سمنان

عمل گرایی مورد تاکید دولت است

عمل گرایی مورد تاکید دولت است

به گزارش خبرگزاری recive استانداری سمنان ، احمد ریواده ، معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در جلسه مشترک کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان با کارگروه شهرستان میامی که به میزبانی فرمانداری شهرستان میامی برگزار شد ، گفت : درمانگاههای شهرستان میامی نیازمند تجهیز و رفع کمبودهاست ، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود ، کمبودها را احصا و برای رفع آن بکوشند.

ریواده عنوان کرد : کارگروه اجتماعی و فرهنگی ، وظایف مشخصی دارد ، اما برای ارتقای سرمایه اجتماعی و بازگرداندن اعتماد به مردم می‌بایست عمل گرایی صورت پذیرد و در این راستا توجه به دو نکته ی اساسی کار و ابتکار ، باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون استاندار سمنان با تاکید بر اینکه عمل گرایی مورد تاکید دولت است ، گفت : شهرستان‌های تازه تأسیس مانند میامی ، هم در ساختارها محدودیت‌ دارند و هم در برنامه و اقدام با مشکلاتی روبرو می باشند که باید در این زمینه تلاش شود تا کمبودها را برطرف نماییم.‌

ریواده اضافه کرد : در بحث غربالگری و سلامت ، اتفاقات خوبی رخ داده و بعد از همه‌گیری کرونا خدمات بسیاری از سوی جامعه بهداشت و درمان و دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود ارائه شد .

وی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود خواست در جلسه کارگروه استان سمنان حضور داشته و مطالبات شهرستان در بخش بهداشت و درمان را پیگیری نمایند.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان عنوان کرد: لازم است تا مجموعه‌هایی همچون بیمه سلامت ، بیمه تأمین اجتماعی و دانشگاههای علوم پزشکی و … که با درمان و سلامت مردم در ارتباط می باشند با انجام بازدیدهای میدانی ، کمبودها و تجهبزات مورد نیاز را احصا نموده و با استفاده از ظرفیت سفر دوم رئیس جمهور به استان برای برطرف کردن کمبودها و ارتقای رویکرد حوزه اجتماعی و فرهنگی تلاش نمایند.

دیواده با اذعان به اینکه وحدت ، همدلی و هم افزایی رمز موفقیت است ، گفت : ظرفیت‌ها باید حول محور امام جمعه میامی تقویت شود تا بتوانیم برنامه‌های فرهنگی و همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی را به بهترین نحو ممکن ، اجرایی نماییم.

وی اضافه کرد : با توجه به وجود دو مصوبه ویژه و مختص شهرستان میامی ، در بحث ارائه خدمات ، نباید شاخص جمعیت بعنوان ملاک توجه قرار گیرد و در این راستا لازم است تا خدمات بهداشتی و درمانی بصورت ویژه برای این شهرستان ارائه شود.‌

ریواده تصریح کرد: با توجه به ارزیابی های انجام شده در شورای اجتماعی کشور، شهرستان میامی یکی از شهرستان‌های ویژه‌ کشور است که باید با انجام مداخلات جدی و انجام کار اساسی در آن ، سطح برخورداری ساکنان شهرستان از امکانات ، ارتقا پیدا نماید.

معاون استاندار سمنان‌ با اشاره به اینکه ارتقای پوشش بیمه‌ای در شهرستان‌ میامی بعنوان یکی از ۳۱ شهرستان کمتر برخوردارکشور ، باید مورد توجه قرار گیرد ، گفت : ارتقاء پوشش بیمه‌ای منجر به کاهش بار نهادهای حمایتی خواهد شد و در این راستا باید سرانه بیمه در شهرستان میامی به میانگین سرانه استانی نزدیک شود.

معاون استاندار سمنان در پایان گفت : با توجه به تردد میلیون‌ها زائران رضوی از مسیر شهرستان میامی و همچنین همجواری این شهرستان به سه استان گلستان، خراسان رضوی و خراسان شمالی، نیاز است که این شهرستان در بخش‌های مختلف تقویت شود.

۴۶

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا