آذربایجان شرقی

فرماندار اهر: رهاسازی آب از سد ستارخان ممنوع شد

فرماندار اهر: رهاسازی آب از سد ستارخان ممنوع شد

به گزارش recive از تبریز، ابوالفضل غنی زاده افزود: اگر مدیران شهرستان به درستی در حوزه وظایف و در حیطه‌ عملکرد عمل کنند و در انجام امور محوله مسئولیت داشته باشند به طور قطع مشکلات مردم حل می‌شود.
وی با بیان اینکه منابع آب می‌بایست مدیریت شود و نباید زمینه دل‌نگرانی مردم در تنش آبی حادث شود، بر لزوم مقابله با اضافه برداشت از منابع آب تأکید کرد و گفت: اصل مساوات باید در تخصیص منابع آب مراعات شود و مطابق قانون نباید اجازه دهیم تا افراد سودجو با تغییر سیستم آبیاری موجب تضییع حقوق آحاد جامعه شوند.
غنی‌زاده، اصلاح الگوی مصرف و آموزش بهینه صرفه‌جویی در مصرف آب را ضروری دانست و یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی مسوول بایستی به موضوع آموزش الگوی مصرف حامل‌های انرژی از جمله آب ورود جدی داشته باشد و علل افزایش چهار درصدی مصرف آب را مشخص کنند.
فرماندار اهر بابیان این‌که اجرای فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهری اهر ضروری است و باید سعی کنیم تا در کمترین زمان ممکن ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب افزایش یابد، خاطرنشان کرد: ظرفیت تصفیه‌خانه هیچ تناسبی با ورودی فاضلاب ندارد.
وی بر لزوم انسداد ۱۵۰ حلقه چاه غیرمجاز شناسایی شده از سوی مدیریت امور آب اهر تأکید کرد از مسوولان جهاد کشاورزی اهر خواست اصلاح الگوی کشت محصولات کشاورزی و ترویج کشت محصولاتی که به آب کمتری نیازمند هستند را در اولویت نخست کاری خود قرار دهند.
سد ستارخان اهر سد خاکی است که بر رودخانهٔ اهرچای، در ۱۵ کیلومتری غرب شهر اهر، در استان آذربایجان شرقی ساخته شده است.
ظرفیت ذخیره سد ستارخان شهرستان اهر ۱۲۰ میلیون مترمکعب است.

48

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا