سمنان

عملکرد اداره پذیرش و هماهنگی گروههای هدف بهزیستی استان در سالی که گذشت

عملکرد اداره پذیرش و هماهنگی گروههای هدف بهزیستی استان در سالی که گذشت

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری recive استان سمنان هاجر اندرخور رئیس اداره پذیرش و هماهنگی گروههای هدف بهزیستی استان سمنان از عملکرد یکساله در این اداره سخن گفت.

اندرخور بیان داشت: پاسخ گویی به موقع و رفع موانع و مشکلات گروههای هدف سازمان و افزایش رضایت مندی گروه های هدف با استفاده از ظرفیت ها و منابع جامعه و مدیریت بر آنها از اهداف اداره پذیرش و هماهنگی می باشد.

رئیس اداره پذیرش و هماهنگی بهزیستی استان سمنان در ادامه ضمن بیان اسن مطلب که مبلغ ۳۰۴ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان مساعدت به مددجویان و مراجعین در راستای رفع مشکلات معیشتی، درمان و … مددجویان و توزیع اعتبارات به تعداد ۴۴۳ نفر انجام پرداخت شده است ، اظهار داشت: با عنایت به سفر ریاست محترم جمهوری به استان سمنان بیش از 3 هزار فقره نامه به بهزیستی استان سمنان ارجاع و مبلغ قریب به ۴۶۰ میلیون تومان مساعدت که پس از بررسی ، کارشناسی و مددکاری پرداخت شد .

اندرخور در بخش دیگر از سخنان خود افزود: هماهنگی و نقل و انتقال پرونده مددجویان درون استانی و برون استانی از دیگر وظایف اداره پذیرش و هماهنگی می باشد که در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۲۴ مورد انتقال پرونده در این اداره صورت گرفت است .

رئیس اداره پذیرش و هماهنگی بهزیستی استان سمنان در خصوص پیگیری امور مفقودین در تعاملات قوی و سازنده با دیگر دستگاههای اجرایی مانند نیروی انتظامی و دادگستری را از دیگر وظایف این اداره دانست و افزود: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۴۴ فقره پرونده مفقودین مورد بررسی و پیگیری نیز قرار گرفت.

وی بیان داشت: پاسخگویی به درخواستهای مراجعین منوط به ساعات اداری نبوده و در جهت تکریم و عزت جامعه هدف بهزیستی و تسریع و تسهیل خدمت رسانی پاسخگویی ها به مکاتبات در برخی موارد در ساعات غیر اداری نیز انجام شده است و همچنین بررسی و مداخله های کارشناسی به مکاتبات دریافتی از مقامات کشوری و استانی از دیگر وظایف این اداره در جهت رضایت مندی جامعه هدف بهزیستی است که در سال ۱۴۰۰ تعداد 6 هزار و نوزده فقره نامه بررسی پیگیری و پاسخ داده شده است.

اندرخور سپس تصریح کرد در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۸۸ فقره پرونده نیز در تعامل بهزیستی با دادگستری در جهت پذیرش پرونده های توانبخشی و موارد قضایی در مراکز توانبخشی تحت نظارت انجام و در این راستا تعداد ۲۲۷ مکاتبه مورد بررسی قرار گرفت است .

رئیس اداره پذیرش و هماهنگی گروههای هدف ادامه داد: ارتباطات درون سازمانی ارتباط با مددجویان و جامعه هدف بهزیستی در برنامه های متفاوت مانند بازدید مددجویی مدیر کل در نواحی مختلف استان طبق درخواستهای ارجاعی، ملاقاتهای مددجویی در محل اداره پذیرش و هماهنگی، و ملاقاتهای چهره به چهره در ایامی خاص از هفته و پاسخگویی تلفنی در سامانه ارتباط مردم و دولت (۱۱۱) از مصادیق ارتباط مدیران و روئسا و کارشناسان با جامعه هدف سازمان بهزیستی می باشد و در این راستا ۲۰۰ مورد دیدار مددجویی در ابعاد مختلف در سال گذشته برنامه ریزی و اجرایی شده است .

وی از پیگیری کارشناسان اداره پذیرش و هماهنگی در جهت رفع نیازهای مددجویان در امور درمانی در قالب درخواست تسهیلات از طرف مددجویان سخن گفت و افزود: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۷ فقره وام به درخواستهای مددجویان پرداخت شده است که با عنایت به پیگیری درخواست های درمانی مددجویان پیگیری اسکان موقت مددجویان نیز انجام می شود.

رئیس اداره پذیرش و هماهنگی گروههای هدف سازمان ضمن ابراز خرسندی و تقدیر از تلاش کارشناسان اداره پذیرش هماهنگی از عوامل موثر در بهبود خدمت رسانی را استفاده از تجربیات دیگر استانها دانست و بیان داشت: تسریع و تسعیل خدمت رسانی متناسب با نیازهای جامعه هدف و بر حسب شرایط مکانی و محیطی هر استان نیازمند افزایش آگاهی و توانمندی کارشناسان می باشد و در این خصوص با بهره مندی از دوره های اموزشی متناسب سعی بر آن است خدمات بصورت تخصصی بیش از پیش به جامعه هدف بهزیستی ارائه شود.

46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا