قزوین

فارس من| مردم آبیک با گالن آب شرب خود را تأمین می‌کنند/ مسؤولان: آب شرب با کیفیت تا سه ماه آینده به آبیک می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سردبیر مردمی فارس با انتشار سوژه‌ای در سامانۀ فارس من با عنوان «مردم آبیک با گالن آب شرب تهیه می‌کنند؛ لطفاً رسیدگی شود» خواستار پیگیری این موضوع از سوی مسؤولان امر شد.

سردبیر مردمی فارس نوشته است: بنیاد مستضعفان در دورۀ مدیریت جناب مهندس فتاح خوشبختانه به رسالت خود به معنای واقعی عمل کرده و در شرایط خاص، همیشه در کنار دیگر دستگاه‌های دولتی بوده که جای تشکر دارد.

لازم به توضیح است ساکنین شهر آبیک غالباً از روستاهای اطراف آن بوده که به جهت اشتغال و تحصیل فرزندان خود به آبیک مهاجرت کرده که با مشکل آب آشامیدنی سالم مواجه شده که برای تامین آن دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شوند، از طرفی هم قرار بود که آب سالم به وسیله خط انتقال از یاران در اوایل سال به دست مردم برسد، متاسفانه به دلیل کمبود اعتبار، پروژه فوق متوقف و امیدی نیست که به زودی به سرانجام بیانجامد.

لذا از حضرتعالی استدعا داریم که در وهله اول با توجه به محروم بودن شهر آبیک مابقی اعتبار پروژه آبرسانی را تأمین و تا نهایی شدن عملیات پروژه، به وسیله تانکر آب شرب سالم درب منازل توزیع شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مشکل آب شرب شهر آبیک، 16 شهر دیگر و 194 روستای استان قزوین با انتقاب حق آبۀ این استان از سد طالقان محقق خواهد شد. پروژۀ عمرانی انتقال آب از میانه‌های دهۀ نود آغاز شد اما به دلیل عدم تأمین اعتبار لازم به درازا کشید و در نهایت با پیگیری نمایندگان مجلس یازدهم و مسؤولان استانداری قزوین، خطوط لولۀ آنتقال آب به شهر آبیک رسیده و تصفیه‌خانۀ این شهر نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

در آخرین اظهار نظر صورت گرفته، لطف الله سیاهکلی نمایندۀ مردم قزوین آبیک و البرز در پانزدهم آبان ماه این باره به خبرنگار فارس گفت: وزیر نیرو با درخواست تخصیص 100 میلیارد تومان به پروژۀ انتقال آب به آبیک موافقت کرد و به معاون خود دستور داد تا حداکثر ظرف مدت سه ماه این اعتبار محقق شده و آب به آبیک برسد.

با دستور وزیر نیرو، آخرین بسته اعتباری مورد نیاز برای این پروژه تخصیص داده شده و با توجه به آماده بودن تصفیه‌خانه شهر، حداکثر تا سه ماه آینده آب شرب به شهر آبیک خواهد رسید و خبرگزاری فارس نیز پیگیر تحقق این امر خواهد بود.

انتهای پیام/ر


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا