فرهنگ و هنر

عبدالحمید قدیریان چهره سال «هنر انقلاب ۱۴۰۰» شد

عبدالحمید قدیریان چهره سال «هنر انقلاب ۱۴۰۰» شد

عبدالحمید قدیریان، نقاش پیشکسوت که به عنوان یکی از چهره‌های «هنر انقلاب اسلامی» در سال ۱۴۰۰ معرفی شده بود، در مراسم پایانی هشتمین هفته هنر انقلاب اسلامی، به عنوان چهره سال «هنر انقلاب ۱۴۰۰» معرفی و تجلیل شد.

قدیریان به دلیل واکنش سریع هنری نسبت به شهادت دختران مدرسه مکتب سیدالشهدای کابل و خلق تابلوی نقاشیِ «دختران مکتب سیدالشهدا(ع)» این عنوان را به دست آورد.

عبدالحمید قدیریان دانش‌آموخته نقاشی و از هنرمندان شناخته‌شده انقلاب اسلامی در حوزه نقاشی، کارگردانی و طراحی صحنه است که آثار ارزشمند او همچون مجموعه نقاشی‌هایش تحت عنوان «آسمان حسین»، همواره مورد استقبال مردم، هنرمندان و منتقدان قرار داشته است.

در هشتمین هفته هنر انقلاب اسلامی از ۲۰ فروردین به مدت شش شب، هر شب به جای معرفی نامزدها از سه هنرمند در رشته‌های مختلف تجلیل به عمل آمد و در نهایت در شب اختتامیه چهره سال «هنر انقلاب ۱۴۰۰» معرفی شد.

از شاخص‌های انتخاب چهره، پرمخاطب بودن اثر تولیدی، سوابق هنرمند و گستراندن هنر انقلاب در میان جوانان، فعالیت‌های استانی در راستای هنر انقلاب، واکنش هنرمندانه به رویدادهای روز و کسب موفقیت و مقام جوایزهای ملی و بین‌المللی بود.

۲۵۹۲۵۹

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا