خراسان رضوی

فارس من| بالاگرفتن جنجال‌ها بین شهرداری و دانشگاه فردوسی برای اجرای طرح الیت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد «طرح الیت در دانشگاه فردوسی نباید اجرا شود» عنوان یکی از موضوعاتی است که توسط برخی دانشجویان و اساتید این دانشگاه در سامانه «فارس من» به ثبت رسیده است.

پیگیری اول خبرنگار فارس با عنوان «‌پیگیری شورای صنفی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد برای لغو طرح الیت در این دانشگاه»، پیگیری دوم با عنوان «مخالفت با اجرای الیت در دانشگاه فردوسی از سر ناآگاهی یا تغییر دولت!»و پیگیری سوم با عنوان«تناقض‌ کلام مسئولان در خصوص اجرای طرح الیت در دانشگاه فردوسی مشهد» منتشر شد.

این بار برای رفع برخی ابهامات به سراغ شهردار مشهد رفته‌ایم.

سید عبدالله ارجائی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بیان کرد: بعد از اعتراضات به طرح اجرای الیت در دانشگاه فردوسی سازمان بازرسی و معاونت مربوطه طرح را بررسی کردند، اشکالاتی را در ان دیدیم بنابراین از تفاهم‌نامه خارج شدیم.

شهردار مشهد بیان کرد: دانشگاه مختار است طرح را ادامه بدهد یا خیر اما شهرداری در این طرح همکاری نخواهد کرد.

نظر شهردار در خصوصالیت  غیرکارشناسانه است

مسئول دانشگاه سبز دانشگاه فردوسی که مسئولیت طرح الیت در این دانشگاه را برعهده دارد اما نظر دیگری دارد.

سیدیاسر بنی‌هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پاسخ به این مساله که شهردار همکاری شهرداری را با دانشگاه در این طرح ملغی اعلام کرده است، گفت: من فکر می‌کنم شهردار در فضای طرح نیستند و با توجه به جو سازی‌ ایجاد شده، اظهار نظر کرده‌اند و نظر ایشان غیرکارشناسانه است.

وی افزود: شهردار با ما جلسه‌ای نداشته‌اند و انتظار می‌رفت قبل از هر تصمیمی با ما جلسه‌ای می‌گذاشتند و ما در آن جا طرح را برای ایشان تشریح می‌کردیم، این طرح نمونه تعامل مثبت با شهرداری در جهت حل مشکل دانشگاه و شهر است و اصلا به خاطر مشکل ترافیک میدان آزادی بود که چنین طرحی جرقه خورد.

مسئول دانشگاه سبز دانشگاه فردوسی از تعویق فعلی این طرح خبر داد و گفت: قرار داد هنوز امضا نشده است و منتظریم هیئت رئیسه جدید مستقر شوند و طرح مجددا در انجا به شور گذاشته شود. قرار بود ثبت نام را تا اخر مهرماه انجام دهیم که با توجه به مسائل پیش آمده و طبق صورتجلسه جدید آن را به مدت یک ماه به تعویق انداخته‌ایم و بعد از آن باید نتیجه نهایی را اعلام کنیم.

وی درباره صحبت شهردار مبنی بر بررسی بازرسی شهرداری در خصوص همکاری الیت با دانشگاه بیان کرد: بازرسی کارشناس ترافیک نیست، پس باید جلسه کارشناسی با حضور کارشناسان این بخش، شهردار و دانشکاه تشکیل و در آن طرح بررسی شود.

بنی هاشمی در خصوص هدف از تعرفه گذاری و دریافت پول از افراد برای ورود به دانشگاه گفت: ما به روش نرم سعی داشتیم فرهنگسازی کنیم تا ورود ماشین به دانشگاه کم شود و بر اساس نظر کارشناسان زمانی که شما خدماتی را رایگان در اختیار مردم قرار بدهی، اقبال به ان به صورت تصاعدی بالا می‌رود و در نتیجه این هزینه خود عامل بازدارنده است.

عبور و مرور داخل دانشگاه فردوسی برای افراد متفرقه اقتصادی نخواهد بود

مسئول دانشگاه سبز دانشگاه فردوسی بیان کرد: قصدمان این است برای ورود بازدارندگی ایجاد کنیم اما مانع ورود نخواهیم شد، ما نرخ را به صورتی گذاشتیم که برای غیر دانشجویان عبور و مرور از طریق دانشگاه صرفه اقتصادی نداشته باشد؛ همچنین در این طرح سعی کردیم محدودیت ورود برای دانشجویان وجود نیاید، خیلی از دانشگاه‌ها اجازه ورود ماشین دانشجو به دانشگاه را نمی‌دهند و در صورت لغو این طرح دودش ابتدا به چشم دانشجویان می‌رود.

وی در خصوص اظهارات رئیس دانشگاه مبنی بر عدم دریافت پول از دانشجویان گفت: در مصوبه هیئت رئیسه که همان چیزی است که ما به عنوان پیش قرارداد منتشر کردیم، قرار است از تمام دانشگاهیان اعم از دانشجو و استاد و کارمند هزینه دریافت شود؛ بعد از اعتراضات رئیس دانشگاه گفت از دانشگاهیان پولی گرفته نشود اما ما به عنوان تیم کارشناسی با این مساله مخالفیم زیرا اگر تعرفه برای دانشجویان وجود نداشته باشد، عملا مشکل ترافیک از بین نخواهد رفت.

بنی‌هاشمی تصریح کرد: در صورت لغو همکاری الیت از سمت شهرداری، مجبور به کنترل فیزیکی تردد ها می‌شویم زیرا طرح ساماندهی تردد خودرو چه با الیت و چه بدون آن باید صورت بگیرد.

وی افزود: در صورت کنترل فیزیکی هم دانشجویان دچار مشکل می‌شوند و هم شهرداری زیرا دانشجویان اجازه ورود به دانشگاه را نخواهند داشت و در نتیجه مجبور خواهند  بود در حاشیه خیابان ماشین را پارک کنند که این برای شهرداری ایجاد مشکل میکند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا