تهران

طیبی‌فر: بدون ولایت نمی‌توان در مسیر نماز قدم برداشت

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، حجت‌الاسلام حسین طیبی‌فر جانشین نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران ظهر امروز در همایش «نماز» که در سپاه حضرت سیدالهشدا(ع) استان تهران برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: بایستی از مکتب بلند آن حضرت برای خوب، آزاده و الهی زیستن استفاده کنیم.

وی با اشاره به تقارن سالروز شهادت دخت نبی اکرم با بازگشت پیکر مطهر یکی از شهدای دفاع مقدس، گفت: عزت، استقلال، عظمت و کشور پس از هدایت‌های امامین انقلاب، مرهون شهدای گرانقدر و والامقام است.

جانشین نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) در ارتباط با کسانی که نماز را سبک برمی‌شمردند، بیان کرد: این افراد به ۱۵ بلا شامل شش بلا در دنیا، سه بلا هنگام دفن، سه بلا در قبر و سه بلا در قیامت گرفتار می‌شوند.

طیبی‌فر عنوان کرد: آنهایی که نماز را سبک بشمرند، در دنیا عمرشان بی برکت شده، برکت از رزقشان برداشته می‌شود، سیمای صالحین از چهره شان رخت بسته، به اعمالش پاداش نمی‌دهند، دعایش به آسمان نرفته و بهره‌ای از صالحین نمی‌برند.

وی با تاکید بر اینکه اقامه نماز تنها به معنای خواندن آن نیست، گفت: نماز دو چهره مُلکی و ملکوتی داشته و چهره ملکوتی آن نور است، از این‌رو هر کس هنگام خواندن نماز به اقامه آن توجه کرده و شرایطش را به جای آورد، چهره ملُکی همراه با ملکوتی خواهد داشت.

جانشین نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران تاکید کرد: اگر بخواهیم نماز را اقامه کنیم، باید زمین سنگلاخ وجود خود را از علف‌های هرز کبر، عصبانیت، کینه و حرام‌خواری پاک کنیم.

طیبی‌فر با تاکید بر اینکه بدون ولایت نمی‌توان در مسیر نماز قدم برداشت، افزود: صراط مستقیم بدون رهبری الهی و هدایت ولی امر مسلمین معنا ندارد، از این‌رو باید همگان توجه کنیم که با زبان و نوشتار خود راه را برای بیگانگان باز نکرده، با انبیاء و اولیاء دین صادق بوده و به خود دروغ نگوییم.

وی ادامه داد: در نماز از خداوند متعال راهی را بخواهیم که راهی صادقانه در مسیر او باشد، اگر در مسیر انبیا، شهدا، صادقین و صالحین حرکت کردیم، آنگاه به معنای بپا دارندگی نماز است.

جانشین نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در پایان خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین اهداف برگزاری همایش نماز، ترویج و اقامه نماز و الگوسازی برای همه مجموعه‌های نظام اسلامی است.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا