سیاسی

عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی خطاب به رئیسی : برخلاف شعارتان ، درحال قیچی‌کردن سفره مردم هستید / نگران خطر آبان‌های۹۸ دیگری هستیم

عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی خطاب به رئیسی : برخلاف شعارتان ، درحال قیچی‌کردن سفره مردم هستید / نگران خطر آبان‌های۹۸ دیگری هستیم

آقای رئیس‌جمهور، سلام علیکم، ضمن تشکر از برپایی این جلسه و نشستن پای صحبت دانشجویان، امید آن است که این‌ دست جلسات اولا مستمر بوده و ثانیا مثمرثمر واقع شود. آقای رئیسی، در این جلسه به‌عنوان دانشجویان عدالتخواه بر خود لازم می‌بینیم نکاتی را که نسبت به آنها نگرانی داریم ذیل ۳عنوان خدمت شما مطرح کنیم؛ امید که موثر باشد.
آقای رئیسی، پیش از هر چیز باید مجددا روی این نکته تاکید کنیم که همچنان بعد از گذشت ۹ماه از آغاز به کار دولت، خبری از یک ایده و گفتمان محوری واحد در بخش‌های مختلف دولت شما نیست. می‌بینیم که در موضوعات مختلف هرکدام از وزرا و معاونان، ساز خودشان را می‌زنند و بعضا متناقض و متضاد درمورد یک موضوع ابراز نظر می‌کنند.

آقای رئیسی، این را بدانید که پیشرفت زمانی حاصل می‌شود که ما بدانیم از بین همه کارهای خوب کدام کارها را نباید انجام دهیم. متاسفانه باید بگوییم که هنوز دولت شما متوجه این امر نشده است؛ شاید اصلی‌ترین مصداق این حرف برنامه‌ای باشد که تحت‌عنوان برنامه تحول دولت منتشر شد. برنامه‌ای برای اجرانشدن و پر از حرف‌های خوب ناهمسو و بعضا متضاد. هرچند صرف تدوین چنین سندی که بتواند برخی اولویت‌های اجرایی را برای دولت روشن کند، ممدوح است، ولی باید اذعان کنیم این سند برای تحول نیست و در بهترین حالت به سرنوشت سند تحول قوه‌قضائیه منجر خواهد شد که به‌علت عدم ریل‌گذاری صحیح، با عوض شدن افراد به فراموشی سپرده شد.

آقای رئیسی، متاسفانه باید بگوییم دولت شما تا اینجای کار نشان داده است که تکلیفش با خودش روشن نیست. صبح تا شب شعار می‌دهید که خط‌قرمز ما سفره مردم است، ولی در عمل با حذف ارز ۴۲۰۰تومانی و ۵برابر کردن مبنای ارزش‌گذاری برای دریافت حقوق گمرکی، آن‌هم همسو با موج تورم جهانی، درحال قیچی‌کردن سفره مردم هستید. آقای رئیسی نمی‌شود این‌گونه اقتصاد را مدیریت کرد. حاج‌آقای رئیسی، بی‌تفاوت نبودن شما نسبت به درد مردم و دغدغه قلبی شما برای وضعیت آنها، توام با مردم‌داری‌تان چیزی است که ما را دلگرم کرده، ولی آقای رئیسی این را بدانید اعتماد ذره‌ذره به‌دست می‌آید، ولی به‌یکباره از دست می‌رود و شما هم خوب می‌دانید تا زمانی که مردم نتوانند به دولت اعتماد کنند حاضر نخواهند بود سرمایه‌های خود را برای تولید و اشتغال از زیر بالشت دربیاورند.

اتفاقاتی از قبیل اینکه قبل از عید آقای مخبر بگوید ارز ۴۲۰۰تومانی دارو حذف نمی‌شود بعد مقامات وزارت بهداشت بگویند حذف می‌شود و بعد خبر بیاید که بانک مرکزی ارز ترجیحی را تخصیص داده است، باعث می‌شود دیگر کسی برای حرف دولت تره هم خرد نکند. یا اینکه صحبت از ساخت ۴میلیون مسکن شد، ولی در عمل به‌غیر از پاره‌ای گزارش‌ها چیزی نمی‌بینیم، یا اینکه وزیر صمت وعده حذف قرعه‌کشی، تثبیت قیمت و افزایش تولید خودرو را بدهد و بعد ببینیم خبری نیست. همه اینها مصادیقی از وعده و وعیدهای دولت هستند که نه‌تنها دردی را دوا نکرده‌اند، بلکه مستمر اعتبار دولت را خدشه‌دار می‌کنند.

پیشنهاد ما در این موضوع این است که دولت خود را موظف و مقید به یک‌سری بازه‌های زمانی کند. مثلا خود را مقید و اعلام کند به مدت ٣سال هیچ تغییری در قوانین و مقررات تجارت خارجی اعمال نخواهد کرد، چنین اقداماتی می‌تواند محقق‌کننده شعار دولت قوی باشد. آقای رئیسی، متاسفانه باید بگوییم در این ۹ماه، عملکرد دولت شما درمجموع تقریبا زخمی را از مردم محروم دوا نکرده است. بلکه با ادامه موج‌های تورمی و سیاست‌های مخرب دولت در این مسیر، نظیر حذف ارز ۴۲۰۰تومانی و عدم جدیت در قضیه نهضت ملی مسکن، فشار مضاعفی بر پایین‌ترین طبقات جامعه وارد شده است. آقای رئیسی، ما نگرانیم؛ نتیجه فشار به مستضعفان، خطر قهر آنها از انقلاب و خطر آبان‌های۹۸ دیگری را در پیش خواهد داشت.

بیشتر بخوانید :

نماینده مجلس : آمارها ساختگی است / مردم کوچه و بازار به آمارهای دولت می‌خندند

انتقاد خطیب جمعه تبریز از گرانی‌های افسارگسیخته خودرو، برنج و دارو : رئیس جمهور برای برخورد با گرانفروشی اقدام عملی کند

خطیب جمعه اراک: هر بادی در کشور می‌وزد، قیمت‌ها بالا می‌رود

دولت مردمی از شعارهای خوبی بود که دولت روی آن دست گذاشت و همواره در صحبت‌ها به آن اشاره کرده است؛ اما آقای رئیسی، مردمی‌بودن دولت به شعار و کارهای مقطعی نیست و با لکه‌گیری اتفاقی نمی‌افتد، تحقق این شعار نیازمند تغییر ریل و جهت جدی است. اینکه شما به سفرهای استانی ملزم هستید، اتفاق خوبی‌ است اما این چیزی نیست که بتواند دولت مردمی را محقق کند. ما در سال‌های گذشته با وقایعی ازجمله میزان پایین مشارکت انتخابات‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰، عدم تصویب طرح شفافیت، مطرح‌شدن طرح صیانت و مواردی از این قبیل مواجه بودیم که این اتفاقات، وجوه مردمی نظام اسلامی را در معرض خطر جدی قرار داد و می‌توان گفت که صدای مردم در این وقایع شنیده نشد.
توقع ما از رئیس‌جمهور به‌عنوان منتخب مردم این است که دغدغه‌های مردم را نمایندگی کند یا حداقل نسبت به آنها بی‌تفاوت نباشد. نه اینکه مساله‌ای مثل طرح صیانت یا حتی سربازی در جامعه مطرح باشد و رئیس‌جمهور درقبال همه آنها سکوت کند. این انتظار از شما می‌رفت که در این‌گونه موارد دغدغه‌های مردمی را نمایندگی کنید و برای تحقق آنها بجنگید نه اینکه با سکوتی قابل‌تامل از کنار ماجرا گذر کنید.

۲۱۲۱

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا