اجتماعی

طرح خرید سربازی پس گرفته شد

طرح خرید سربازی پس گرفته شد

بعد از گذشت دو روز از اعلام تصویب طرح فروش سربازی توسط کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱، امروز خبر از بازپس‌گیری این طرح اعلام شد.

 در این طرح کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی عنوان کرده بود که خرید سربازی با رعایت اصل ۱۱۰ قانون اساسی و در راستای توجه به امر مقدس استحکام خانواده و فرزندآوری و تعیین تکلیف مشمولین غایب بیش از ۵ سال با اولویت افراد متأهل و بالاتر از ۳۵ سال سن که ضریب انجام وظایف مقدس سربازی تحت تاثیر تحلیل قوای جسمانی برای آنها امکانپذیر نیست، امکانپذیر خواهد بوده و براین اساس افراد با پرداخت مبالغ مشخص شده، کارت معافیت از خدمت در زمان صلح را دریافت می‌کنند. 

 به موجب این مصوبه، دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی و کمتر از آن با پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان، دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد با پرداخت مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان و دارندگان مدرک پزشکی عمومی و دکترای تخصصی و بالاتر از آن در تمامی رشته ها با پرداخت مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان به حساب خزانه کل کشور قادر به خرید سربازی خود خواهند بود؛ همچنین مشمولان متاهل به ازای هر فرزند از ۲۰ درصد تخفیف تا سقف حداکثر ۶۰ درصد برخوردار خواهند بود و افراد متاهل تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از تخفیف ۵۰ درصدی برخوردار شدند.

خبری که واکنش بسیاری از مردم، مسئولان و نمایندگان مجلس را در برداشت و کار تا جایی پیش رفت که خیلی ها در فضای مجازی طرح فروش خدمت سربازی با قیمت‌های نجومی را طرحی به کام ثروتمندان و نور چشمی ها اعلام کرده و گفتند که ندارها و پابرهنه ها باید از کیان و مرز و بوم دفاع کنند و پولدار ها به استراحت بپردازند!

 برخی ها هم با طرح نوشته‌هایی به طرح آقازادگی قانونی پرداخته و گفته بودند که تا دیروز سربازی برای همه پسرها اجباری بود و از امروز برای پسرهایی که بابای پولدار ندارند اجباری شده است!حتی برخی‌ها گفتند آقایان مسئول کاری نکنند که لباس سربازی نماد فقر و بی پولی شود.

این واکنش ها ادامه داشت تا اینکه خبرنگار فارس کسب اطلاع کرد که این طرح پس گرفته شد؛ در حالی که ستاد کل نیروهای مسلح هم پیشتر بارها اعلام کرده بود که طرح خرید سربازی را با توجه به بی عدالتی و تبعیض بین سربازان از یک طرف و افزایش شمار سربازان غایب در دستور کار ندارد.

بیشتر بخوانید:

مخالفت ستاد کل نیروهای مسلح با خرید سربازی

۴۷۲۳۳

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا