اقتصادی

طلا 5 دلار گران شد/ باز هم کرونا عامل گرانی طلا

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا و از نوع دلتا که نگرانی در مورد تاثیر بر سرعت بهبود اقتصادی و سوق دادن سرمایه گذاران به دارایی های امن نظیر طلا، قیمت این فلز گران بها به بالاترین رقم در یک هفته گذشته رسیده است.

هر اونس طلا با 5.04 دلار افزایش 1792.49 دلار معامله شد.

به گفته یک تحلیلگر طلا در بمبئی، با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا و چین، چشم انداز کاهش رشد جهانی در نیمه دوم امسال، سبب افزایش قیمت طلا خواهد شد.

وی افزود: «من انتظار دارم قیمت طلا امسال به 1850 دلار در هر اونس برسد.»

آمارهای اخیر نشان میدهد شاخص اعتماد مصرفی آمریکا افت شدیدی داشته و شاخص خرید مدیران فدرال رزرو نیز بیش از انتظار کاهش یافته است. از این رو، برخی از نگرانی ها در مورد اجرای زودهنگام سیاست های انقباضی بانک مرکزی آمریکا فروکش کند.

در عین حال، آمارهای روز دوشنبه نشان داد تولید کارخانجات چین و رشد خرده فروشی در ماه جولای در میانه شیوع جدید کووید 19 به شدت کاهش یافته است.

در حال حاضر، تمرکز بازار بر روی آمار خرده فروشی آمریکاست که ساعات پایانی امروز منتشر خواهد شد. همچنین نتیجه نشست فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه نیز برای سرمایه گذاران مهم است که سرنخ های در مورد کاهش نرخ بهره این بانک به دست می دهد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا