اخبار استانها

عملیات ساخت هزار و289واحد مسکونی در قزوین آغاز شد

عملیات ساخت هزار و289واحد مسکونی در قزوین آغاز شد

به گزارش خبرگزاری recive از قزوین؛ اصغر گونجی، مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین به مناسبت چهل و سومین سالگرد تاسیس این نهاد؛ فعالیت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین را تشریح کرد و گفت: در راستای تامین مسکن اقشار کم درآمد و مشارکتی از ابتدای شکل گیری این نهاد تا پایان سال99 تعداد 452واحد احداث شده و تعداد 144واحد نیز در دست اقدام است.

او افزود: در زمینه طرح مسکن مهر نیز تاکنون 5هزار و 529واحد مسکونی در شهرهای کمتر از 25هزار نفر جمعیت ساخته شده است.

میدرکل بنیاد مسکن استان قزوین تصریح کرد: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و نیز اقدام ملی مسکن در استان قزوین 27هزار و 36نفر ثبت نام کرده اند که سهمیه استان 8 هزار و 350واحد تعیین شده است.

او یادآورشد: با اقدامات انجام شده عملیات ساخت هزار و289واحد مسکونی در استان آغاز شده که 457واحد آن مربوط به مسکن اقشار کم درآمد و غیر انتفاعی است.

گونجی با اشاره به فعالیت های روستایی این نهاد گفت: در اجرای طرح هادی روستایی به عنوان سند توسعه روستایی نیز تاکنون 1232طرح هادی در روستاها تهیه شده و 435طرح نیز به اجرا رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین اظهار کرد: همچنین 63هزار جلد سند روستایی و شهری در استان تهیه شده است.

او بیان کرد: در راستای سنددار کردن مسکن شهرهای زیر 25هزار نفر جمعیت تاکنون 67هزار و 310جلد سند صادر شده و در 86درصد روستاهای استان بدون در نظر گرفتن روستاهای موقوفه طرح سند دار شدن اجرایی شده است.

گونجی در ادامه گفت: در زمینه اجرای قانون ساماندهی تامین زمین روستایی برای احداث مسکن تاکنون واگذاری زمین در 90روستا به خانواده های دارای دو معلول انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین گفت: ساخت و مقاوم سازی 53 هزار و 600 واحد مسکن روستایی انجام شده و تاکنون 54 درصد و احدهای روستایی استان مقاوم سازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین یادآورشد: با افزایش سقف تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی تا 200 میلیون تومان در سال جاری امیدواریم تعداد بیشتری از روستاییان از این طرح استقبال و نسبت به ایمن سازی واحدهای خود اقدام کنند.

این مسئول بیان کرد: سهمیه ابلاغی بهسازی مسکن روستایی در سال جاری 4 هزار واحد تعیین شده است.

وی اضافه کرد: در دو سال گذشته ساخت 2 هزا ر واحد مسکونی روستایی و شهری برای محرومان نیز توسط این نهاد به پایان رسیده است.

گونجی هدف گذاری 14 روستای گردشگری در مناطق مختلف استان و اجرای یک میلیون و 500 هزار مترمربع روکش آسفال را از اقدامات دیگر این نهاد دانست.

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا