قزوین

ضرورت تدوین برنامه‌ریزی در حوزه ورزش همگانی

ضرورت تدوین برنامه‌ریزی در حوزه ورزش همگانی

به گزارش خبرگزاری recive از قزوین؛ محمد مهدی اعلایی، استاندار قزوین روز سه شنبه در شورای تربیت بدنی و ورزش استان قزوین بیان کرد: در حوزه ورزش قهرمانی باید سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها براساس استعدادها و زیرساخت ها و ظرفیت ها صورت گیرد تا امکانات دستگاه ها برای حمایت های مالی و مادی از قهرمانان بسیج شود و از پراکنده کاری ها جلوگیری به عمل آید.

وی با اشاره به وضعیت ورزش استان، گفت: در وهله اول باید یک استراتژی و خط مشی اساسی را در این زمینه تعیین کنیم و مسیر حرکت ما در آن جهت باشد چون در برخی رشته ها استعدادهای بیشتر و رقبای کمتری داریم و باید در این حوزه برنامه ریزی کنیم.

اعلایی ادامه داد: در حوزه ورزش همگانی نیز باید به صورت هدفمند حرکت کنیم تا توفیقات قهرمانی و همگانی را با هم داشته باشیم.

وی همچنین گفت: در حوزه ورزش همگانی باید با برگزاری همایش های پیاده روی، ایجاد شادابی و نشاط اجتماعی را در سطح استان داشته باشیم که تمرکز تصمیم گیری و برنامه ریزی آن در شورای تربیت بدنی استان صورت گیرد.

اعلایی افزود: متاسفانه برخی شاخص های اجتماعی استان خوب نیست و طبق یک دیدگاه، برای برخورد با آنها نباید مستقیم به سراغ شان رفت.

استاندار قزوین افزود: به عنوان مثال در وضعیت مصرف مواد مخدر در حوزه نوجوانان و جوانان می توان با گسترش ورزش برای افزایش نشاط اجتماعی برای مقابله با این آسیب اقدام کرد.

وی در خصوص حمایت از ورزشکاران قهرمان نیز گفت: آنچه تکلیف قانونی در این زمینه است باید روی آن برنامه ریزی کنیم و در این راستا می توان قهرمانانی را که مدرک زیر لیسانس دارند را برای استخدام به نیروهای نظامی معرفی کرد.

استاندار قزوین افزود: باید یک کمیته و کارگروه با عضویت دستگاه های متولی برای جذب و حمایت از قهرمانان ورزشی با مسوولیت معاونت توسعه منابع انسانی استانداری تشکیل شود تا برنامه ریزی در این حوزه صورت گیرد و کارها پیش برود.

وی در خصوص تامین هزینه های جاری فعالیت قهرمانی از جمله مسکن نیز گفت: باید یک کارگروه با تولی‌گری سازمان صنعت، معدن و تجارت و عضویت شرکت شهرک ها و سازمان برنامه و بودجه استان تشکیل شود تا با ورود جدی صنایع استان بخشی از مشکلات ورزشکاران استان مرتفع شود.

استاندار قزوین درباره معرفی قهرمانان ورزشی نیز تصریح کرد: این کار باید با همکاری شهرداری و رسانه ها انجام شود تا در الگوسازی، قهرمان پروری و اخلاق مداری برای جامعه گام برداریم چون این افراد باید به جامعه معرفی شوند و از ظرفیت نیروی انسانی آنها بهره برداری لازم صورت گیرد.

وی با تاکید بر توسعه ورزش در ادارات، گفت: کارگروه ورزش همکاران در استان با دبیری اداره کل ورزش و جوانان تشکیل شود و سالانه با اعزام تیم هایی، دستگاه ها را در این زمینه مورد ارزیابی و تشویق قرار گیرند.

اعلایی افزود: دستگاه‌های اجرایی اگر بخواهند می توانند یک درصد اعتبارات خود را برای ورزش هزینه کنند و مکان هایی را برای ورزش همکاران تهیه و تخصیص بدهند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه برگزاری مستمر جلسات شورای ورزش استان ضروری است و باید تمامی مدیران مرتبط در آن حضور یابند،گفت: ورزش از وجوه مختلف ارزش دارد و از حیث سلامت، اثرگذاری بر سایر شاخص های اجتماعی و کاهش هزینه های درمانی بسیار موثر است.

استاندار قزوین گفت: در حوزه ورزش خود مردم جلوتر از دستگاه ها حرکت می کنند که نمونه آن، توفیقات متعدد ورزشکاران استان است و ما تلاش می کنیم از قهرمانان حمایت کنیم و باید برنامه ریزی لازم را در این خصوص داشته باشیم.

46

مجله خبری recive.ir

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا