع‌دستی استان سمنان در نمایشگاه‌های نوروزی

به‌گزارش خبرگزاری recive استان سمنان، سمانه سلطانی‌پور روز یکشنبه 20 فروردین‌ماه 1401 گفت: این میزان فروش از ۲4 اسفندماه ۱۴۰۱ تا 15فروردین‌ماه امسال در مدت برپایی بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی و سوغات ‌محلی انجام‌شده است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: در این بازارچه‌ها، انواع محصولات صنایع‌دستی و سوغات‌محلی استان سمنان به نمایش گذاشته شد و در معرض دید گردشگران و مسافران نوروزی قرار گرفت که سفال و سرامیک، صنایع چوب و چرم، دست بافته‌ها، بیشترین متقاضی را داشتند.

سلطانی‌پور ادامه داد: 21 بازارچه عرضه محصولات صنایع‌دستی و سوغات با 218 غرفه در نقاط مختلف استان برپا شد و حدود 200 هزار نفر گردشگر و مسافر نوروزی از این بازارچه‌ها بازدید کردند.

او با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر علاوه بر برپایی بیش از 3 بازارچه در این شهرستان، در قالب سیاه‌چادر عشایری در محل برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی شهرستان سرخه نیز عرضه شد، تصریح کرد: پنج تخته سیاه‌چادر عشایری در سایر شهرهای استان باعرضه غذای‌ محلی یا غرفه‌های نمایشگاهی صنایع‌دستی و سوغات‌محلی پذیرای مسافران نوروزی بودند.

سلطانی‌پور گفت: باهدف معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان و جلب‌توجه گردشگران به بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی، در تمامی نقاط برپایی بازارچه‌ها، برنامه‌های نوروزگاهی شامل مراسم‌های آیینی، بازی‌های بومی و محلی اجرا شد.

او اضافه کرد: چاپ بروشور معرفی صنایع‌دستی استان، ساخت و انتشار کیوآرکد صنایع‌دستی استان شامل اطلاعات بازارچه‌های نوروزی، صنایع‌دستی استان و فروشگاه‌های صنایع‌دستی، استفاده از ظرفیت بیلبوردهای جاده‌ای برای معرفی شهرهای ملی صنایع‌دستی و …. از دیگر فعالیت‌های انجام‌شده برای معرفی ظرفیت‌های صنایع‌دستی استان در ایام نوروز بود.

سفال و سرامیک، دست بافته‌ها، صنایع چوب و چرم، گلیم و جاجیم، صنایع فلزی، سنگ و جواهرات، چاپ قلمکار، سوزن‌دوزی و …. ازجمله تولیدات عرضه‌شده در این نمایشگاه‌ها بود.

برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، نقش مؤثری در افزایش ماندگاری مسافران، رونق اقتصادی و معرفی صنایع‌دستی استان دارد.

۴۶

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا