البرز

طرح تغذیه رایگان دانش‌آموزی در البرز کلید خورد

طرح تغذیه رایگان دانش‌آموزی در البرز کلید خورد

به گزارش recive از البرز؛ وزیر آموزش و پرورش روز یکشنبه در آیین آغاز طرح کشوری تغذیه رایگان دانش‌آموزی که در مدرسه «اسدی لاری» محمد شهر در حوزه آموزش و پرورش ناحیه سه کرج کلید خورد، ضمن تبریک هفته معلم اظهار کرد: این طرح که اکنون در ۲ استان البرز و سیستان و بلوچستان آغاز شده و بودجه‌ای نیز برای آن تعیین شده است، با کمک نهادهایی چون بنیاد مستضعفان، ستاد فرمان اجرایی حضرت امام خمینی(ره) و خیرین توسعه یافته و از اول مهرماه آینده در استان‌های مختلف اجرایی می‌شود.

«یوسف نوری» با بیان اینکه بیشتر دانش‌آموزان صبحانه نمی‌خورند، بیان کرد: بر کسی پوشیده نیست که چقدر تغذیه مناسب دانش‌آموزان در روندیادگیری آنان مؤثر است.

وزیر آموزش و پرورش با ذکر این مهم که این بسته غذایی، تغذیه کاملی برای دانش‌آموزان در مناطق کم برخوردار است، خاطرنشان کرد: تغذیه دانش‌آموزان در سال‌های گذشته تعطیل شد در حالی که توجه به این مقوله یک برنامه اولویت‌دار است.

نوری با اشاره به اینکه ساختار قامتی دانش‌آموزان با اشکالاتی روبرو است، یادآورشد: ما باید در سال‌های گذشته اقداماتی انجام می‌دادیم تا دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی از این تغذیه استفاده می‌کردند.

طرح تغذیه رایگان دانش‌آموزی در البرز کلید خورد

وی در تشریح طرح کشوری تغذیه رایگان دانش‌آموزی تصریح کرد: این طرح که اکنون در ۲ استان البرز و سیستان و بلوچستان آغاز شده و بودجه‌ای نیز برای آن تعیین شده است، با کمک نهادهایی چون بنیاد مستضعفان، ستاد فرمان اجرایی حضرت امام خمینی(ره) و خیرین گسترده شده و از اول مهرماه آینده در استان‌های مختلف اجرایی می‌شود.

نوری با بیان اینکه یکی از شعارهای دولت سیزدهم، مردمی کردن امکانات و عدالت گستری است، افزود: دولت بودجه لازم را برای این طرح تامین خواهد کرد و ما نیز با کمک خیرین و نهادها تلاش می‌کنیم آن را در مناطق کم برخوردار گسترش دهیم.

نوری در بخش دیگری از سخنانش البرز را استانی مهاجرپذیر قلمداد کرد و گفت: سرانه فضای آموزشی این استان حتی از سیستان و بلوچستان نیز کمتر است که باید این امر را با جدیت بیشتری پیگیری کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه برای افزایش سرانه فضاهای آموزشی نیاز به همراهی خیرین داریم، ضمن قدردانی از خیرین مدرسه‌ساز گفت:۵۰ درصد کلاس‌های درس که جای مقدسی است را خیرین در کشور ساخته‌اند، لذا باید دست کسانی را که انفاق می‌کنند، بوسید.

48

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا