سمنان

ضوابط و مقررات معافیت سربازی قهرمانان ورزشی

ضوابط و مقررات معافیت سربازی قهرمانان ورزشی

 به گزارش خبرگزاری  recive استان سمنان سرهنگ حسین پیوندی  در مورد ضوابط اجرایی معافیت قهرمانان ورزشی و معافیت فرزند قهرمانان پارالمپیک اظهار داشت: رتبه های اول تا سوم بازی های المپیک، مسابقه های جهانی و آسیایی با معرفی وزارت ورزش و جوانان و موافقت ستاد کل نیروهای مسلح از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند.

 وی گفت: همچنین مقام اول تا سوم مسابقه های جام جهانی فوتبال، بسکتبال و والیبال نیز از خدمت دوره ضرورت معاف هستند.

 سرهنگ پیوندی در مورد معافیت فرزند قهرمانان پارالمپیک جهانی گفت: یکی از فرزندان قهرمانان پارالمپیک جهانی که در ۲۵ رشته ورزشی مانند تیر و کمان، اسکی، بسکتبال و… عناوین اول دوم و سوم را کسب کردند با معرفی وزارت ورزش و جوانان و موافقت ستاد کل نیروهای مسلح از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند.

 این مسئول انتظامی استان بیان داشت: معافیت ذکر شده به یکی از فرزندان قهرمانان پارالمپیک، صرفاً برای یکبار تعلق می گیرد بنابراین کسب عناوین متعدد برای قهرمانان پارالمپیک موجب معافیت سایر فرزندان آنان نیست.

 وی گفت: در راستای تقویت بنیه ورزشی کشور در سطح قهرمانی و ملی، زمینه ای برای تعویق تاریخ اعزام به خدمت ورزشکاران مشمول فراهم شده، لذا ورزشکاران مشمول در سطح تیم ملی می توانند تاریخ اعزام به خدمت خود را حداکثر تا سن ۳۰ سالگی تمام و در سطح لیگ برتر تا سن ۲۸ سالگی تمام در صورت استمرار فعالیت و برابر ضوابط تمدید کنند.

48

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا