اجتماعی

علائم کرونا در مبتلایان به این اختلال شدیدتر است

علائم کرونا در مبتلایان به این اختلال شدیدتر است

خسرو صادق نیت افزود: اختلالات خواب بویژه خروپف و مشکلات قطع نفس از شایع ترین بیماری هایی است که می تواند باعث بروز بیماری های قلبی، چاقی، فشار خون بالا و دیابت شود.

وی اظهار داشت: افرادی که به اختلالات خواب و بی خوابی دچار هستند، مطالعات نشان داده که علایم ابتلا به کرونا در آنها شدیدتر است و می تواند باعث بروز عارضه خطرناک تری در آنها شود.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: افرادی که دچار اختلالات خواب هستند باید برای درمان آن به فلوشیب های طب خواب و کلینیک های درمان خواب مراجعه کنند چون این بیماری باعث افزایش چاقی نیز می شود.  

صادق نیت با بیان اینکه ۱۰ درصد افراد جامعه دچار بی خوابی هستند، ادامه داد: خواب یک ضرورت برای سلامت بدن است و بیداری بیش از حد خواب طبیعی را مختل کرده و افراد باید هفت تا ۹ ساعت خواب مناسب بدون خروپف و مشکلات قطع نفس داشته باشند.

به گفته وی، در اختلالات خواب بیش از ۸۰ نوع اختلال شناسایی شده و ۳۰ درصد افراد جامعه سابقه جدی بی خوابی دارند و این عارضه می تواند روی فعالیت های روزمره افراد تاثیر گذاشته و کیفیت سلامت بدن را کاهش دهد.

دبیر انجمن پیشگیری و درمان اختلالات خواب تصریح کرد: خروپف و مشکلات قطع نفس در مردان شایع تر است، حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد آنها بعد از ۴۰ سالگی دچار این عوارض می شوند و باید زودتر تشخیص داده شده و درمان شوند.

صادق نیت اظهار داشت: افرادی که بی خوابی دارند، خودسرانه و بدون اجازه پزشک میزان مصرف داروهای خود را افزایش می دهند در حالی که باید به دنبال درمان بی خوابی باشند.

۴۷۲۳۳

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا