سیاسی

طائب: رضا پهلوی از عبدالحمید «تشکر» کرد، بگذارید، رو شود، جریان‌های مخالف به یک‌جا وصلند / «اینترنت»، دست دشمن است،«مجبوریم» محدودش کنیم

طائب: رضا پهلوی از عبدالحمید «تشکر» کرد، بگذارید، رو شود، جریان‌های مخالف به یک‌جا وصلند / «اینترنت»، دست دشمن است،«مجبوریم» محدودش کنیم

حجت الاسلام والمسلمین حسین طائب مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز(دوشنبه ۲۴ بهمن‌ماه) در دانشگاه امیرکبیر، ضمن تبریک ایام ماه مبارک رجب گفت: چند سند را توصیه می‌کنم حتما مطالعه کنید. سند برآورد آمریکایی‌ها برای دهه ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰ و سند استراتژی امنیت ملی اروپا در دهه جدید و این‌ها را اگر مطالعه کنید حساسیت و اهمیت این دهه را بیشتر متوجه می‌شوید. آمریکایی می‌گویند سال ۲۰۲۵ سال سرنوشت سازی است، یا آمریکا کدخدای جهانی می شود یا همانند شوروی با فروپاشی مواجه می‌شود.
وی افزود: در سند استراتژی امنیت ملی بایدن، سال ۲۰۲۵ را سال ۲۰۳۰ معرفی می کند و می گوید در این سال سرنوشت آمریکا مشخص می شود. از نظر آمریکایی تهدید آن‌ها چین، روسیه و ایران است اما از نظر برخورد اول ایران بعد روسیه بعد چین است، راهبردی که به کار بردند تحریم اقتصادی و حمایت از اغتشاشات بود.
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: آمریکایی‌ها زمانشان محدود است و طبق اسناد سه تا هشت سال بیشتر فرصت ندارند و در این هشت سال باید فرصت‌های جهانی و عمومی را حل کنند لذا به دشمنی خود ادامه می‌دهند و روش آن‌ها نیز جنگ ترکیبی است. آمریکایی‌ها در این ۴۴ سال همه جنگ‌ها را انجام دادند که شامل جنگ سخت و نیمه سخت و نرم و ترکیبی بود. آن‌ها می‌خواهند در همه چیز تردید ایجاد شود، در مرحله بعدی به دنبال گسست‌ های اجتماعی هستند که دو طرف اجتماع درگیر شوند و بعد از آن دو طرف با حکومت درگیر شوند.
طائب گفت: آخرین گام و برنامه دشمن این است که از داخل کشور کسانی پرچمداری و موج‌سواری کنند و آمریکایی‌ها می‌گویند هر جور شده باید به برجام برگردیم ولی آن‌ها نمی‌خواهند بگویند شکست خوردیم. آمریکایی‌ها برآوردشان این بود که در حاکمیت دوگانه جمهوری اسلامی را در مسائل فرهنگی و اقتصادی با چاشنی مسائل امنیتی زمین بزنند و مسائل فرهنگی و اقتصادی را دنبال کنند تا حاکمیت سیاسی را زمین بزنند. آن‌ها می‌خواستند با تحریم‌های شدید آب، غذا و دارو را روی مردم قطع کنند ولی آن‌ها اخیرا اذغان کردند ایران با جراحی اقتصادی توانست این مسائل را حل کند.
وی افزود: در ۹ ماهه امسال نسبت به ۹‌ ماه سال گذشته، ۳۰ درصد صرفه‌جویی ارزی انجام شد و پنج تُن نسبت به مواد غذایی از واردات صرفه‌جویی کردیم و در نهایت نظارت بر توزیع بالا رفت و صرفه جویی در توزیع انجام شد. با این شرایط ما در سال بعد در گندم و سایر مواد غذایی خود کفا خواهیم شد، در نهایت غربی ها می گویند خط ریل عوض می شود و مطابق انتظارشان پیش نرفت، لذا همه تلاششان را می کنند ایران قوی شکل نگیرد و از نظر ادراکی عملیاتی کنند که ضعف ها را بلد کنند و رضایت را به نارضایتی تبدیل کنند.
وی در پاسخ به سوالی افزود: دیدیم که رضا پهلوی از عبدالحمید تشکر کرد، بگذارید این مسئله رو شود که جریان های مخالف به یک جا وصلند، ما اختلاف قومی مذهبی نداریم شیعه و سنی کنار هم زندگی می کنند ولی عده ای می خواهند از این موضوع سو استفاده کنند.
طائب در پاسخ به سوالی راجع به لزوم وجود تکثر سلایق و عقیده ها گفت: نگاه کنید در انتخابات ۹۲ و ۹۸ همه سلایق بودند و شرکت کردند، پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات گفتمانی نبود و دلیلش تکثر اصولگرایان بود، آن ها می خواستند اسنادی مثل ۲۰۳۰ را اجرا کنند. وی افزود: در این دوره که حاکمیت یکپارچه تر شده است، باید به سمت کارآمدی در حوزه فرهنگی برویم و معضلات این حوزه را حل کنیم.
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: امروز دیدیم کشورهای اروپایی و امریکا سر پهپاد چه بازی در آوردند، مگر سرنوشت جنگ اوکراین را پهپاد ایرانی تعیین می‌کند؟‌ آن ها در واقع اعتراف کردند توانمندی علمی ما بسیار بالاست.
وی در پاسخ به سوالی راجع به لزوم بیان اعتراضات در کشور، گفت: هیچ کس با موضوع اعتراض مخالفت ندارد، یک فرد بیاید بگوید اعتراض به فردی کردم و برخورد شد یا اجازه اعتراض داده نشد، اما اگر فردی حرف بیگانگان را در کشور پیاده کند هیچ سیستم امنیتی‌ای تحمل نمی کند.
وی در پاسخ به سوالی درباره تداوم فیلترینگ گفت: ما در جنگ ترکیبی هستیم، در جنگ سخت می‌گوییم به بازدارندگی رسیدیم چون پیاده‌نظام می‌خواهید و الحمدلله کم هم نداریم، امروز اگر خدایی نکرده اتفاقی بیفتد درصد مردم نسبت به دفاع مقدس بیشتر داوطلب داریم که انشالله آن روز رقم نمی‌خورد. امروز توپخانه ما رسانه است اما بمباران هوایی و موشکی نداریم و دست دشمن است، اینترنت دست دشمن است لذا مجبوریم محدودش کنیم که دشمن در جنگ ترکیبی موفق نباشد.همانطور که بازدارندگی ترکیبی است وظیفه داریم در حوزه سخت و نرم هم باید پدافند را کنترل کنیم.
وی درباره لزوم برخورد با سلبریتی‌ها گفت: توصیه‌ام این است که جنگ ترکیبی را جدی بگیرید. جنگ ترکیبی می‌گوید سلبریتی را بیاور و کاری کن طرفدارانش (فالوور) هیجانی شود و خشونت ایجاد کند، باید کاری کنیم مردم چهره واقعی این افراد را بشناسند و در این صورت دنبال‌کننده‌هایشان ریزشی خواهد شد
بیشتر بخوانید:

نماینده مجلس: ایران، «آماده» مذاکره هسته‌ای است / غربی‌ها نباید «گول» امثال مسیح علی‌نژاد و رضا پهلوی را بخورند

هشدار معاون عملیات سپاه به «کوتوله‌های پارلمان اروپا» / «فریب» رژیم صهیونیستی را نخورید / جز این رژیم، با «همه دنیا»، اهل مذاکره هستیم

هشدار «سخنگوی سپاه» به روسای جمهور فرانسه و آلمان بابت «ملاقات» با «عنصری مطرود به نام مسیح علی‌نژاد» و «یک فوتبالیست عصبانی‌مزاج»

طائب: در قضیه مرگ مهسا امینی غفلت کردیم/ نباید اجازه می‌دادیم، تجمع اولیه مقابل بیمارستان اتفاق بیفتد

روایت تمام امنیتی طائب از پشت پرده ناآرامی‌های اخیر / حادثه‌ای روی داد و تا امروز هم دستگاه‌های اطلاعاتی به پاسخ دقیق نرسیدند

طائب: آمریکا تا ۲۰۳۰ قدرت جهانی را از دست می‌دهد / ایران حقیقی، «الگوی جدید دموکراسی» در جهان شده

طائب: چین رقیب ماست؛ می‌خواهد رهبر جهان شود

۲۱۲۲۰

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا