سیاسی

فرمانده کل ارتش: علائم «فروپاشی» رژیم صهیونیستی را شاهد هستیم

فرمانده کل ارتش: علائم «فروپاشی» رژیم صهیونیستی را شاهد هستیم

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم الحاق و رونمایی از تسلیحات و تجهیزات جدید، به‌روز شده، بازتولید و بازآماد شده نیروی زمینی ارتش در آوردگاه مرکز بهینه‌سازی، نوسازی و ساخت قطعات شهید زرهرن این نیرو، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام(ره) و شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهدای عرصه آمادگی دفاعی و امنیت، شهیدان سرافراز نیروی زمینی، به ویژه شهید سپهبد صیاد شیرازی گفت: سال ۱۴۰۲ را با بهار قرآن در حالی آغاز کردیم که کشور ما و دشمنان دو روند متفاوت را طی می‌کنند.
فرمانده کل ارتش افزود: در این سو اقتدار و استحکام نظام اسلامی به برکت هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و بصیرت و هوشمندی ملت بزرگ ایران در برابر نقشه‌های شوم دشمنان، بسط و بهبود در روابط خارجی با همسایگان، تحکیم و تنظیم روابط راهبردی با دو قدرت بزرگ جهانی، برقرار موازنه قدرت در غرب آسیا و جهان و سربلندی نظام و مدافعان انقلاب در نبرد سنگین، پیچیده و سختِ شناختی و جنگ روانی قرار دارد. در سوی دیگر، آشفتگی و درهم ریختگی نظام سلطه و به‌ویژه آشکارتر شدن علائم فروپاشی و اضمحلال رژیم صهیونیستی را شاهد هستیم.
سرلشکر موسوی با اشاره به نامگذاری سال جدید اظهار داشت: نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران، تدابیر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در نامگذاری سال جدید به عنوان مهار تورم، رشد تولید را نصب‌العین خود قرار داده و تلاش می‌کنند با یافتن راهکارهای کمک به دولت و مردم نقش آفرین باشند.
وی با برشمردن مولفه‌های قدرت نظامی گفت: برای حفظ صلح، ثبات، استقلال، امنیت، حدود و ثغور و نظام اسلامی، یکی از مهمترین مولفه‌ها، قدرت و اقتدار نظامیِ بومی و خود اتکاست. قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ما، ناشی از ایمان به خداوند بزرگ، رهبری الهی و پیامبرگونه، پشتوانه بی‌نظیر مردمی، عزم و اراده پولادین رزمندگان و تسلیحات و تجهیزات به‌روز و کارآمد است.

نیروی زمینی ستون فقرات ارتش جمهوری اسلامی ایران است
سرلشکر موسوی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران، به برکت هدایت‌های حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا، با اشراف کامل اطلاعاتی و رصد تهدیدات و استفاده از فناوری های به روز و توان علمی و تحقیقاتی دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و صنایع دفاعی هر آنچه را برای انجام ماموریت خطیر خود لازم باشد، آماده می‌کند.
وی به دستاوردهای نیروی زمینی ارتش اشاره کرد و ادامه داد: نیروی زمینی که ستون فقرات ارتش و نیروی محوری است، امروز در این آوردگاه، بخشی از این دستاوردها را به نمایش گذاشته است. در واقع این آوردگاه، نمونه‌ای از اراده رزمندگان نیروی زمینی محوری، در ارتقای توان، خوداتکایی و خودکفایی است.
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: اگرچه نظامیان معمولا نمی‌توانند همه آنچه را که دارند ارائه کنند، اما گوشه‌ای از آنچه را که امکان پذیر است، از توانمندی ارتش در سایر نیروها، در بهار امسال نشان داده خواهد شد.
وی گفت: امروز این میدان، شاهد تجهیزات و تسلیحات تولیدی، باز تولید، بهینه‌سازی و تامین شده نیروی زمینی است که متناسب با نیاز عملیاتی با چهار ویژگی دور زن، نقطه زن، هوشمند، با قابلیت شبکه شدن، آماده شده است که پاسخگوی نیاز عملیاتی روز و جنگ‌های آینده است و در ساختارهای موشکی، پهپاد، جنگال، اطلاعات، پدافند هوایی، هوانیروز، واکنش سریع، متحرک هجومی مکانیزه، زرهی و توپخانه به کار گرفته خواهد شد.

تحریم‌ها و تهدیدها ملت ایران را متوقف نخواهد کرد
وی افزود: آنچه از توانمندی نیروهای مسلح تاکنون دیده‌اید و آنچه امروز مشاهده کردید و آنچه در روزهای آینده خواهید دید، متکی بر عناصر برنامه، همت و عزم عملیاتی و اجرایی، مدیریت و نیروی انسانی جهادی و انقلابی و هماهنگی و هم‌افزایی بین بخشی به دست آمده و بیانگر این واقعیت است که تحریم‌ها و تهدیدها ملت ایران را متوقف نخواهد کرد و این ملت امیدوارتر از قبل به سوی تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی به پیش خواهد رفت.
سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی در پایان این مراسم از فرمانده نیروی زمینی، مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع، قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) و ستاد ارتش تشکر و قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید:

«کیان ۸۰۰» رونمایی شد/ ویژگی‌های جدیدترین «خودروی تانک‌بر» فوق‌سنگین ارتش + عکس

پاسخ کوبنده فرمانده‌کل ارتش ایران به تهدید رئیس ستاد ارتش اسرائیل

سخنگوی سپاه: «مهاجرت معکوس» ۲ میلیون نفر از اسرائیل در حال شکل‌گیری است / در یک سال اخیر، «۱۰ هزار عملیات» علیه اسرائیلی‌ها انجام شده

بیانیه وزارت دفاع: جهان، «به‌زودی» شاهد «فروپاشی» هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی خواهد بود

«رونمایی» غافلگیرکننده از «پایگاه» نیروی هوایی ارتش / «اولین» آشیانه عقاب‌ها در زیرزمین + عکس‌ها

۲۱۲۲۰

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا