البرز

طرح جامع ساماندهی دستفروشان در کرج اجرا می‌شود

طرح جامع ساماندهی دستفروشان در کرج اجرا می‌شود

به گزارش recive از البرز؛ «محمد اسدیان» هدف از بررسی این طرح را ساماندهی دستفروشان و بساط گستران که منتهی به ساماندهی وضع موجود، افزایش حضور شهروندان در فضاهای شهری، ارتقاء امنیت اجتماعی،کمک به رشد اقتصاد شهری، افزایش سرزندگی و نشاط، ایجاد حس مکان و حس تعلق شهروندان و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری کرج اعلام کرد.

رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج گفت: دستفروشی از نمونه فعالیت‌های اقتصادی و به اصطلاح کسب و کارهایی محسوب می‌شود که در قالب و چارچوب پیشه‌های غیررسمی از آن یاد می‌شود؛ دستفروشی پدیده‌ای نوظهور و جدید محسوب نمی‌شود و به واقع این شیوه به اصطلاح کسب و کار غیر رسمی، سبقه و عقبه‌ای طولانی دارد، بنابراین نمی‌توان از آسیب‌های این شیوه از کسب و کار به سادگی گذشت.

عضو شورای شهر کرج تصریح کرد: هر ساله با نزدیک‌تر شدن به روزها و هفته‌های پایانی سال، بر تعداد دستفروشان فعال در شهرها افزوده می‌شود، پدیده‌ای که با تهدیدات و فرصت‌های خاص به خود در شرایط فعلی اقتصادی کشور همراه است.

اسدیان بیان کرد: در سالیان نه چندان دور، عموما بر نکات و ابعاد منفی این پدیده تأکید می‌شد، اما باید واقع‌بین بود و به ناچار در شرایط فعلی اقتصادی، نکات و ابعاد مثبتی برای آن متصور بود.

اسدیان یادآور شد: اغلب دستفروشان را مهاجران تشکیل می‌دهند و به لحاظ سنی اغلب دستفروشان بین رده سنی 19 تا 50 سال هستند.

عضو شورای شهر کرج، احداث بازارها و بازارچه‌های رسمی توسط شهرداری برای جمع‌آوری و ساماندهی دستفروشان، تشکیل کارگروه تخصصی ساماندهی مشاغل شهری با مشارکت سازمان‌های مرتبط، فضایابی و ورود به ساماندهی فضایی دستفروشان، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی بین شهروندان، گذر از برخورد قهری و فیزیکی مطلق با دستفروشان – وانت بارها و … به الگوی ساماندهی و منطق پذیرش نقش آن در شهر را از طرح‌های مطالعاتی و اجرایی مرکز پژوهش عنوان کرد.

48

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا