سمنان

ضرورت نگاه فرابخشی وفرا دستگاهی به آموزش و پرورش

ضرورت نگاه فرابخشی وفرا دستگاهی به آموزش و پرورش

به گزارش روابط عمومی، تشریفات و امور بین الملل استانداری سمنان، سید محمد رضا هاشمی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان سمنان که در سالن کوثر استانداری برگزار شد ، تصریح کرد: اگر در جلسات شورای آموزش و پرورش تصمیمات کامل، جامع و راهبردی گرفته شود نیاز به برگزاری بسیاری از کمیسیون ها نیست و هرچه به مسئله اموزش و پرورش توجه کنیم ، بسیاری از مشکلات اجتماعی برطرف خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرروت جهاد تبیین و محتوا سازی عملکرد نظام در حوزه دانش آموزی، خاطرنشان کرد: پروژه های دانش آموزی در دهه مبارک فجر باید با محوریت دانش آموزان به بهره برداری رسیده و آنها نیز از مصوبات محل سفرهای دولت مطلع شوند.

استاندار سمنان در خصوص بررسی مشکلات مربوط به احیای مدارس تخریبی نیز گفت: جلسه هماهنگی با اوقاف و امور خیریه در خصوص مدارس تخریبی وقفی در شورای آموزش و پرورش در دستور کار قرار گیرد.

هاشمی بهترین راه مبازره با آسیب های اجتماعی را برگزاری اردوی راهیان نور دانست و تصریح کرد: تمامی دستگاههای اجرایی به‌ جهت برگزاری اردوهای راهیان نور باید پای کاربیایند ، چرا که برگزاری این اردوها در اندیشه انقلابی دانش آموزان تاثیرات مثبتی را ایجاد خواهد نمود .

استاندار ضمن تاکید بر شناسایی و جذب خیرین حوزه آموزش و پرورش در استان، گفت : مدارس بلا استفاده در سطح استان ، شناسایی و برای انجام فعالیت های اجتماعی ، اقتصادی و عام المنفعه و همچنین انجام طرح های اشتغال زا در اختیار دهیاری ها قرار گیرد .

هاشمی حفظ سلامت دانش آموزان را قبل از تعلیم حائز اهمیت برشمرد بر تدوین بانک اطلاعاتی مدارس نیازمند بازسازی، تاکید کرد و گفت: ایمن سازی و مقاوم سازی مدارسی که نیاز به استحکام بنا دارد در دستور کار قرار گیرد.

سید محمد رضا هاشمی با اشاره به لزوم تببین فرهنگ صرفه جویی در مصرف انرژی در سطح مدارس استان اذعان داشت : انجام طرح های موثر با هدف تبیین فرهنگ صرفه جویی در سطح مدارس باید در دستور کار شورای آموزش و پرورش استان قرار گیرد.

وی بر توجه به فرصت طلایی خدمت به مردم تاکید کرد و افزود : مسئولین استان در هر جایگاهی باید خدمت رسانی به مردم ، در جای‌جای استان بخصوص روستاهای کم برخوردار را مورد توجه ویژه قرار دهند ‌

استاندار سمنان با اشاره به اینکه نباید خدمت به دانش آموزان بی بضاعت، معلول و دارای شرایط خاص مورد غفلت قرار گیرد، خاطرنشان کرد: با وحدت و انسجام در سطح استان می‌توان دستاورد های ارزشمندی را کسب کرد و هیچ کس نباید از فرصت خدمت به مردم غفلت نماید .

46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا