اجتماعی

فرصت سوزی در تزریق دز سوم واکسن کرونا

فرصت سوزی در تزریق دز سوم واکسن کرونا

به گزارش خبرگزاری recive و به نقل از وبدا، دکتر محمد مهدی گویا در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا و همچنین واکسیناسیون کووید ۱۹، گفت: ظرف روزهای گذشته کمترین تعداد موارد ابتلا و مرگ میر ناشی از کرونا را در کشور داشتیم و این در حالی است که شاهد هستیم که در بعضی از کشورها به خصوص کشورهای اروپایی موارد بیماری یکباره افزایش جدی پیدا کرد. به عنوان مثال می توان از کشور ایتالیا نام برد که تقریباً روز گذشته ۶۲۵۰۰ مورد ابتلا و ۱۵۳ مورد مرگ داشته، در کشور آلمان نیز تعداد موارد ابتلا نسبتاً بالا بوده است. در کشور آمریکا و اسپانیا نیز موارد بیماری دو مرتبه اوج گرفته به طوریکه روز گذشته در آمریکا ۶۶۴ مورد مرگ فقط گزارش شده و این در حالی که ما ظرف دو روز گذشته، کمتر از ۱۰ مورد فوتی داشتیم، تعداد موارد ابتلا در کشورمان هم به کمتر از ۳۰۰ مورد در روز رسیده است.

وی افزود: این بیماری به خصوص در کسانی که هنوز واکسن تزریق نکردند یا روند واکسیناسیون شان نیمه‌کاره است، یعنی یک یا دو نوبت تزریق کردند و نوبت سومشان را تزریق نکردند، ممکن است خطرناک بوده و سویه جدید ویروس در آنها بیماری ایجاد کند.

وی تاکید کرد: تقاضای ما از مردم این است که به توصیه‌های ما توجه کنند. اگر این افراد به بیماری مبتلا شوند، ممکن است به انواع شدید بیماری مبتلا شوند خواهش ما این است که مساله تزریق واکسن به خصوص نوبت سوم را جدی بگیرند، ما اکنون در شرایطی هستیم که برای بعضی از گروه‌ های پرخطر حتی نوبت چهارم واکسن را شروع کردیم یعنی برای کسانی که بالای ۷۰ سال دارند یا کسانیکه سیستم سیستم دفاعی بدنشان ضعیف شده و همینطور همکاران بخش بهداشت و درمان که در مواجهه مستقیم با بیماران هستند، نوبت چهارم واکسن را تزریق می‌کنیم.

گویا تصریح کرد: مردم این امر را جدی بگیرند و برای نوبت بعدی واکسنشان مطابق برنامه کشوری، به مراکز بهداشت مراجعه کنند و فرصت را از دست ندهند تا همانطور که اکنون در حاشیه امنی به سر می‌بریم، شرایط به گونه‌ای پیش رود که این حاشیه امن تا مدت های طولانی ادامه پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

با اعلام آخرین آمار کرونا؛ همه استان‌ها مرگ‌ومیر صفر یا یک داشتند

وزیر بهداشت: فایزر و مدرنا انقدر اثربخشی نداشتند

۲۳۳۲۳۱

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا